Hoi mensen , Ik ben Jos uit Geldrop en sinds juni in bezit van 'n duitse import mini one uit 2005 . Gisteren heb ik 'n k&n 57 i open luchtfilter op m'n auto gemonteerd . Op internet lees ik van gebruikers van zo,n kit op andere auto's dat 'n extra luchttoevoer gemaakt dient te worden omdat koude lucht zuurstofrijk is en anders het effect niet behaald word .Deze toevoer word standaart er niet bij geleverd . In de winkel waar ik de kit gekocht heb zeiden ze me dat zo,n toevoer niet nodig is bij de mini one en dat bij k&n alles getest word , al zou dit wel zo geweest zijn zat deze er wel bij . Heeft iemand hier ervaring mee en weet meer hier over ? Zo ja hoe kan die dan het beste geplaatst worden er is weinig ruimte naar mijn inzicht ?
groetjes , Jos
Extra luchttoevoer K&N 57i luchtfilter?
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er hoeft geen extra toevoer geplaatst te worden. Het kan eventueel wel.
De kit moet gewoon geplaatst worden zoals op de bijgeleverde handleiding onder de motorkap
.
Dit is echt kinderspel en het past zeker.
En stel je even voor. Dat is wel zo netjes voor je om advies vraagt. Dan zijn er wellicht ook meer mensen die je willen helpen.
Succes met de montage
De kit moet gewoon geplaatst worden zoals op de bijgeleverde handleiding onder de motorkap

Dit is echt kinderspel en het past zeker.
En stel je even voor. Dat is wel zo netjes voor je om advies vraagt. Dan zijn er wellicht ook meer mensen die je willen helpen.
Succes met de montage

- barten
- Leerling Mini lid
Bericht
bezoek K&N filters 28 nov.
Ben vandaag naar K&n filters geweest waar ook auto's op rollerbank worden getest om van hun te horen of 'n extra koude lucht toevoer voor mijn 57i open luchtfiterkit gewenst is , maar de one heeft boven de radiateur in luchthapper zitten waar het filterhuis org. aanzit . Iem. van hun kwam onder m'n kap kijken en zei me dat alle filters getest zijn door hun en bij de one was de luchttoevoer voldoende. Toch kreeg ik 'n stukkie slang mee om de luchttoevoer te verlengen zodat ie dichter bij de K&N filter zit wat altijd beter is . Goede service en weer helemaal blij natuurlijk

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Uhm, wat te denken van de warmte die van motor af komt?
"Onze" Der Abt heeft veel getest (op rollerbanken met gesloten motorkap) met luchtfilters op zijn Cooper en daaruit kon geconcludeerd worden dat een gesloten systeem meeste vermogen gaf.
Daarom heb ik een hitteschild om mijn openluchtfilter. Dan is er nog verschil in materiaal: foam vs katoen
"Onze" Der Abt heeft veel getest (op rollerbanken met gesloten motorkap) met luchtfilters op zijn Cooper en daaruit kon geconcludeerd worden dat een gesloten systeem meeste vermogen gaf.
Daarom heb ik een hitteschild om mijn openluchtfilter. Dan is er nog verschil in materiaal: foam vs katoen
Onze sponsors