@Hans
Waar racet die Ghisbert mee dan?
Cilinderkop bewerken wel of niet?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hij is klaar!!
En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he
)
Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen
en werken helaas..

Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he

Ik vind het super! Hij loopt ook vreselijk mooi zelfs rustiger dan standaard stationair! Vanavond zal ik foto's plaatsen, filmpje en de grafiek!
Nu ga ik knallen

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik haalde bijna 219 en 275 NM (op de beekbank)
Lijkt mij dus een zware investering met mager resultaat
Had er nu toch wel iets meer van verwachtHans schreef:Hij is klaar!!En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he)
Nu ga ik knallenen werken helaas..

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alleen piekvermogen heb je niks aan.. wanneer rij jij 7200 toeren?dangixxer schreef:Had er nu toch wel iets meer van verwachtHans schreef:Hij is klaar!!En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
Het probleem van een Mini meten op de rollenbank is dat de inlaat temperatuur te hoog wordt, wij hebben hem koud op 240pk gehad (koude inlaatlucht dan he)
![]()
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Maar ik heb altijd gelezen dat grotere kleppen net dienen om extra vermogen te vinden bij hogere toeren...
En dat een BVH juist laag en middengebied opoffert om juist die laatste pk'tjes eruit te persen
vandaar mijn reactie.
Ik zou ook opteren voor een ijzersterk middengebied met natuurlijk wel een leuk topvermogen
Daar heb je volledig gelijk in.Hans schreef:Alleen piekvermogen heb je niks aan.. wanneer rij jij 7200 toeren?dangixxer schreef:Had er nu toch wel iets meer van verwachtHans schreef:Hij is klaar!!En 235PK bij 6500 toeren en 260NM
![]()
Maar ik heb altijd gelezen dat grotere kleppen net dienen om extra vermogen te vinden bij hogere toeren...
En dat een BVH juist laag en middengebied opoffert om juist die laatste pk'tjes eruit te persen
vandaar mijn reactie.
Ik zou ook opteren voor een ijzersterk middengebied met natuurlijk wel een leuk topvermogen
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Hans. Schitterend die 235pk. Koppel is ook prima. Ik vind het resultaat wel indrukwekkend. Want zo ontzettend veel is er ook weer niet aan gedaan tov. je GP: namelijk Beek software, iets kleinere compressorpoelie en een (extra) bewerkte cilinderkop als ik het goed heb? Dus spruit, katalysator en lucht inlaat zijn origineel GP? Als je dat verandert is er nog wel 10-15 pk extra uit te peuteren en dan zit je gewoon op 250+ pk!
Veel rijplezier!