Zelf thuis Mini opdrijven

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

17 dec 2007, 16:31

zoals ik eerder al gepost heb...maar dat stuk sla jij blijkbaar over... :roll:
had ik bij de VAB op enkele tienden na, hetzelfde resultaat als bv bij TBM !!!
terwijl het idd toch totaal verschillende banken zijn :|
VAB geremd en TBM een "zwiepbank" zoals ze dat hier noemen :lol:
de omstandigheden kwa tempertuur en dergelijke waren te vergelijken,
dus om dan te gaan verkondigen dat de VAB altijd de laagste resultaten geeft is volgens mij ook totaal niet juist !
en toch blijf jij dat hier verkondigen :?
dat is dan volgens mij toch ook niet echt "de waarheid" eer aandoen :o
en je spreekt over bewijzen, mijn grafieken zijn al her en der gepost dus...

je moet er niet over zwijgen...ik lees je posts altijd graag...ook al zijn ze aan de lange kant :lol: :lol: :lol:
op zo'n forum moet een discussie toch kunnen :wink:

btw je hebt me nu wel erg curieus gemaakt naar dat project van jou :P
ik ben momenteel ook met iets (BMC CDA 8) )bezig, en als ik nog ergens enkele pk's kan vinden lees ik het graag !!!

grtz
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 dec 2007, 16:35

lekker off topic jullie!
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

17 dec 2007, 16:38

Mijn mini gaat weer terug naar originele software :)
Hoog- en laagvlieger
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

17 dec 2007, 16:46

Afbeelding
Hans schreef:lekker off topic jullie!
Hans schreef:En hoeveel was het bij Beek dan..? Daar zijn de meeste van hier op geweest dus ook het meest realistisch om met een goed vergelijk te komen met andere Mini's en dan heb ik het niet over de banken.. want een andere bank = een andere dag, omstandigheden..etc.. is altijd anders
idd ja... :oops:
maar gelijk heb je hoor...dus BOT nu :lol:

@mso: waarom gaat de originele software er terug op :shock: ??
Afbeelding
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

17 dec 2007, 18:21

minibandit schreef:zoals ik eerder al gepost heb...maar dat stuk sla jij blijkbaar over... :roll:
had ik bij de VAB op enkele tienden na, hetzelfde resultaat als bv bij TBM !!!
terwijl het idd toch totaal verschillende banken zijn :|
VAB geremd en TBM een "zwiepbank" zoals ze dat hier noemen :lol:
de omstandigheden kwa tempertuur en dergelijke waren te vergelijken,
dus om dan te gaan verkondigen dat de VAB altijd de laagste resultaten geeft is volgens mij ook totaal niet juist !
en toch blijf jij dat hier verkondigen :?
dat is dan volgens mij toch ook niet echt "de waarheid" eer aandoen :o
en je spreekt over bewijzen, mijn grafieken zijn al her en der gepost dus...

je moet er niet over zwijgen...ik lees je posts altijd graag...ook al zijn ze aan de lange kant :lol: :lol: :lol:
op zo'n forum moet een discussie toch kunnen :wink:

btw je hebt me nu wel erg curieus gemaakt naar dat project van jou :P
ik ben momenteel ook met iets (BMC CDA 8) )bezig, en als ik nog ergens enkele pk's kan vinden lees ik het graag !!!

grtz
De resultaten liggen inderdaad dicht bij elkaar.
Dit heb ik ook meerdere keren herhaald hé :)
Voor zover ik weet draaien nu meer dan 20 wagens waarvan ik de curves gezien heb, het laagste resultaat bij de VAB.
Als je daar dan nog eens enkele Miniacs leden hun resultaten (waaronder dat van jou) bijtelt, dan zit je al aan een behoorlijk aantal wagens die allemaal hun laagste resultaat bij de VAB draaiden, dus ik vind dit niet zomaar uit :wink:

Inderdaad, TBM werkte ook met een Superflow en deze is inderdaad qua werking anders dan die van de VAB en vele anderen eigenlijk.

Maar goed, we zijn inderdaad off topic bezig.
Mijn excuses daarvoor.

Ik had wel nog een vraagje, waar heb jij je BMC CDA bestelt ? Via hun website ?
Ik weet dat je via Heinz aan BMC kan geraken, maar ik kijk ook altijd graag eens naar meerdere mogelijkheden.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

17 dec 2007, 18:31

bij vfracing in Ooigem...eigenlijk een motorshop :D
maar ze leveren ook BMC voor wagens 8)
Afbeelding
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

18 dec 2007, 10:11

minibandit schreef: ik ben momenteel ook met iets (BMC CDA 8) )bezig, en als ik nog ergens enkele pk's kan vinden lees ik het graag !!!

grtz
Ik was dit al effe vergeten :)
Ik ben me aan het informeren over benzinekoeling.
Ik heb via betrouwbare bronnen gehoord dat hiermee zeker nog enkele pk's te winnen zijn.
Toen ik dan ook het verslag van Kelleners (al een tijdje geleden) gelezen had, leek dit inderdaad ook zo te zijn.
Bij Kelleners boekten ze hiermee 8pk winst (de wagen had natuurlijk wel nog andere aanpassingen zoals een katalysator, nokkenas, gepolijst aanvoerstuk en aangepaste cilinderkoppen).

Om nog even over gesloten filters te spreken, wat ik je wel al kan zeggen is dat ik met mijn aangepaste Raid ongeveer 3pk en 8Nm meer draai aan de piek, vergeleken met al mijn andere setups.
En ergens doorheen mijn toerental, liepen de verschillen zelfs op tot 8pk en 12Nm.
Zeker de moeite om dus eens over na te denken.
Ik weet wel niet of jij veel meer gaat draaien gezien je al een goede setup met hitteschild had.
Maar om je toch maar effe een goed idee te geven (dit idee staat mij ook heel erg aan), take a look at this:
Afbeelding
Deze setup werd door Kelleners getest en als de meest efficiënte beschouwd.
Alles werd optimaal aangepast, zelfs de buis die de lucht binnen neemt is om bepaalde redenen zo gevormd.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

18 dec 2007, 16:24

WOOOOOOW... :shock: dat moet ik eens deftig bekijken 8)
ze hebben het volledige aansluitpaneel van het motordeksel eruit gehaald !!
en de BMC lijkt onderaan ook volledig afgesloten door een soort carbon paneeltje :D
hij ligt nu recht achter de gril, evenals de inlaat-tuit !
de behuizing is dus ook koeler door de rijwind...manmanman dat ik daar nog niet aan gedacht heb :wink: :lol:
die inlaat-tuit kan je makkelijk namaken met een warme lucht blazer :lol:
thnx voor the info !!!
Afbeelding
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

18 dec 2007, 17:21

minibandit schreef:WOOOOOOW... :shock: dat moet ik eens deftig bekijken 8)
ze hebben het volledige aansluitpaneel van het motordeksel eruit gehaald !!
en de BMC lijkt onderaan ook volledig afgesloten door een soort carbon paneeltje :D
hij ligt nu recht achter de gril, evenals de inlaat-tuit !
de behuizing is dus ook koeler door de rijwind...manmanman dat ik daar nog niet aan gedacht heb :wink: :lol:
die inlaat-tuit kan je makkelijk namaken met een warme lucht blazer :lol:
thnx voor the info !!!
Graag gedaan :wink:
Volgens mij is dit ver de ultieme setup qua luchtfilters.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

18 dec 2007, 17:49

Met andere woorden, nieuwe shit onderweg? :)
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

18 dec 2007, 17:52

minibandit schreef:@mso: waarom gaat de originele software er terug op :shock: ??
Te weinig verbetering voor mijn gevoel en sinds de beek tuning heb ik redelijk wat electronische storingen. Weet niet of het aan de tuning ligt maar voor de zekerheid ga ik terug.
Hoog- en laagvlieger
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

18 dec 2007, 17:56

Fred schreef:Met andere woorden, nieuwe shit onderweg? :)
Misschien wel, misschien niet :wink:
Als er veranderingen zijn, post ik ze meteen :mrgreen:
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

18 dec 2007, 18:42

mso schreef:
minibandit schreef:@mso: waarom gaat de originele software er terug op :shock: ??
Te weinig verbetering voor mijn gevoel en sinds de beek tuning heb ik redelijk wat electronische storingen. Weet niet of het aan de tuning ligt maar voor de zekerheid ga ik terug.
ik moet toegeven dat ik na het uploaden van de Bluefin, ook enkele malen mijn motor in "safety mode" heb zien gaan !
:cry: :( ...ik raakte amper thuis :lol:
bleek een slecht contact in de stekker op de gasklep...na grondige reiniging was alles OK !!!
Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

18 dec 2007, 19:20

minibandit schreef: ik moet toegeven dat ik na het uploaden van de Bluefin, ook enkele malen mijn motor in "safety mode" heb zien gaan !
:cry: :( ...ik raakte amper thuis :lol:
bleek een slecht contact in de stekker op de gasklep...na grondige reiniging was alles OK !!!
Wat gebeurde er bij jou dan toen je mini in de "safety mode" ging?
Hoog- en laagvlieger
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

18 dec 2007, 20:09

mso schreef: Wat gebeurde er bij jou dan toen je mini in de "safety mode" ging?
lampjes van emissie en motoralarm gingen branden !
de motor ging in safety mode, dus max nog iets van een 2000rpm,
net genoeg om tot bij de dealer of thuis te komen... :oops:

ff het contact uitschakelen, waarna je motor zich tracht te resetten,
soms ging het emissie lampje dan uit, waardoor je weer normaal vermogen had !
het andere lampje gaat vanzelf uit, als je motor een aantal km normaal gedrag heeft vertoond !!

na het cleanen van het contact...probleem opgelost... 8)

btw bij de dealer dachten ze eerst dat de bediening of het spoel dat de gasklep moet bewegen, sporen van slijtage vertoonde :lol:
was dus het vervuilde stekkertje :P :wink:
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”