MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 12:34

tralala... Ik zeg ff niks.

Toch maar wel, wie denk je dat er gelijk heeft?!? En uh, bij het spruitstuk zit een tunerfile volgens MTH. Modificaties doorgeven is dus wel degelijk van belang.

Maar ja de heren van JS zullen het wel weer beter weten dan Volker of Franz van MTH...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 dec 2005, 12:42

Ik heb MTH al een mailtje gerstuurd. Kijken of ik het rechtstreeks via hun kan doen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 14:31

Helaas,
Als je ??nmaal in de handen van JS terecht bent gekomen, zit je aan hun vast.
MTH geeft de info niet direkt aan de klant. Opzich kan ik dat wel begrijpen.
Probleem is dat JS tuning als leverancier een buitengewoon vervelende partner is om zaken mee te doen. Dus als je vragen, op- of aanmerkingen hebt wordt er geen (of nauwelijks) gehoor aangegeven.

Heel vervelend als ze al meer dan een maand 1000 euro van je hebben en niet reageren op mailtjes of liegen.

groetjes,
Peter
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 15:01

@maaij. ik heb het doorgegeven bij het uitlezen van de software.. ik zag het hem niet opschrijven, maar als het niet gebeurt is denk ik niet dat het verschil merkbaar zal zijn.. ik voel het verschil met euro 95 & 98 ook niet.
(wel met de duitse V-power.. heuvelaf 236km :shock: met een cabrio!! zonder tuning)
ik ben benieuwd wat mth zegt op je mail.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 15:03

Heb je je geld nog niet terug peter?? :?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 19:19

Jawel, na ongeveer een maand terug gekregen.

Punt is, als ik iets aan iemand verkoop dan hou ik ze uit mezelf op de hoogte van de voortgang en meld ik het direct als ik vertraging verwacht. Als je het uit jezelf aangeeft dat het om een bepaalde reden wat langer gaat duren, dan heeft de klant daar vaak begrip voor. De klanten hebben er geen begrip voor als ze de avond van te voren te horen krijgen dat e.e.a. geen doorgang kan vinden. En zeker nooit onwaarheden beweren... al helemaal niet als je kan inschatten dat de klant er toch wel achter komt.

Ik kan maar ??n ding hopen Hans en dat is dat jij een positieve ervaring overhoudt aan je aankoop via JS tuning ook na dat de centjes bij hun binnen zijn.

Wat betreft de 95 of 98 oct.
Of je het nu voelt of niet, als leverancier moet je de professionaliteit hebben om ervoor te zorgen dat je klant krijgt waarvoor ie betaald. Dat klinkt heel logisch maar blijkt zo nu en dan heel lastig te zijn. Buitendat gaat MTH er vanuit dat je met een tunerfile op 98 rijdt. Als je dat niet doet zou het negatieve gevolgen kunnen hebben voor de motor. Als je aangeeft met 95 te gaan rijden kunnen ze daar bij MTH rekening mee houden als het inderdaad negtieve consequenties mocht hebben.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

18 dec 2005, 03:39

peter schreef:
Wat betreft de 95 of 98 oct.
Buitendat gaat MTH er vanuit dat je met een tunerfile op 98 rijdt. Als je dat niet doet zou het negatieve gevolgen kunnen hebben voor de motor. Als je aangeeft met 95 te gaan rijden kunnen ze daar bij MTH rekening mee houden als het inderdaad negtieve consequenties mocht hebben.
Correct :)

Dit is volgens Volker@MTH:
If you have a file created for 98-100 Octane you must use this premium fuel only. If you want to be safe just ask us to send you different files for different fuel qualities. Do not run a 98-100 file with lower Octane !!!
Is dus wel belangrijk welke benzine je gebruikt. Welke octaangehalte is geoptimaliseerd voor ons MTH software? 98 okt toch?.
Volledig MINI minded!
Nederland

20 dec 2005, 01:08

Op de onze homepage een berichtje over een MCS Challenge van MTH met 247 pk en 280 Nm, 5,3 seconden om tot de 100 te komen door een spruitstuk op een JCW Challenge te monteren.

Afbeelding

Hier een post hierover op mini2.com

Ik kan in ieder geval onderschrijven wat een winst aan koppel dat spruitstuk geeft, 11 februari zullen we harde cijfers zien :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2005, 16:40

Wow..in 5,3seconden naar de honderd :shock: dat is wel erg rap! kan niet wachten dat mijn spruitstukje er is.. rondjes om peter rijden.. :mrgreen:
(ps wordt wel weer duurder per 1-1-2006 :()
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2005, 18:33

Zoals ik laatst al tegen je zei Hans: Hoe snel je MCSC ook is, IK blijf de betere coureur... :mrgreen:

Toch maar eens kijken of ik ergens een originele cabrio uitlaat vandaan kan toveren. Milltek verkopen en een spruitstuk bestellen bij MTH. Als ik er een keer tijd voor heb.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2005, 21:57

aghh, lampenkap.. stel je niet zo aan!! laat lekker die milltek zitten! dan gaan we samen door die tunnels bij leidschedam blazen >) gaaf! kunnen we ook een meeting van maken :D "tunnel blazen"
kees jan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 dec 2005, 22:07

Goed idee :mrgreen:

Voorhout is ook niet zo ver van leidschendam, en heb afgelopen zondag ook mijn MTH spruitstuk met JCW uitlaat daar uitgeprobeerd, moet zeggen klinkt echt super, heb inmiddels er ook een besteld voor de MCS van mijn vrouw

groet uit voorhout

Kees Jan
mini cooper S, JCW,zwart wit dak, panoramadak, harman kardon, 18" jcw velgen,aero pakket, navigatie, JCW stoelen, MTH spruitstuk
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 dec 2005, 22:11

Ja laat zitten man :mrgreen: .
Het vrouwtje geeft toch wat minder gas dan jij dus die hoort dat toch niet :)

Ik hoor trouwens mijn uitlaat al van buiten naar binnen met de ramen dicht als ik gas geef onder een viaduct in zijn twee. Jullie ook?

Volkert heeft op Mini2.com trouwens bericht dat de prijs van het spruitstuk omhoog is gegaan omdat ze nu 16% BTW door heel Europa rekenen en door hogere materiaalkosten.
kees jan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 dec 2005, 22:30

Berthil schreef:Ja laat zitten man :mrgreen: .
Het vrouwtje geeft toch wat minder gas dan jij dus die hoort dat toch niet :)

Ik hoor trouwens mijn uitlaat al van buiten naar binnen met de ramen dicht als ik gas geef onder een viaduct in zijn twee. Jullie ook?

Volkert heeft op Mini2.com trouwens bericht dat de prijs van het spruitstuk omhoog is gegaan omdat ze nu 16% BTW door heel Europa rekenen en door hogere materiaalkosten.
Ach ik geef het vrouwtje ook haar verzetje Mijne is een works, die van marie louise is een MCS cabrio, dus ik ben toch sneller >) Uitlaatgeluid valt best mee hoor, binnen is het goed uittehouden hoor

JS Tuning melde ook al dat het spruitstuk en de tunings fors duurder worden, maar nu gelukkig nog voor de oude prijs :wink:
mini cooper S, JCW,zwart wit dak, panoramadak, harman kardon, 18" jcw velgen,aero pakket, navigatie, JCW stoelen, MTH spruitstuk
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 dec 2005, 19:56

BTW werd toch al doorbelast in de prijs die JS berekend. Hooguit een prijsverhoging voor materiaalkosten.

@Kees Jan, het verschil is dat jij geen Milltek uitlaat hebt maar een Works. Hans en ik hebben in elkaars MCSC gereden en het verschil is behoorlijk.

Misschien ga ik in het nieuwe jaar weer eens naar een spruitstuk kijken, maar dan wel in combinatie met een originele uitlaat.

groetjes,
Peter

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”