Via de zoekfunctie vind ik geen specifieke ervaring met RICA.
Ik wil de 90 pk one laten chippen.
Beek van 90pk naar 115pk = 325 EUR
RICA van 90pk naar 127pk = 435 EUR
Ik begrijp dat Beek goed is. Iemand ervaring met RICA?
- is de claim van 127pk betrouwbaar?
Ervaring met RICA chippen R50?
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Is een One niet gewoon te tillen naar het vermogen van een gechipte Cooper?
Dan klopt die 127PK namelijk wel (give and take een paar PK).
Even niet op de prijs letten, maar dit zou het bevestigen:
http://www.chiptuningexperience.nl/merk ... k-643.html
Ar.
Ar.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
NEE@mr schreef:Is een One niet gewoon te tillen naar het vermogen van een gechipte Cooper?
Ar.

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
"give and take a few PK"
... Chippen geeft bij beek 126 pk ongeveer.
""
Cooper met Beek software vermogen van 115Pk naar +/- 126Pk kosten 325.-
""
127PK misschien niet met standaard luchtfilter en uitlaat. Maar de essentie was of je een One kan opkietelen naar het zelfde vermogen als een Cooper. (ongeveer 124 PK). Het lijkt me dus dat dat wel kan.
Ar.

""
""
127PK misschien niet met standaard luchtfilter en uitlaat. Maar de essentie was of je een One kan opkietelen naar het zelfde vermogen als een Cooper. (ongeveer 124 PK). Het lijkt me dus dat dat wel kan.
Ar.
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
. In feite is het niet logisch dat ze voor een one minder pk opgeven dan voor een cooper, aangezien er buiten software, gasklep en verhouding van versnellingsbak geen verschil is tussen beide ... Verschil zal miniem zijn
.
Ga ineens voor een andere luchtfilter, je kan hem ook achteraf plaatsen, het zal niet zoveel uitmaken, maar het is altijd beter als software aangepast is aan andere aanpassingen.
127 voor een cooper is al veel ... Andy had met ecu remap, bmc cda en eisenman uitlaat 123 pk (en die heeft genoeg dynoruns gedaan@mr schreef:"give and take a few PK"... Chippen geeft bij beek 126 pk ongeveer.
""
""
Ar.

Ga ineens voor een andere luchtfilter, je kan hem ook achteraf plaatsen, het zal niet zoveel uitmaken, maar het is altijd beter als software aangepast is aan andere aanpassingen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Of de gasklephuis ook anders is, is een raadsel...
Ik heb hier nog een originele gasklephuis liggen van een One (facelift) en ik herinner me na veel lezen en raadplegen dat de diameters gelijk zijn. Je moet het eerder zoeken in de manifold.
Overigens heb ik een gemodificeerde gasklephuis.
127 pk met alleen software ga je niet halen.
Denk aan ander uitlaatlijn (open!) en luchtinlaat. Een openluchtfilter zuigt in principe meer lucht aan. Echter zuigt deze op een gegeven moment ook/vooral de warme lucht aan die aanwezig is onder de kap. Je zult merken dat je auto in de mist beter lijkt te rijden dan warme zomermiddag.
Tja, op een gegeven moment heb m'n remmerij maar aangepast:
Wer später bremst ist langer Schnell!
Ik heb hier nog een originele gasklephuis liggen van een One (facelift) en ik herinner me na veel lezen en raadplegen dat de diameters gelijk zijn. Je moet het eerder zoeken in de manifold.
Overigens heb ik een gemodificeerde gasklephuis.
127 pk met alleen software ga je niet halen.
Denk aan ander uitlaatlijn (open!) en luchtinlaat. Een openluchtfilter zuigt in principe meer lucht aan. Echter zuigt deze op een gegeven moment ook/vooral de warme lucht aan die aanwezig is onder de kap. Je zult merken dat je auto in de mist beter lijkt te rijden dan warme zomermiddag.
Tja, op een gegeven moment heb m'n remmerij maar aangepast:
Wer später bremst ist langer Schnell!

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Over de gasklep kan het idd wel kloppen.. Ik heb een 325i met een 2998 CC motor. Dit is hetzelfde blok als een 330i. Volgens mij is 1 van de restrickties in vermogen dat de gasklep niet helemaal open gaat.
Het is relatief veilig om te stellen dat een fabrikant de verschillen zoveel mogenlijk in software zal doen om de ontwikkelingskosten van verschillende mechanische componenten tot een minium te beperken.
Een mini One kan je krijgen met een "sport" uitlaat.. en guess what.... dat is dezelfde uitlaat die standaard onder een Cooper zit
Over het sneller rijden met mist/koud weer is 100% waar en verklaarbaar.
Hoe kouder de aangezogen lucht, hoe meer lucht (dus zuurstof moleculen) je in de cilinder kwijt kan. Hierop de brandstof injectie aangepast en voila Betere vulling dus meer vermogen.
Saab paste dit principe al toe op hum oude turbootjes.. met behulp van waterinjectie. Koelen van de, door turbocompressie, warmgeworden lucht.
En natuurlijk niet te vergeten het nut van een intercooler. Beetje zelfde principe. Koelen van inlaatlucht om een betere vulling te krijgen.
Tunen is niet alleen natuurkunde.. ook scheikunde
Maar later kunnen remmen maakt inderdaad snel.. daar worden wedstrijden op gewonnen.
Ar.
Het is relatief veilig om te stellen dat een fabrikant de verschillen zoveel mogenlijk in software zal doen om de ontwikkelingskosten van verschillende mechanische componenten tot een minium te beperken.
Een mini One kan je krijgen met een "sport" uitlaat.. en guess what.... dat is dezelfde uitlaat die standaard onder een Cooper zit
Over het sneller rijden met mist/koud weer is 100% waar en verklaarbaar.
Hoe kouder de aangezogen lucht, hoe meer lucht (dus zuurstof moleculen) je in de cilinder kwijt kan. Hierop de brandstof injectie aangepast en voila Betere vulling dus meer vermogen.
Saab paste dit principe al toe op hum oude turbootjes.. met behulp van waterinjectie. Koelen van de, door turbocompressie, warmgeworden lucht.
En natuurlijk niet te vergeten het nut van een intercooler. Beetje zelfde principe. Koelen van inlaatlucht om een betere vulling te krijgen.
Tunen is niet alleen natuurkunde.. ook scheikunde

Maar later kunnen remmen maakt inderdaad snel.. daar worden wedstrijden op gewonnen.

Ar.
Onze sponsors