Maar even alle voordelen en evt nadelen op een rij, ervaringen en of commentaar is natuurlijk welkom.
Na een stage 2 van bv Beek of een Works set wil men ook wel meer, waar kan je het daarna nog zoeken voor de peekaa jacht, we kunnen de uitlaat en of spruitstuk aanpakken dat heb ik bij mijn vorige GP al gedaan met een 4-2-1 RVS spruit met racecat en 102% krukas pulley + Beek software kwam ik op 225pk (let op standaard heeft een GP slechts 210pk op de bank bij Beek en een Works 201pk) dus dit was een winst van 15pk was wel ruim €1900,- armer.. dus met deze GP even kijken of het ook anders kan.
Een cilinderkop bewerken! Men nemen een gebruikte cilinderkop, beetje zoeken en je heb ze al voor €100,- deze laten bewerken, inlaatkanalen en uitkanalen, rond de kleppen ook andere nokkenas (Catcam) en grotere kleppen, ik denk niet dat ik goedkoper uit ben maar het resultaat zal moeten zijn dat die veel beter door zijn toeren heen gaat, hoger koppel en een klap meer vermogen! Nu heb ik natuurlijk een GP deze heeft al koudere bougies en grotere injectoren ook handig

Toch leuk om straks even terug te schakelen bij 220km om door te knallen boven de 250km echte kilometers per uur

Mijn cilinderkop wordt op dit moment aangepast en zal binnen een maand (hopelijk) op de GP zitten! Vrijdag even foto's plaatsen, hij is ook te zien tijdens de rollenbankdag as zaterdag.
Wat dit ook leuk maakt is om te zien of we met een stage 5 van Beek een betere aanbieding kunnen maken dan wat Mini Nederland nu doet om voor een R53 een Works kit aan te bieden voor €5500,- incl montage, dat gaan we makkelijk redden

En klaar!

Nu nog monteren en afstellen op de bank.