Kan iemand mij vertellen waar ik een openluchtfilter kan laten monteren voor mijn MiniCooper uit 2004?
Zo ja, Wat voor filter, kosten, etc..
Alvast vriendelijk bedankt,
Hoi, zo'n topics zijn hier al genoeg, even de zoekfunctie uit proberen ...
Maar om on topic te antwoorden ... Hiermee zal je zeker al een stuk wijzer geworden zijn . Deze beste kerel heeft alles netjes uitgezocht en getest ...
bedankt voor het reageren op mijn berichtje ik ben er nu uit ik denk dat ik voor de K&N 57 i performance kit ga.
Alleen heb ik niet kunnen vinden waar ik zoal de openluchtfilter het beste kan laten monteren veel mini eigenaren hetzelf doen.
Heb jij misschien een adres voor mij? ik woon in Almere.
Alvast bedankt,
Een K&N filter heb je zo gemonteerd. Er zit een duidelijk handleiding bij. Zonde om daar extra kosten voor te maken.
En het geluid wat er uit komt als je hem hoort aanzuigen is echt fantastisch :D
Ik ben dan misschien niet de meest technische persoon op deze aardkloot, maar een vervangingsfilter erin leggen gaat me nog net wel lukken, Hans
Kosten-baten verhaal: ik zou het liefst gaan (hoor mij eens, de Clubman moet nog geleverd worden) voor het volledige K&N systeem, maar vind de prijzen daarvan behoorlijk hoog. Betere respons op het gaspedaal kan nooit kwaad, vandaar de vraag over heet inlegfilter. Kan me herinneren uit een grijs verleden dat de respons van een getunede TDI er beter op werd. Eerst misschien maar eens standaard rijden en dan echt gaan nadenken over een filter....
Ik ben nogal druk bezig geweest, en ja hoor, er komt een ander speelgoed in de plaats van de Mini.
Maar dat is een ander onderwerp.
Installatie voor de K&N 57i ?
Hier is een uitleg die stapsgewijs weergeeft wat je moet doen :
Eerst en vooral moet je natuurlijk je standaard filterbox eruit halen.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel van het plastic afvoerstuk (dat Heinz bij mij onderaan heeft doorgezaagd) er in de weg zit.
Om de standaard filterbox te desinstalleren, moet je eerst aan de rubberen buis beide spanringen losmaken.
Je kan deze dan makkelijk verwijderen.
Nadien moet je aan de rechterkant (als je voor de wagen staat met de motorkap open) van de standaard filterbox twee vijzen lossen die het onderste gedeelte van de filterbox vasthouden.
Dan klik je die dikke stekker los die aan dat gedeelt vastgeklikt zit.
Nu kan je met een beetje wringen, de filterbox er in zijn geheel eruit halen.
Laat het luchtscheppertje in het midden (inclusief de buis) zitten.
Deze zullen immers koude lucht in de juiste richting sturen.
Je kan de stoffen buis nog vervangen door een grotere buis.
Om de K&N 57i filter te installeren, moet je eerst enkele stukken in mekaar zetten van deze kit.
Ik zou zo eerst het filteruiteinde aan de plastic buis vastmaken.
Vervolgens plaats je het rubberen stuk op de gasklep, en dan plaats je gewoon de filter die al vast hangt aan de plastic buis in dit rubberen stuk en je richt dit naar rechts.
Je zal zien dat je wel wat contact zal maken met een ijzeren stuk.
Om dit te vermijden, snij je gewoon een oude fietsband of zoiets kapot en lijm je rubberen stukjes op de plaatsen waar er contact is.
Het zou wel kunnen dat je iets meer moet wringen dan normaal omdat jij dat plastic afvoerstuk (dat Heinz onderaan doorzaagt) er niet uit kan halen.
Als dat zo is, let me know (je zal dit er dan moeten uitzagen).
En last but not least, moet je ook nog een rubberen buisje (carterontluchting) bij een autowinkel gaan halen, om dit zo aan de plastic buis van de K&N kit te kunnen vastmaken.
Er zit standaard al een buisje bij, maar ik denk niet dat dit lang genoeg is om tot aan de plastic buis te geraken bij deze betere setup.
By the way, ik heb een aFe te koop staan voor 100 euro, mocht je interesse hebben ?