Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 okt 2007, 16:35

Leuke vergelijking maar ik zie drie grafieken i.p.v. 4?
Lijkt er op dat er twee exact over elkaar liggen?

Ik ken de Beek Excel sheets, best lastig om de juiste Range te kiezen in de Excel file :)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

29 okt 2007, 16:38

Berthil schreef:Leuke vergelijking maar ik zie drie grafieken i.p.v. 4?
Lijkt er op dat er twee exact over elkaar liggen?

Ik ken de Beek Excel sheets, best lastig om de juiste Range te kiezen in de Excel file :)
Klopt dat je er maar 3 ziet, de standaard Works en de standaard Works met MTH spruit lopen precies over elkaar heen (als je goed kijkt zie je een dun licht blauw lijntje en met een dikkere bruine rand ;). In honderste verschelen ze een heel klein beetje maar in de grafiek zie je dat totaal niet. Wat eens te meer bevestigd dat het MTH spruitstuk niets meer doet dan herrie maken ;)

De metingen zijn op verschillende dagen genomen overigens :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 okt 2007, 16:38

FastBunny schreef:Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Dat kan wel kloppen dat er 2 over elkaar liggen :roll: :lol:

Edit: damn...te langzaam, vandaar de naam FastBunny natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

29 okt 2007, 18:02

het gaat weer over snelheidsmetingen en de discussie laait weer als een gek op :D
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

29 okt 2007, 21:01

frankie schreef:
FastBunny schreef:Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Dat kan wel kloppen dat er 2 over elkaar liggen :roll: :lol:

Edit: damn...te langzaam, vandaar de naam FastBunny natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
.. it's all in the name :lachuh
Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

06 nov 2007, 23:41

MCS juli 2004

-Bastuck uitlaat
-Alta CAI
-GRS IC
-IC diverter
-Works bougies
-Magnecor spark leads
-Orciari luchthappers (om de CAI van wat extra frisse lucht te voorzien :mrgreen: )
-Beek Stage 2

Resultaat

aan de wielen: 131.63 kw (179.02 pk) bij 6500 toeren
aan de krukas: 160.58 kw (218.38 pk) bij 6500 toeren

275.99 NM
bij 2000 toeren is reeds 80.30% beschikbaar
bij 2500 toeren is reeds 90.59% beschikbaar

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

06 nov 2007, 23:48

heel mooi resultaat :O

Maar hoe zit dat nou met die 2% correctie??

is dat er al vanaf of moet dat van de 218 pk's worden afgehaald?
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

06 nov 2007, 23:50

speedy schreef:heel mooi resultaat :O

Maar hoe zit dat nou met die 2% correctie??

is dat er al vanaf of moet dat van de 218 pk's worden afgehaald?
dit is zonder correctie :oops: :p
Misschien moeten er dan nog wel wat testbankresultaten herberend worden he
215/35/18 is bijvoorbeeld in omtrek ook kleiner dan de standaard 205/45/17

anders kwam ie uit op 215 pk :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

06 nov 2007, 23:53

215 is nog een super resultaat, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij aan die 5 pk's meer komt :wink: is maar 5 pk "maar toch" :mrgreen:
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

06 nov 2007, 23:57

speedy schreef:215 is nog een super resultaat, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij aan die 5 pk's meer komt :wink: is maar 5 pk "maar toch" :mrgreen:
Afbeelding

Paul vond het trouwens een heel mooi ding :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

07 nov 2007, 00:01

what the f..... :shock: , krijg je door een intercooler (dat is het toch :oops: ) 5 pk's meer ??
Ziet er wel super strak uit 8)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 nov 2007, 00:12

Correctie. Je verliest er 5 minder :)
Met echte rijwind en koudere buitentemperaturen is het verschil minder.

Ik ben wel benieuwd naar de compressordruk en inlaatluchttemperatuur.
Die meet Beek ook altijd maar weet jij die ook toevallig?
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

07 nov 2007, 06:28

Berthil schreef:Correctie. Je verliest er 5 minder :)
Met echte rijwind en koudere buitentemperaturen is het verschil minder.

Ik ben wel benieuwd naar de compressordruk en inlaatluchttemperatuur.
Die meet Beek ook altijd maar weet jij die ook toevallig?
nop
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

spruit

07 nov 2007, 09:38

jeetje, ziet er prachtig uit Dangixxer,

- heb je ook een andere spruit en katalysator of zijn die standaard?
- hoe komt het verlies zo groot van krukas-pk naar wiel-pk? (Beek rekent met +/-22% verlies. Er is mij ooit verteld door Fredriks dat 15% een betere correctiefactor is < Miischien aan Beek vragen of wellicht weet Berthil dit)

vele groeten, ferdinand
Veel rijplezier!
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

Re: spruit

07 nov 2007, 10:47

Ferdinand schreef:jeetje, ziet er prachtig uit Dangixxer,

- heb je ook een andere spruit en katalysator of zijn die standaard?
- hoe komt het verlies zo groot van krukas-pk naar wiel-pk? (Beek rekent met +/-22% verlies. Er is mij ooit verteld door Fredriks dat 15% een betere correctiefactor is < Miischien aan Beek vragen of wellicht weet Berthil dit)

vele groeten, ferdinand
nee, spruitstuk is volledig standaard.
Ja al naargelang de correctiefactor kom je natuurlijk andere krukaspk's uit
Ik heb ook gezien dat ze 22% gebruiken.
Dat dit nu veel is of niet kan ik, gezien mijn totale afwezigheid van technische kennis, niet zeggen :mrgreen:
Graag andere specialisten hierover aan het woord....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”