Intercoolers

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Shadow_Breaker
GPc-0001

Re: GRS IC of GP IC

09 jul 2010, 17:07

Jean, voor de belgische keuring moet je geen stock intercooler hebben, die mag je gewon wisselen en 6€ voor het tunings attest betalen, zelfs de watergecoolde intercooler die hierboven in de post van hans staat (die heb ik trouwens) keuren ze goed ;-)

Maar de GP intercooler is wel goed voor begin van tuning als je verder gaat moet de intercooler mee ;)
jean schreef:Ga binnenkort starten met motortuning van men r53, ik zat te denken aan de 17% poulie maar heb gelezen dat je daarvoor best een grotere ic kan steken.

Nu twijfel is tussen die van grs en die van de gp, het voordeel van de gp is dat hij er uitziet als stock wat hier in belgie voor de jaarlijkse keuring een pluspunt is.

Iemand ervaringen met die van grs?

grtn,

Jean
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jul 2010, 17:15

Shadow_Breaker schreef:Jean, voor de belgische keuring moet je geen stock intercooler hebben, die mag je gewon wisselen en 6€ voor het tunings attest betalen, zelfs de watergecoolde intercooler die hierboven in de post van hans staat (die heb ik trouwens) keuren ze goed ;-)

Maar de GP intercooler is wel goed voor begin van tuning als je verder gaat moet de intercooler mee ;)
Ben je er zeker van dat die watergekoelde kan in Belgie,of is het omdat jij als 'prototype' MINI geregistreerd bent?

Tom.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jul 2010, 22:27

Shadow_Breaker schreef:Jean, voor de belgische keuring moet je geen stock intercooler hebben, die mag je gewon wisselen en 6€ voor het tunings attest betalen, zelfs de watergecoolde intercooler die hierboven in de post van hans staat (die heb ik trouwens) keuren ze goed ;-)
waarop baseer je je om zoiets te zeggen?

Van die 6 euro voor een tuningsattest voor een IC.....
Klopt ni
Want da zou betekenen dat ze motortuning regulariseren en tis net verboden.

Ik ben met mijn GRS al naar de keuring geweest en heb voor vanalles 6 euro moeten betalen maar niet voor de IC
Shadow_Breaker
GPc-0001

12 jul 2010, 08:58

dangixxer schreef:
waarop baseer je je om zoiets te zeggen?

Klopt ni

Ik ben met mijn GRS al naar de keuring geweest en heb voor vanalles 6 euro moeten betalen maar niet voor de IC
ervaring + als je even op howtotune kijkt en op het TB forum dan kom je veel te weten, vooral bij het motor tuning onderdeel.
In Belgie is het niet illegaal om een intercooler te vervangen door een niet standaard.
je verhoogd het vermogen van de motor er niet mee, je verminderd het verlies.
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jul 2010, 10:07

Berthil schreef:Topic verplaatst naar juiste topic waar al veel informatie staat.

Neem een GP intercooler.
Die doet het erg goed, is OEM en staat mooier met de originele cover die niet goedkoop is maar er gewoon bij hoort.

Wel even boven bij de scoop een beetje plastic weg dremelen/vijlen aan de steuntjes want die komen net tegen de cover aan.
Bedankt om te verplaatsen Bethil, wist niet dat hierover al zo'n uitgebreid topic bestond.

Ik denk dat ik gewoon bij Beek de gp ic laat meeplaatsen tesamen met de 17% poulie en de software. Is kijken waar we dan uitkomen, later eventueel nog een andere nokkenas. Doel is zo'n 225pk...
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jul 2010, 10:08

dangixxer schreef: waarop baseer je je om zoiets te zeggen?

Klopt ni

Wat zou jij doen in mijn plaats? gp of grs?
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

12 jul 2010, 10:31

Neem de GP intercooler dan blijft de GRS wat exclusiever :D
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2010, 00:00

Ik kwam deze intercooler van XO2 tegen...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-06-To ... ries#rpdId

Nu heb ik een aardig tijdje gesnuffeld, ook op MINI2.com, maar kan er maar weinig over vinden. Iemand hier enige ervaringen mee?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2010, 00:37

Ken um niet maar de intercooler cover kan je in ieder geval niet meer op de normale wijze vastzetten..... Dus een 'direct bolt-on' zal het wel niet zijn.

Ik zou de GP intercooler nemen. Werkt goed en is oem.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2010, 09:36

sander_r53 schreef:Ik kwam deze intercooler van XO2 tegen...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-06-To ... ries#rpdId

Nu heb ik een aardig tijdje gesnuffeld, ook op MINI2.com, maar kan er maar weinig over vinden. Iemand hier enige ervaringen mee?
die is alleen voor rally MINI's... check die foto's onder z'n motorkap :s :lol:

ik had echt zoiets van WTF heeft die met z'n MINI gedaan.... :shock:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

16 jul 2010, 09:44

hahaha maar hij kost wel echt geen reet :lol:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 14:33

hmmm hier dus ook niet echt bekend... best jammer gezien de prijs. Ik was er wel benieuwd naar... anders zit ik te overwegen zo'n ding te bestellen.

Met een zomer als deze is een grotere intercooler toch wel prettig. Het vermogen is ontzettend veel minder nu en het verbruik ligt veel hoger.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jul 2010, 14:45

sander_r53 schreef:hmmm hier dus ook niet echt bekend... best jammer gezien de prijs. Ik was er wel benieuwd naar... anders zit ik te overwegen zo'n ding te bestellen.

Met een zomer als deze is een grotere intercooler toch wel prettig. Het vermogen is ontzettend veel minder nu en het verbruik ligt veel hoger.
Als je een zomer hebt als deze kan zelfs een grotere Air-air het vermogens verlies niet voorkomen!Bij 50°C iat word de inspuiting verandert door de ECU om de motor te sparen van de enorme hitte als je hem blijft pushen.

Maar als ik jou was,zou ik deze niet kopen en effe wachten om een gp-grs intercooler te kopen!Dit zijn intercoolers die zich zelf al bewezen hebben!Dus koop je zonder te denken van'zou hij wel werken?'.

Tom.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2010, 13:22

Maar zo'n ding is ook een stuk prijziger. Het lijkt me juist kicken dat je hetzelfde resultaat behaalt met een hoop centen minder... Ik kan natuurlijk altijd kiezen voor GP-RS, maar ben gewoon benieuwd naar een ander alternatief.. vandaar dit topic neem ik aan

Niemand? :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 jul 2010, 19:17

In Duitsland hebben een paar mensen een originele intercooler van een omhulsel voorzien en er water doorheen gejaagd. Een zelf gemaakte watergekoelde intercooler dus. Als je zoiets maakt ben je pas goedkoop uit en heb je wat goeds :)

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”