Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 14:37

klotp maaij, supersprint geeft stuk meer koppel.
wat wel zo is is dat jouw grafiek kwa koppel eerder piekt, maar daarna veel sneller daalt. ik heb bij 6000 toeren ruim 10nm meer...

nogmaals, ben super tevreden :D
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 14:39

Berthil schreef:Waarom was de inlaat luchttemperatuur wat hoog?
Met de kap open of dicht getest?
getest met de kap open berthil (alle 3 de runs), en nog 31 graden inlaattemperatuur.
dit komt omdat het open BMC filter direct de warme lucht die net door de radiateur is gegaan opzuigt...
maaij zn filter doet dit niet, wat ook weer terug te zien is in het resultaat :)

heb samen met paul uitgedacht hoe ik dit tegen kan dmv een simpel stuk aluminium plaat. volgend klein projectje, dan is het wel klaar :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 14:55

Sid schreef:klotp maaij, supersprint geeft stuk meer koppel.
wat wel zo is is dat jouw grafiek kwa koppel eerder piekt, maar daarna veel sneller daalt. ik heb bij 6000 toeren ruim 10nm meer...

nogmaals, ben super tevreden :D
Volgens mij kijk je dan verkeerd. Bij 6000 toeren hebben we ongeveer evenveel koppel :)
Blijft een erg mooi resultaat. Veel valt er niet meer uit te halen. Of je moet er veel $$$ voor over hebben :)
Sid schreef:getest met de kap open berthil (alle 3 de runs), en nog 31 graden inlaattemperatuur.
dit komt omdat het open BMC filter direct de warme lucht die net door de radiateur is gegaan opzuigt...
maaij zn filter doet dit niet.
Klopt daarom is de Pipercross Viper best wel een goed filter :)
De BMC zit erg kort op het gasklep en radiator.
Laatst gewijzigd door Maaij op 07 feb 2007, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 feb 2007, 14:56

Mooi sid 8) mijn inlaattemperatuur was soms 75graden :shock: een beetje hoog waardoor je ook veel vermogen verliest op de bank..
was die GP nu al klaar?? laat even 2 meters inbouwen en je bent je Mini voor 2 dagen kwijt :?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

07 feb 2007, 14:58

Is dat jou GP waar ze al twee dagen volle pollen mee langsbrullen hier in het Forepark?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 feb 2007, 15:00

LOL (NOT)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 feb 2007, 15:03

Mooie resultaten Sid!!!
Nog even op te merken:
De post-facelift (vanaf 8-'04) One's zijn ten opzichte van de pré-facelift One's dichter bij de Cooper komen te staan. Bij de facelift One's is er alleen nog maar sprake van software verschil, maar bij de pré-facelift One's zijn er ook nog mechanische verschillen ten opzichte van de Cooper.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 15:09

Maaij schreef:Volgens mij kijk je dan verkeerd. Bij 6000 toeren hebben we ongeveer evenveel koppel :)
Blijft een erg mooi resultaat. Veel valt er niet meer uit te halen. Of je moet er veel $$$ voor over hebben :)
ik zie het het, idd mijn fout :)
zou inderdaad ruim 1500 euro nu kwijt zijn voor het verschil tussen die van jou en die van mij...
vind dat beetje teveel geld :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 15:11

Sid schreef:ik zie het het, idd mijn fout :)
zou inderdaad ruim 1500 euro nu kwijt zijn voor het verschil tussen die van jou en die van mij...
vind dat beetje teveel geld :)
Denk dat je zeker een mooi deal hebt kunnen maken :)

Ik denk dat we binnenkort nog een snelle Cooper erbij hebben. Ik heb nu mijn standaard spruitstuk erop zitten :(
Echt niks vergeleken met het SS spruitstuk :)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 15:17

wie dan maaij? coen?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 15:20

Nee niet Coen. Hij heeft wel een SS spruitstuk gekocht, maar dan met cat. vervanger. Ben ook benieuwd hoe dit loopt :)
Ik hoop niet TE veel herrie.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 feb 2007, 15:20

ik ben ook benieuwd.. daarna maar toch naar BEEK :P
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 15:21

Misschien dan wel de snelste Cooper van de club :)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 feb 2007, 15:23

Maaij schreef:Misschien dan wel de snelste Cooper van de club :)
wie?? en wie is die andere "snelle" cooper waar je het over had :P
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 feb 2007, 15:27

Daar staat S works GP achter.. :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”