Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

22 mar 2007, 21:07

Maaij schreef:Die van Mike en Marjolein zijn er ook op geweest (net onder de 200pk).
Dan maar hopen dat ik de uitzondering ben. Laten we maar zeggen dat ik hem snel ingereden heb :wink: .
Zondag weten we meer, er is no substitut voor horsepower zeggen ze wel eens(of citeer ik dit verkeerd)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

22 mar 2007, 23:18

Miniboard schreef:
Maaij schreef:Die van Mike en Marjolein zijn er ook op geweest (net onder de 200pk).
Dan maar hopen dat ik de uitzondering ben. Laten we maar zeggen dat ik hem snel ingereden heb :wink: .
Zondag weten we meer, er is no substitut voor horsepower zeggen ze wel eens(of citeer ik dit verkeerd)
Succes, maar verwacht er niet teveel van ;) Wij hebben hem heel netjes ingereden etc en kwamen ook maar uit op 198/199PK bij Beek. Vermoedelijke oorzaak is het Works luchtfilter, de extra opening zou te weinig rijwind krijgen. Er staat alleen bij de grille een blower.

Overigens kunnen ze er bij Beek wel 218PK met 270nm van maken als je een MTH spruitstuk hebt 8)

Ik zal eens een plaatje maken van met alle testbank resultaten van onze mini :)

Afbeelding
Klik hier om hem wat duidelijker te zien ;)
Laatst gewijzigd door FastBunny op 22 mar 2007, 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

22 mar 2007, 23:23

stel, Ik heb straks een cooperS...

en ik monteer..
andere poelie (14% of 15% of???)
supersprint spruitstuk met catvervanger,
andere luchtfilter (open?)
en grotere intercooler,
chip bij beek! :D

Hoeveel vermogen zou ik er dan uit kunnen halen?

groeten

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 mar 2007, 07:20

Ik denk ook 218pk of misschien 220pk..
Donny
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: ZH
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 aug 2006, 23:44

23 mar 2007, 09:31

Zijn er al ervaringen met een gewone Cooper. Alleen software? Software en spruit? Ben wel benieuwd wat dat voor uitkomst heeft.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 mar 2007, 09:34

128pk en 178NM dat is die maaij met supersprint spruit maar wel een iets grotere gasklep wat maaij nog extra heeft..
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

23 mar 2007, 10:34

thanks hans... dat is ook beetje waar ik voor ga ;) zat te denken aan 200-210 maar 220 mag ook ;)

cheers

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 mar 2007, 10:44

spruitje doet een hoop bij een MINI
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 mar 2007, 10:50

Hans schreef:spruitje doet een hoop bij een MINI
Nou dat viel ons dus tegen, zoals je kan zien in de grafiek liggen de lijnen van de Works en de lijn MTH spruitstuk precies over elkaar heen :s Terwijl Beek toch echt voor en na een test gedaan heeft, en Paul zei dat die precies 200PK had voor ze er mee aan de gang hadden, dat was die zonder de spruit ook :s
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 mar 2007, 10:53

Beek spruit wel :wink: 12pk en die krijg ik volgende week..
en het is de combinatie, software en spruit, want wat er snel en veel naar binnen gaat moet er ook snel weer uit..
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

23 mar 2007, 10:55

hans.. hoeveel pk zit jij nu met de GP? :D

cheers

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 mar 2007, 11:01

220pk of 218pk bij Beek op de bank
schomelt en beetje want laatst stond die iets te arm waardoor die bovenin iets rijker gezet moest worden en dat kost iets..
als volgende week de Beek spruit erop zit gaat die weer de bank op en dan weten het precies..
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

23 mar 2007, 11:11

Donny schreef:Zijn er al ervaringen met een gewone Cooper. Alleen software? Software en spruit? Ben wel benieuwd wat dat voor uitkomst heeft.
ik hou je wel op de hoogte als ik ga volgende maand.....
heb een obx en ss catback en pipercross viper, zo ongeveer hetzelfde als maaij met uitzondering van de gasklep en de metalic catvervanger,
maar mijn gevoel zegt dat ik toch wel een heel pak lager zal uitkomen dan maaij, mits ik de originele cat er nog op heb zitten. Een racecat geeft in ieder geval een paar pk meer.....

weet er iemand ook of de wagen eerst moet afkoelen vooraleer hij op de bank gaat. Of maakt dat niet uit ?
emillio
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schoonhoven
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 feb 2006, 13:01

23 mar 2007, 11:26

miniracer schreef:
Donny schreef:Zijn er al ervaringen met een gewone Cooper. Alleen software? Software en spruit? Ben wel benieuwd wat dat voor uitkomst heeft.
ik hou je wel op de hoogte als ik ga volgende maand.....
heb een obx en ss catback en pipercross viper, zo ongeveer hetzelfde als maaij met uitzondering van de gasklep en de metalic catvervanger,
maar mijn gevoel zegt dat ik toch wel een heel pak lager zal uitkomen dan maaij, mits ik de originele cat er nog op heb zitten. Een racecat geeft in ieder geval een paar pk meer.....

weet er iemand ook of de wagen eerst moet afkoelen vooraleer hij op de bank gaat. Of maakt dat niet uit ?
Als de olie maar een beetje op temperatuur is....afkoelen...niet nodig!
Moor
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2006, 07:14

23 mar 2007, 13:34

Naar aanleiding van mijn geplaatste bericht over de Stage 2 tuning waren er wat vragen, hier de antwoorden;

-prijs? zoals al eerder op het forum aangegeven 795 Euro incl. B.T.W.waarna je optioneel de bank op kan voor 60 Euro. De file is nu op mijn auto getest en is dus klaar.
K&N luchtfilter was 57 Euro excl. B.T.W.
-tijd? ik was er om 8.30 en reed rond 15.00 weg
-nerveuzer? Als je met nerveuzer bedoelt dat je er niet meer normaal mee kunt raden dan is dat niet zo. Als je gewoon onder de 3000 toeren schakelt is er al helemaal niks aan de hand en rij je ermee zoals ervoor. Als je veel gas geeft merk je veel meer trekkracht.
- grotere afbeelding uitdraai bank? het is voor mij al een heel gepuzzel geweest om de foto´s er op te krijgen. Groter lukt me dan ook niet. Ik zal Fastbunny in een pb vragen om de mijne in zijn totaal overzicht te verwerken.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”