Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 feb 2007, 22:11

Hij is zeker leuk :)

Super dat ze ook aandacht aan ons besteden. Ze hebben het wel zwaar met al die NewMINIclub-gekken over de vloer :lol:

en terecht dat ze je naam noemen: jij bent wel degene geweest die NewMINIclub bij BAR onder de aandacht heeft gebracht en zie eens met wat voor positieve gevolgen :) 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 feb 2007, 22:16

oja, krijg deze week te horen wanneer we weer een testbankdag kunnen doen.. ik dacht zelf aan begin april.. maar klaas moest even kijken in welk weekend er geraced wordt.. duzz..
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 feb 2007, 22:33

test(bank)dag op het circuit mag ook hoor :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

05 feb 2007, 22:36

waar staat dat stukkie hans? :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 feb 2007, 22:38

www.beekautoracing.nl en dan bij nieuws..kan de link niet kopieren..
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 feb 2007, 22:39

@ sid:

www.newminiclub.nl ---> linkerrijtje ---> Beek Auto Racing ---> en dan op hun site bij nieuws :)

OF

http://www.beekautoracing.nl/nieuws.php
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

05 feb 2007, 22:42

Volgens mij hebben we weer een nieuw sponser bij (http://www.tuningparts.nl/).
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 feb 2007, 22:49

ja, het gaat goed met de club.. binnenkort karten, op kosten van de club :wink:
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

05 feb 2007, 23:08

haha cool 8)
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

06 feb 2007, 13:25

Maaij schreef:Volgens mij hebben we weer een nieuw sponser bij (http://www.tuningparts.nl/).
tuningparts is onderdeel van Van der Velden, o.a. importeur van Milltek.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 feb 2007, 17:09

Dan weet ik waar ik moet zijn als ik een nieuw uitlaat wil hebben :)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 14:29

Im back >)
Wil vooraf zeggen dat Beek fantastisch werk en service heeft geleverd. Bij aankomst vanmorgen om 10:00 even kort met Paul gepraat of de Mini nou wel of niet op de bank moest, maar toen ik zei dat ik dat toch wel graag wilde omdat alles anders is dan bij bijvoorbeeld maaij was dat geen enkel probleem en leek paul dat ook het beste.

Mini op de bank gereden, vastgezet, uitlaatgastester in de uitlaat gehangen en een bakkie koffie gedaan. Toen de eerste run.
Met de oude digitune file kwam kwam er 115pk tevoorschijn. Dit is minder dan de 118pk van de testbankdag, ondanks dat er nu een MTH spruistuk en Works uitlaat onder ligt. Volgens paul lag het gedeeltelijk aan de inlaattemperatuur (31 graden!) en aan de file van digitune. Deze file was namelijke exact hetzelfde als de standaard cooper file, alleen was de begrenzer verlegd naar bijna 7200 toeren! Dan heeft een spruitstuk en uitlaat bijna geen zin, en het andere filter zorgde dus zelfs voor een iets slechter resultaat.

Daarna heeft Paul de file overgezet op de PC en is eraan gaan sleutelen. Na een half uurtje de file weer terug gezet en geprobeerd. Begon een beetje te pingelen in de lage toeren dus het proces nog een keer herhaald en de ontsteking een tandje terug gezet. De derde run kwam uit op 93kw (126,5pk) en 157nm!

Het verschil met maaij zit hem dus in koppel. Niet zo gek, want maaij heeft diverse mods die duidelijk op koppel gericht zijn (Supersprint spruitstuk, ander filter en groter gasklephuis).

Ben erg tevreden met het resultaat. Snelste one van de club?! 8) Verschil is goed voelbaar in elke versnelling.

Oja, er stond ook nog zo'n gp waar ze met tellers aan het klooien waren, nr 1630 ofzo... heb lekker zn spoiler meegenomen, vindtie vast niet erg :wink:

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 feb 2007, 14:32

lekker sid!!! ziet er netjes uit... :D

goeie resultaten jongen! :D

die spoiler... IK BETAAL JE ER GENOEG VOOR ;)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 14:36

Ziet er goed uit Sid.

Toch wel een behoorlijke stijging. Digitune is dus crap zo te zien. Zonde van het geld :(

Zo te zien is een SuperSprint spruitstuk een betere keuze voor een ONE/Cooper? Zal wel niet heel veel schelen. Alleen de koppel zal met een SS spruitstuk wel hoger zijn.
Voor dat geld lever Beek echt GOED werk :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 07 feb 2007, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 feb 2007, 14:36

Das een mooi resultaat, zeker ook de koppelcurve die nu een stuk hoger ligt en bij 3500 ook al een mooi bultje laat zien i.p.v. een dipje.

Waarom was de inlaat luchttemperatuur wat hoog?
Met de kap open of dicht getest?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”