Zelf thuis Mini opdrijven

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

18 dec 2007, 21:40

Der Abt schreef:
De resultaten liggen inderdaad dicht bij elkaar.
Dit heb ik ook meerdere keren herhaald hé :)
Voor zover ik weet draaien nu meer dan 20 wagens waarvan ik de curves gezien heb, het laagste resultaat bij de VAB.
Als je daar dan nog eens enkele Miniacs leden hun resultaten (waaronder dat van jou) bijtelt, dan zit je al aan een behoorlijk aantal wagens die allemaal hun laagste resultaat bij de VAB draaiden, dus ik vind dit niet zomaar uit :wink:
een laatste "off topickje"

Eerst en vooral moet ik zeggen dat het altijd een plezier is om je topics te lezen. Je hebt je persoonlijke mening en dat respecteer ik zeker!

Maar tenslotte zou ik je toch aanraden om toch nog wel een paar overwegingen in heel het verhaal te overdenken.

ipv altijd te zeggen dat de VAB bank te laag meet zou het ook wel een keertje kunnen dat de tuners je een mooier verhaal voorschotelen dan de realiteit. Toen we met een 10 tal Miniacers naar de VAB gingen haalden de standaard wagens allemaal op een fractie van een pk hun fabriekswaarden. En was het nu net toevallig dat een Heinzer het niet haalt....? Die tovert uit elke One tussen de 125 en 130 pk met wat soft en een luchtfilter.... Astronomische waarden en volgens mij niet realistisch als je het mij vraagt. Kijk maar eens rond hier en was het niet Maaij die ook zo'n waarde bereikte maar die had wel heel wat meer hardware moeten aanpassen....

En weet ook dat het voor VAB niks uitmaakt dat jij nu 120, 130 of 150 pk haalt. Zij verkopen niks dus zij hebben er echt geen enkel belang bij.... Is dit bij een tuner ook het geval??????????????? En dan verwondert het mij niet dat die mannen juist een bank als die van VAB afbreken!

Een beetje critisch zijn tov een gladde verkoper is nooit slecht!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

18 dec 2007, 21:48

Kan ik me ook in vinden. Ik geloof ook niet dat mijn mini de beloofde pk's heeft, daarvoor heb ik overal al teveel gehoord over heinz, al kan ik ook niet zeggen dat ik niet tevreden ben over hun werk. Mijn mini rijdt best goed, maar ik zou volgende keer mss een tripje naar beek wagen ...
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

19 dec 2007, 10:49

dangixxer schreef:
Der Abt schreef:
De resultaten liggen inderdaad dicht bij elkaar.
Dit heb ik ook meerdere keren herhaald hé :)
Voor zover ik weet draaien nu meer dan 20 wagens waarvan ik de curves gezien heb, het laagste resultaat bij de VAB.
Als je daar dan nog eens enkele Miniacs leden hun resultaten (waaronder dat van jou) bijtelt, dan zit je al aan een behoorlijk aantal wagens die allemaal hun laagste resultaat bij de VAB draaiden, dus ik vind dit niet zomaar uit :wink:
een laatste "off topickje"

Eerst en vooral moet ik zeggen dat het altijd een plezier is om je topics te lezen. Je hebt je persoonlijke mening en dat respecteer ik zeker!

Maar tenslotte zou ik je toch aanraden om toch nog wel een paar overwegingen in heel het verhaal te overdenken.

ipv altijd te zeggen dat de VAB bank te laag meet zou het ook wel een keertje kunnen dat de tuners je een mooier verhaal voorschotelen dan de realiteit. Toen we met een 10 tal Miniacers naar de VAB gingen haalden de standaard wagens allemaal op een fractie van een pk hun fabriekswaarden. En was het nu net toevallig dat een Heinzer het niet haalt....? Die tovert uit elke One tussen de 125 en 130 pk met wat soft en een luchtfilter.... Astronomische waarden en volgens mij niet realistisch als je het mij vraagt. Kijk maar eens rond hier en was het niet Maaij die ook zo'n waarde bereikte maar die had wel heel wat meer hardware moeten aanpassen....

En weet ook dat het voor VAB niks uitmaakt dat jij nu 120, 130 of 150 pk haalt. Zij verkopen niks dus zij hebben er echt geen enkel belang bij.... Is dit bij een tuner ook het geval??????????????? En dan verwondert het mij niet dat die mannen juist een bank als die van VAB afbreken!

Een beetje critisch zijn tov een gladde verkoper is nooit slecht!
Dangixxer,

Bedankt voor je feedback.
Ik respecteer ook jouw mening (ik weet wat je al allemaal gedaan hebt met je Cooper S, en het ziet er echt goed uit).

Ik wil natuurlijk niet te veel meer off topic gaan hierover, maar ik wil nog gerust op je post antwoorden.

Het klopt inderdaad dat veel tuners een mooi verhaal weergeven dat soms niet overeenkomt met de realiteit.
Om dus even verder te gaan, ik weet dat de bank van Heinz te optimistisch draait (ook al is dit niet zo in alle gevallen), dit heb ik ook reeds gezegd in één van mijn vorige posts.
Maar ik sprak ook niet over de Cartec van Heinz in mijn vergelijkingen.
Ik heb in al mijn posts de bank van de VAB vergeleken met de Superflow.
En zoals ik ook al zei, liggen de resultaten inderdaad zeer dicht bij elkaar.
Maar kun jij me dan eens uitleggen waarom elke wagen die ik tot nu toe gezien heb (en zoals je al weet zijn er dit al een aantal), het laagste resultaat toch altijd bij de VAB haalt ?
Je kan zeggen dat de cijfers van de VAB dichter bij de realiteit liggen, maar na de werking gezien te hebben van de Superflow (volgens mijn mening de bank die het dichtst de werkelijkheid benadert qua metingen van de kracht), ben ik er toch zeker van dat de Maha bank van de VAB een tikkeltje te laag draait.
Moest dit niet zo zijn, dan had ik al lang een wagen tegengekomen die elders (niet noodzakelijk bij een tuner, er zijn nog andere plaatsen waar je kan gaan) lager gedraaid heeft.
Ik ga dan ook zwijgen over de berekeningen van de pk's aan de wielen vergeleken met de pk's aan het vliegwiel.
Percentages van 25% à +30%, is een verlies dat gewoon niet kan bij voorwiel aangedreven wagens met dit aantal pk's.

Het gaat hier ook niet enkel om Heinz, maar ook om andere tuners.
Klanten van Heinz, Inter-Tuning, Kempower, ... draaiden allemaal toch lager bij de VAB.
Soms niet veel lager, maar toch lager.
En ik kan je garanderen dat niet alle tuners enkel op winst uit zijn.
Die kerels van Inter-Tuning zijn soms tot middernacht bezig om een wagen tot op een bepaald niveau te brengen, uren die niet doorgerekend worden aan de klant.

Ik wil ook nog iets meedelen over de mening van sommige tuners waarover ik sprak.
Deze waren zeker neutraal, ik ben ook geen klant bij elke tuner.
Soms ging ik gewoon eens voor een rit op de bank langs, en telkens tikten de uren voorbij en had ik lange gesprekken met deze personen.
En geloof het of niet, maar toen ik met de mensen van de VAB een gesprek had, had ik toch ook niet meteen het gevoel dat deze hierover echt heel veel wisten.
Ze weten er wel wat van (begrijp me niet verkeerd), maar ze kwamen niet over als specialisten.
Ik stelde enkele vragen, en men wist niet altijd een antwoord te geven.

De mensen van Inter-Tuning daarentegen, wisten perfect tot in elke detail hoe alles werkte en konden daardoor ook op alles tot in detail een antwoord geven.
Deze personen lieten me dan ook telkens bewijs zien, en deden ook de moeite om een lange onderbouwde uitleg te geven.
Dit alles ondanks het feit dat ik geen klant bij hun ben.
Deze personen zijn dan ook eerlijk qua service.
Wanneer een wagen slechts x aantal pk's meer kan bereiken, dan zullen ze dit ook meegeven aan de klant, zonder het te verbloemen of anders te doen overkomen door manipulatie van de bank.
Of wanneer het duurdere onderdeel niet beter is dan een minder duur, dan zullen ze dit zeker laten weten (spreek uit ervaring).

Ik zeg natuurlijk ook niet dat de bank van de VAB slecht is, begrijp me goed.
Ik meen dit ook, de Maha bank is niet slecht.
Ik ken de Maha bank en deze banken hebben zeker geen slechte reputatie.
Het enige waar ik op wou duiden was dat men bij de VAB toch vaak aan de lage kant gaat draaien.
Het klopt inderdaad dat de VAB geen baat heeft bij het geven van zulke resultaten.

We kunnen natuurlijk blijven praten hierover.
Ik wil als laatste nog enkel één ding zeggen, het was zeker nooit mijn bedoeling om slecht te spreken over de VAB of over de Maha bank.
En men moet inderdaad steeds kritisch zijn wanneer men naar een tuner trekt met hoge verwachtingen, je hebt hierover zeker gelijk hoor Dangixxer.
Maar je mag volgens mij ook niet alle tuners over dezelfde kam scheren.
Ik wou gewoon even alle feiten op een rijtje plaatsen, zonder op iemand zijn tenen te trappen.

Ik hoop dat we nog veel leuke gesprekken over zulke onderwerpen mogen hebben :wink:

Met vriendelijke groeten

Der Abt
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 dec 2007, 12:26

Vinden jullie dit leuke gesprekken.. :lol: beetje saai en niet boeiend
joepie mijn mini heeft 125pk! maar rijd in 3 minuten het circuit van zandvoort rond :? het gaat om het totaal plaatje, wegligging, remmen, etc icm extra vermogen. Persoonlijk interesseerd het mij geen enkele drol welke bank er meer vermogen levert, de bank waar je heen gaat om je mini te tunen daar moet je blijven..
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

19 dec 2007, 13:08

Hans schreef:Vinden jullie dit leuke gesprekken.. :lol: beetje saai en niet boeiend
joepie mijn mini heeft 125pk! maar rijd in 3 minuten het circuit van zandvoort rond :? het gaat om het totaal plaatje, wegligging, remmen, etc icm extra vermogen. Persoonlijk interesseerd het mij geen enkele drol welke bank er meer vermogen levert, de bank waar je heen gaat om je mini te tunen daar moet je blijven..
Het totale pakket speelt inderdaad een grotere rol.
Dit heb ik ook gemerkt de keren dat ik naar de Nürburgring ging.

Ik weet dat onze Mini's niet veel pk hebben, maar dit zal ook veranderen hoor in de toekomst, trust me (en ik heb het niet over aanpassingen aan mijn Mini).
Maar ja, mijn Mini was een cadeau, en dan zeggen van "hou maar, is te weinig pk", vind ik dan ook onbeleefd :mrgreen:
Nog een geluk dat er in de familie en vriendenkring mensen zijn die meer fan zijn van Carrera's, M3's, M5'en etc, deze ritjes zijn natuurlijk altijd leuker :wink:

Het klopt inderdaad (zoals ik al zei) dat wanneer je je wagen gaat tunen dat je dezelfde bank gaat gebruiken als maatstaf.

Een "gezonde" discussie moet kunnen hé Hans :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 dec 2007, 13:26

Altijd :wink:
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

19 dec 2007, 13:41

Gisteren stond ik dus stil naast de weg (voor de 2e keer) mini ging in een nood-modus. Ik heb Beek nu gemaild en die gaan er naar kijken.. ben benieuwd :)
Hoog- en laagvlieger
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 dec 2007, 13:59

Huh? :shock: Kan ook je gasklep zijn.. vraag maar aan berthil! Die van hem is wel 20000x in de noodloop gegaan..
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

19 dec 2007, 18:01

Hans schreef:Huh? :shock: Kan ook je gasklep zijn.. vraag maar aan berthil! Die van hem is wel 20000x in de noodloop gegaan..
en misschien nog wel iets meer.... :?
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”