Remklauwen R53?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mugello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Remklauwen R53?

09 okt 2008, 11:04

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het uit elkaar halen/reviseren van de remklauwen (achter) van een Cooper S (2003). 1 van mijn remklauwen loopt namelijk licht aan op de remschijf. Na demontage van de remklauw, krijg ik echter de cilinder niet meer terug geduwd in de remklauw (ontluchtingsnippel opengedraaid!), dus het lijkt erop, dat deze is “vastgeroest”.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand misschien nog een goed werkend setje originele remklauwen liggen?

Alvast bedankt!

Roel
coendek
Stoepsleutelaar

09 okt 2008, 11:08

deze moet je terug draaien.... bel ff naar de dealer hoe ze dit precies doen... zit een soort van schroefdraad op de zuiger zeg maar... :wink:

Coen
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Remklauwen R53?

09 okt 2008, 14:29

Roel, zoals Coen al aangeeft dien je deze naar rechts draaiend terug te stellen.
Bij mij zat er ook 1 vast, ik heb hem terug kunnen krijgen door er met de hand druk op te zetten en met een las/griptang en wat doeken ertussen een draaiende beweging te maken. Niet op de cylinder zelf maar aan de rand vd cylinder waarin de stofkap zit. Je moet wel erg oppassen dat je niets beschadigd.
Als ie echt goed vastzit dan kun je hem er ook met een compressor uitdrukken. Hiervoor moet je de klauw echter loskoppelen van je remsysteem en dan druk zetten op de ingang waar normaal gesproken de remslang ingaat. Zet wel even een houtblokje in je klauw voordat je iemand doodschiet.
Bij inzetten de cylinder zelf supergoed schoonmaken en eventueel nieuwe rubbers plaatsen.

staan een paar piccies op mijn site
Mugello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 okt 2008, 17:31

Hoi Coen en Che,

Thanks voor de hulp en tips. Ook errug handig die piccies. Ik ben er dus wel nu mee uitgekomen, maar uiteindelijk is de remklauw toch in orde. Het bleek uiteindelijk een kapot wiellager te zijn.

Groeten
Roel

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”