Cilinderkop bewerken wel of niet?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

12 apr 2009, 20:16

@Hans

Waar racet die Ghisbert mee dan?
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 apr 2009, 20:26

chill-es schreef:@Hans

Waar racet die Ghisbert mee dan?
Bij Beek staat een Duc en op onderstaande foto staat ie in het midden in een Ducati pak. Hij zal wel met een Duc racen...

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2009, 10:43

Hij is klaar!! :D En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he :wink: )
Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen :D en werken helaas..
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

16 apr 2009, 10:49

Heel erg mooi resultaat hans!

binnekort ook ff de dax van mijn pa naar Beek doen.. want afstellen kunnen ze wel.

Ben benieuwd!

Coen
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

16 apr 2009, 10:54

Nette waardes Hans! Ga je nog meer veranderen om de pk's op te waarderen ??

Veel plezier iig met je getunede blok :D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

16 apr 2009, 12:13

Inderdaad mooie waardes 8)
Zo komen er steeds nieuwe bottlenecks boven bij verder tunen.
Volgende stap is dus misschien een watergekoelde intercooler.

Veel plezier met de nieuwe pk's :)
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

16 apr 2009, 20:36

Hans schreef:Hij is klaar!! :D En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he :wink: )
Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen :D en werken helaas..
Had er nu toch wel iets meer van verwacht :oops:
Ik haalde bijna 219 en 275 NM (op de beekbank)
Lijkt mij dus een zware investering met mager resultaat
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 apr 2009, 20:56

Het gaat er uiteindelijk om hoe het rijdt en dit vliegt waarschijnlijk...
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

16 apr 2009, 22:38

8) 8) , gaaf!!!


marss
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2009, 22:46

dangixxer schreef:
Hans schreef:Hij is klaar!! :D En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he :wink: )
Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen :D en werken helaas..
Had er nu toch wel iets meer van verwacht :oops:
Ik haalde bijna 219 en 275 NM (op de beekbank)
Lijkt mij dus een zware investering met mager resultaat
Alleen piekvermogen heb je niks aan.. wanneer rij jij 7200 toeren?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2009, 23:42

Yep en Yep :wink:
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

17 apr 2009, 01:12

Hans schreef:
dangixxer schreef:
Hans schreef:Hij is klaar!! :D En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he :wink: )
Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen :D en werken helaas..
Had er nu toch wel iets meer van verwacht :oops:
Ik haalde bijna 219 en 275 NM (op de beekbank)
Lijkt mij dus een zware investering met mager resultaat
Alleen piekvermogen heb je niks aan.. wanneer rij jij 7200 toeren?
Daar heb je volledig gelijk in.
Maar ik heb altijd gelezen dat grotere kleppen net dienen om extra vermogen te vinden bij hogere toeren...
En dat een BVH juist laag en middengebied opoffert om juist die laatste pk'tjes eruit te persen
vandaar mijn reactie.
Ik zou ook opteren voor een ijzersterk middengebied met natuurlijk wel een leuk topvermogen
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

17 apr 2009, 10:28

Hans. Schitterend die 235pk. Koppel is ook prima. Ik vind het resultaat wel indrukwekkend. Want zo ontzettend veel is er ook weer niet aan gedaan tov. je GP: namelijk Beek software, iets kleinere compressorpoelie en een (extra) bewerkte cilinderkop als ik het goed heb? Dus spruit, katalysator en lucht inlaat zijn origineel GP? Als je dat verandert is er nog wel 10-15 pk extra uit te peuteren en dan zit je gewoon op 250+ pk!
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 apr 2009, 10:55

Kan nog wel die Beek spruit erop zetten maar ik heb geen zin in extra herrie een water gekoelde intercooler zal een betere optie zijn..
Ik heb idd de standaard spruitstuk en uitlaat en nog op zitten zelfs de papieren luchtfilter :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”