Link removed
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
leuke opstelling...al heb ik m'n twijfels bij de buis die naar achter gericht is...
en wat zijn je bevindingen...ik heb zelf nog niet veel tijd gehad om iets te posten
maar kan je vertellen dat de eerste echte rit met andere mini's, me een goed gevoel heeft gegeven !!
echter zoals ik al zei...de cijfers zullen zekerheid geven
ps: ik heb ook testen gedaan met en zonder die alu-buis...uiteindelijk bleek zonder een beter effect te geven,
wel bijvertellen dat m'n opstelling "iets" anders is

en wat zijn je bevindingen...ik heb zelf nog niet veel tijd gehad om iets te posten

maar kan je vertellen dat de eerste echte rit met andere mini's, me een goed gevoel heeft gegeven !!
echter zoals ik al zei...de cijfers zullen zekerheid geven

ps: ik heb ook testen gedaan met en zonder die alu-buis...uiteindelijk bleek zonder een beter effect te geven,
wel bijvertellen dat m'n opstelling "iets" anders is

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je idee vind ik echt goed, maar kun je dan niet beter een y-splitsing op 't filter monteren. Een stuk naar achteren zoals je nu hebt en een stuk naar voren om toch rijwind te pakken?
- Stan
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Het ideale is de aanzuigslang aar de voorkant brengen tegen in de rijwind richting in zodat er geen verloren kracht nodig is om de lucht aan te zuigen via de achterkant.
na deze airfilter ( CDA carbonbox )op mijn zoon zijn LUPO GTI te hebben gemonteerd heb ik besloten om er ook één aan te kopen. nu heb ik een kleine piekdaling in de hoge toeren maar deze zou opgelost zijn door een CDA carbonbox te monteren
dit heb ik onder garantie van Autotune Heinz.
Der Abt schreef:Bedankt![]()
Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht.
Maar de buis die bij de BMC CDA zat heeft een diameter van 7cm en was gewoon te dik om zo een bocht te maken.
Met als gevolg dat natuurlijk de motorkap niet meer dicht zou kunnen.
Wat nog een mogelijkheid is, is andere hoeken uitproberen.
Maar zoals ik al zei, in bepaalde positie's kan de motorkap gewoon niet meer dicht.
De BMC CDA is immers nogal een redelijk grote filter.
En als je naar beneden gaat, dan zitten vaak de buizen van de airco in de weg.
Er zullen wel nog andere positie's mogelijk zijn, maar zoals die nu zit, en met een oplossing voor koude lucht, ben ik zeer tevreden.
Het ideale is de aanzuigslang aar de voorkant brengen tegen in de rijwind richting in zodat er geen verloren kracht nodig is om de lucht aan te zuigen via de achterkant.
na deze airfilter ( CDA carbonbox )op mijn zoon zijn LUPO GTI te hebben gemonteerd heb ik besloten om er ook één aan te kopen. nu heb ik een kleine piekdaling in de hoge toeren maar deze zou opgelost zijn door een CDA carbonbox te monteren
dit heb ik onder garantie van Autotune Heinz.
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
het probleem van deze filter is de afmetingen...
de montage op de gasklep zelf is no prob, maar voor de toevoer heb je gewoonweg geen plaats !!!
mss is dit bij een "S" ke anders...
zelfs de montage zoals ze die bij BMC aanraden kan niet echt als je airco hebt, die leidingen lopen dan in de weg
ikzelf heb een soortgelijke opstelling als Der Abt maar mijn lucht toevoer is iets anders
Heinz kan wel garantie geven maar ik voel het meeste verschil in lagere toeren,
dus om die dip op hogere toeren weg te krijgen ...
ben benieuwd in ieder geval...
binnenkort ga ik nogmaals op de bank...dan weet ik meteen waar de eventuele winst echt zit !!!

de montage op de gasklep zelf is no prob, maar voor de toevoer heb je gewoonweg geen plaats !!!
mss is dit bij een "S" ke anders...

zelfs de montage zoals ze die bij BMC aanraden kan niet echt als je airco hebt, die leidingen lopen dan in de weg

ikzelf heb een soortgelijke opstelling als Der Abt maar mijn lucht toevoer is iets anders

Heinz kan wel garantie geven maar ik voel het meeste verschil in lagere toeren,
dus om die dip op hogere toeren weg te krijgen ...

binnenkort ga ik nogmaals op de bank...dan weet ik meteen waar de eventuele winst echt zit !!!
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
hoe staat dit resultaat tot je andere tests...helpt de BMC nu echt
??
dus geeft hij het verschil wat we denken te voelen of is het enkel een gevoel ?

dus geeft hij het verschil wat we denken te voelen of is het enkel een gevoel ?
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
Onze sponsors