Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- aanpassen van luchtinlaattraject
- aanpassen van uitlaattraject, dit wil zeggen open einddemper, dikkere middenpijp en spruitstuk
- nokkenas
- grotere koppen
- etc etc
- dan pas software op maat
Het is maar wat je er aan uit wilt geven en wat je wilt. Komt daarbij dat een post-facelift One dicht bij de Cooper zit dan de pre-facelift One. Ook dien je rekening te houden met de bak die je hebt.
Tuning komt van finetunen; het perfect afstellen van de motor. Was m'n pa vroeger nog wieltjes, boutjes en moertjes aan het aandraaien. Tegenwoordig gebeurt dit (deels) met een computer. Tuning is gewoon natuurkunde.
Tips:BNmini schreef:Ik ga deze week een afspraak maken met Beek, 90 naar 115 pk; iemand nog tips, want het lijkt me dat je ook hoger moet kunnen aangezien je alleen met chippen van een cooper ook naar ca. 125 pk moet kunnen (?)
- aanpassen van luchtinlaattraject
- aanpassen van uitlaattraject, dit wil zeggen open einddemper, dikkere middenpijp en spruitstuk
- nokkenas
- grotere koppen
- etc etc
- dan pas software op maat
Het is maar wat je er aan uit wilt geven en wat je wilt. Komt daarbij dat een post-facelift One dicht bij de Cooper zit dan de pre-facelift One. Ook dien je rekening te houden met de bak die je hebt.
Tuning komt van finetunen; het perfect afstellen van de motor. Was m'n pa vroeger nog wieltjes, boutjes en moertjes aan het aandraaien. Tegenwoordig gebeurt dit (deels) met een computer. Tuning is gewoon natuurkunde.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Collegae!
Heb een probleempje, wellicht kunnen jullie je licht hierover laten schijnen...?
Heb onlangs een mini cooper s JCW 2003 gekocht maar twijfel nu aan het vermogen (kwam uit erg slome bak, dus was alles snel voor mij). Verdenk hem zelfs ervan een cooper s te zijn met JCW stickers
Acceleratie valt wat tegen maar met name de topsnelheid van (slechts) 218km/u (idd net als 'gewone' cooper S). Dit zou toch echt minimaal 230 km/u moeten zijn?
Volgens de garage (ekris) zitten alle JCW onderdelen erop en zou er niets aan de hand zijn, dit heb ik hen onlangs laten controleren. We zijn er nog niet uit, ga mogelijk binnenkort een cooper s ter vergelijking uitproberen...
Ideeen / tips??
Peas en alvast bedankt
Heb een probleempje, wellicht kunnen jullie je licht hierover laten schijnen...?
Heb onlangs een mini cooper s JCW 2003 gekocht maar twijfel nu aan het vermogen (kwam uit erg slome bak, dus was alles snel voor mij). Verdenk hem zelfs ervan een cooper s te zijn met JCW stickers

Volgens de garage (ekris) zitten alle JCW onderdelen erop en zou er niets aan de hand zijn, dit heb ik hen onlangs laten controleren. We zijn er nog niet uit, ga mogelijk binnenkort een cooper s ter vergelijking uitproberen...
Ideeen / tips??
Peas en alvast bedankt
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die gaat bij mij erop.. maar duurt nog ff.. cilinderkop moet ook nog gedaan wordenStefanCS schreef:Zag vorige week dat Beek nu ook de M7 16% pulley heeft. Gaat er binnenkort nog iemand naar beek voor chippen. Ben benieuwd of deze pulley voor een hogere druk zorgt, dus meer vermogen.
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Daarom wil ik eerst alles op orde hebben...zoals Milltek uitlaat, nieuw open air filter, grote intercooler en al het extra wat er nog op moet. Of het daadwerkelijk iets uitmaakt weet ik niet zeker....maar daarna gaat die van mij pas naar Van Beek voor het meest optimale resultaat.
Onze sponsors