Advies mbt Supersprint catback systeem

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

Advies mbt Supersprint catback systeem

15 jan 2009, 00:04

Goeieavond! Ik kan via via een nieuw Supersprint systeem komen voor een nette prijs. Is overigens nog steeds een duur systeem t.o.v. bijvoorbeeld de Milltek maar ben wel gecharmeerd van SS.

Betreft:

1 - Centre exhaust. - cod: 830403
Afbeelding

2 - Rear exhaust. - cod: 830504
Afbeelding

3 - Endpipe kit OO 70. - cod: 830516
Afbeelding

Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende: Je kunt de hierboven getoonde "centre exhaust" ook vervangen door een "centre pipe" ofwel een systeem zonder tussendemper:

Centre pipe. - cod: 830413
Afbeelding

Op mijn vorige Seat had ik ook een SS Racing systeem en dat blehrde toch flink. Weliswaar was dat zonder kat maar daar zat wel weer een turbo tussen. Ik twijfel welke van de twee ik moet nemen. Wat is jullie advies? Ik moet elke dag 90km+ rijden en heb ik een representatieve baan. Ik wil niet moe worden van het geluid maar een volwassen geluid mag ook wel weer.
Met het geluid dat mijn Seat destijds produceerde zou ik toch niet elke dag heen en weer naar mijn werk knorren.

Rijden er uberhaupt forummers met dit systeem rond?

Ben benieuwd, thx alvast guys!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

15 jan 2009, 00:11

MR (blauwe checkmate) rijdt met een volledig SS syteem rond :wink: weet alleen niet in welke van de 2 set-ups maar klinkt wel heel lekker :wink: heb die paar keer irl gehoord maar klinkt goed

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2009, 11:33

Zou niet weten wat je met een tussendemper zou moeten....(ja...er tussen uit slopen :P)
Binnenkort wil ik zelf de Cat er tussen uit hebben (vulling uit de cat)
MaVaEe
Koeien-teller

15 jan 2009, 11:47

BigD schreef:MR (blauwe checkmate) rijdt met een volledig SS syteem rond :wink: weet alleen niet in welke van de 2 set-ups maar klinkt wel heel lekker :wink: heb die paar keer irl gehoord maar klinkt goed

Greetz BigD
Heeft hij alleen de uitlaat of ook de spruit? ;)
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2009, 13:02

Ik zou dan toch een tussendemper monteren, zonder maakt dat denk ik echt teveel herrie!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

15 jan 2009, 13:38

MaVaEe schreef:
BigD schreef:MR (blauwe checkmate) rijdt met een volledig SS syteem rond :wink: weet alleen niet in welke van de 2 set-ups maar klinkt wel heel lekker :wink: heb die paar keer irl gehoord maar klinkt goed

Greetz BigD
Heeft hij alleen de uitlaat of ook de spruit? ;)
volgens mij alleen de uitlaat, maar heb em wel eens gehoord dat ie er ook wel eens andere spruit bij heeft gehad een tijdje :roll: weet ik alleen niet meer zeker hahaha

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

15 jan 2009, 22:54

WoK schreef:Zou niet weten wat je met een tussendemper zou moeten....(ja...er tussen uit slopen :P)
Binnenkort wil ik zelf de Cat er tussen uit hebben (vulling uit de cat)
Wok, heb je ook een supersprint systeem?
biermagnaat schreef:Ik zou dan toch een tussendemper monteren, zonder maakt dat denk ik echt teveel herrie!
Bedoel je wanneer je een spruitstuk van SS monteert of sowieso als je een catback systeem van SS monteert?
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2009, 23:07

MR heeft destijds mijn SS spruit overgenomen maar meen dat ie die inderdaad weer eraf heeft gehaald ivm de herrie..maar durf het niet zeker te zeggen :)
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jan 2009, 16:01

Menno schreef:MR heeft destijds mijn SS spruit overgenomen maar meen dat ie die inderdaad weer eraf heeft gehaald ivm de herrie..maar durf het niet zeker te zeggen :)
In mijn geval zou 't alleen gaan over een catback systeem. Menno, jij hebt toch ook een SS? Hoe zijn jouw ervaringen dan?
Ik las dat Maaij ook een SS op zijn vorige Mini had, ik weet alleen niet welke uitvoering. Is MR overigens nog actief op 't forum?
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2009, 16:18

Bashy schreef:
Menno schreef:MR heeft destijds mijn SS spruit overgenomen maar meen dat ie die inderdaad weer eraf heeft gehaald ivm de herrie..maar durf het niet zeker te zeggen :)
In mijn geval zou 't alleen gaan over een catback systeem. Menno, jij hebt toch ook een SS? Hoe zijn jouw ervaringen dan?
Ik las dat Maaij ook een SS op zijn vorige Mini had, ik weet alleen niet welke uitvoering. Is MR overigens nog actief op 't forum?
MR is af en toe nog actief hiero, stuur 'um gewoon een PM, dan hoor je vanzelf iets van hem (denk ik).

Wat btreft het spruitstuk van Menno, dat was het spruitstuk van Maaij zijn vorige MINI, geloof ik.

marss
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jan 2009, 18:13

Heb MR ff een PB gestuurd.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2009, 00:15

Hi Bashy,

ik rij met de spruit van Maaij -> Menno... Het geluid is subliem :D Vandaag weer van genoten onderweg naar Antwerpen. Ik zag je PM dus ik antwoord ff hier dan weet iedereen het. Ben de laatste tijd zo enorm druk dat ik amper meer tijd kan doorbrengen hier :( Baal ik wel van....

Ik heb de volgende setup van voor naar achter:

SS spruit -> middenpijp -> einddemper -> eindstuk

Ophanging kan alleen enorm probleem zijn. Zou jij eens een foto van onder je auto kunnen maken en net achter je huidige uitlaat en net voor het mistlicht? Ik miste namelijk een ophangpunt net achter me remlicht. Daar hoort een ophangpunt te zitten bij oudere Mini's. De nieuwere Mini's hebben het punt niet meer. Ik heb een beugel bij Laser besteld en met wat kunst en vlieg werk het nog netjes kunnen wegwerken. Hij zit er nu bijna een jaar onder en het is helemaal top!

Als ik naar jouw setup kijk, dan heb ik de rear exhaust als enige uit je lijstje. Het is mijn einddemper alsware. De endpipe die je wilt heb ik nog liggen dus als je die wilt kan ik die aan je verkopen voor een leuke prijs. Ik heb geen middendemper maar de gewone centre pipe. Echt doen! De sound is dan nog veel mooier.

Wat voor een bumperkit heb je? Geen enkel eindstuk van SS past in een Aerokit achterbumper. Hou daar rekening mee!!

Als je elke dag wilt voorkomen met da ding en niet wil schreeuwen dan zou ik de middendemper nemen en een standaard spruit. Mijne schreeuwt serieus, maar dat klinkt ook super :D Ik heb geen moeite met de herrie, radio harder en ik hoor er niets meer van. Ik heb ook een HK kit in de wagen dus dan hoor je al snel niets meer van de mensen om je heen. Kan lekker hard... :D:D In tunnels lach ik me rot en is het genieten... Versnelling terug en trappen.

Ik heb ook wat video's voor je ;) Dan kan je eens luisteren. Dit is zonder SS spruit, die echt zorgt voor een mega bak met herrie:

Dit is op de bank bij Beek en toen met SS spruit net eronder gelegd.... (Marss videoproducties)

Mocht je nog vragen hebben of een keertje willen luisteren dan laat maar weten :D Is weer eens een reden voor een meeting...

MR
Laatst gewijzigd door MR op 18 jan 2009, 00:31, 3 keer totaal gewijzigd.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2009, 00:27

ERAF :s :s NOOIT :lol: :lol: :lol:

De kans is groot dat ik hem verkoop met die kit ;)

MR
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jan 2009, 19:19

MR schreef:Ophanging kan alleen enorm probleem zijn. Zou jij eens een foto van onder je auto kunnen maken en net achter je huidige uitlaat en net voor het mistlicht? Ik miste namelijk een ophangpunt net achter me remlicht. Daar hoort een ophangpunt te zitten bij oudere Mini's. De nieuwere Mini's hebben het punt niet meer. Ik heb een beugel bij Laser besteld en met wat kunst en vlieg werk het nog netjes kunnen wegwerken. Hij zit er nu bijna een jaar onder en het is helemaal top!
Hej bedankt voor je reactie :wink: Ik zal binnenkort even een foto maken. Heb je het hier over een van de ophangpunten die we op de volgende foto zien?
Afbeelding
MR schreef:Als ik naar jouw setup kijk, dan heb ik de rear exhaust als enige uit je lijstje. Het is mijn einddemper alsware. De endpipe die je wilt heb ik nog liggen dus als je die wilt kan ik die aan je verkopen voor een leuke prijs. Ik heb geen middendemper maar de gewone centre pipe. Echt doen! De sound is dan nog veel mooier.
Hej thx voor het aanbod maar ik krijg alleen 20% korting waar ik 'm nu kan kopen en BTW blijft ook achterwege 8) Ik weet niet of je 'm voor zulke prijzen wilt wegdoen.

MR schreef:Wat voor een bumperkit heb je? Geen enkel eindstuk van SS past in een Aerokit achterbumper. Hou daar rekening mee!!
Ik wilde de Aero-kit monteren icm met SS. Maar ik begrijp van jou dat die centrale exit te smal is voor het eindstuk van de SS? Ik heb even een fotootje van jou gejat ;) en zie daar dat het SS eindstuk 13,5 cm breed is. Hoe breed is die exit in de Aero-bumper dan?

Afbeelding
MR schreef:Als je elke dag wilt voorkomen met da ding en niet wil schreeuwen dan zou ik de middendemper nemen en een standaard spruit. Mijne schreeuwt serieus, maar dat klinkt ook super :D Ik heb geen moeite met de herrie, radio harder en ik hoor er niets meer van. Ik heb ook een HK kit in de wagen dus dan hoor je al snel niets meer van de mensen om je heen. Kan lekker hard... :D:D In tunnels lach ik me rot en is het genieten... Versnelling terug en trappen.
Is vet en uiteraard verleidelijk maar denk dat ik voor de lange termijn toch voor de versie met middendemper ga. Maar als jij zegt dat het eindstuk niet past bij de SS dan ben ik terug bij af denk ik :( Ik vroeg me al af waarom zo weinig forummers met een SS reden, zou dit de reden zijn?

Zouden er ook eindstukken van andere merken op de SS passen?
MR schreef:Mocht je nog vragen hebben of een keertje willen luisteren dan laat maar weten :D Is weer eens een reden voor een meeting...
Thx, Kaatsheuvel is voor mij nog goed te doen. A'dam wat minder. Eerst maar eens kijken wat ik wil en of 't uberhaupt kan wat ik wil... :?
Laatst gewijzigd door Bashy op 19 jan 2009, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2009, 22:01

Ophangpunt is degene dit zo dicht mogelijk naar de achterkant zit. Nou ja laat maar weten wat je er voor wilt hebben dan kijken we wel of dat eindstuk weg kan :)... Het ligt nu ook maar in de weg.

Geen idee wat een aerobumper doet qua breedte. Maar beide eindstukken pas niet... ik heb het ooit geprobeerd namelijk. Hij past wel op een Cooper S bumper. Ik wilde ook geen aero, omdat ik da foeilelijk vond op een Checkmate. Ik ken verder geen eindstukken die passen op een SS bumper.

Check maar wat je doet, mocht je vragen hebben dan laat maar weten! Ik geniet ervan en ik wissel niet snel. Mijn uitlaat klinkt lekker vel in vergelijking tot standaard S, Miltek of JCW... Hij ploft zelfs als ik terugschakel en dat voor een Cooper.

MR

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”