Volgens mij zijn er een aantal personen die zelf met MTH aan de slag willen gaan. Het is best simpel, het is mij zelfs gelukt! Toch lukt het soms niet meteen en daarom misschien een idee om er een apart topic over te starten.
Meeste info is natuurlijk te vinden op www.mth-powerchip.de
Veel problemen zijn al behandeld het duite forum: www.mini2ig.de
Het enige probleem dat ik had was dat ik vergeten was de driver te installeren. Dat stond toen ik met mth aan de slag ging nog nergens beschreven terwijl het zonder toch echt niet werkt. Drivers staan op www.obd3.de
Toch nog problemen? Ik hoor het wel!
MTH
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Binnenkort zijn er in ieder geval 2 MTH kabeltjes onder NewMINIclub leden in omloop dus als iemand een kabeltje wil lenen is dat geen probleem.
Met een laptop erbij kan je dan thuis of bij iemand in je omgeving met een laptop eenvoudig de software in- en uitlezen.
SUPERTIP van de OBD3 drivers want dat wist ik ook nog niet....
Dank u,
Peter
Met een laptop erbij kan je dan thuis of bij iemand in je omgeving met een laptop eenvoudig de software in- en uitlezen.
SUPERTIP van de OBD3 drivers want dat wist ik ook nog niet....
Dank u,
Peter
- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Ik kreeg van MTH de volgende links door:
http://www.obd-interface.de/pages/mth_interface.html
http://www.sensolutions.com
Misschien hebben we daar ook nog iets aan.
http://www.obd-interface.de/pages/mth_interface.html
http://www.sensolutions.com
Misschien hebben we daar ook nog iets aan.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Uitstekende actie! Binnenkort zijn er 4 van de club die ook MTH spruitstuk (met sportkatalysator) hebben met de bijbehorende MTH tuner file. De MTH katalysator schijnt de enigste te zijn waarmee je door de APK komt en zelfs voldoet aan de strenge Duitse TUV.
Zelf heb ik nu Digi-Tec tuning met daaroverheen nog de MTH tuner file. De MTH gaf nog wat meer vermogen dan de Digi-Tec en ik heb er al 30.000 mee gereden zonder problemen.
Zelf heb ik nu Digi-Tec tuning met daaroverheen nog de MTH tuner file. De MTH gaf nog wat meer vermogen dan de Digi-Tec en ik heb er al 30.000 mee gereden zonder problemen.
Laatst gewijzigd door Berthil op 11 nov 2005, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Peter doet dat op de juiste manier. Die heeft geloof ik al een paar keer op de testbank gestaan na elke verandering om goed naar het verschil te kijken. Tussen testbanken onderlingen kunnen namelijk erg grote verschillen bestaan, dus de manier van Peter is de juiste. Na onze MTH spruitstuk montage wil ik ook een dyno hebben en ik weet zeker dat Peter er ook weer ??n gaat maken.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Aan de contactinformatie te zien Italiaans, heel netjes gedaan die website. Het lijkt er op dat men (een gedeelte van) MTH neemt en er hun eigen merk aan geeft? Het werkt in ieder geval op dezelfde manier.
Als ik dan naar de 163pk S kijk, en naar het vermogen na software en pulley valt 190 pk toch wat tegen niet? 240 Nm koppel is wel mooi.
Als ik dan naar de 163pk S kijk, en naar het vermogen na software en pulley valt 190 pk toch wat tegen niet? 240 Nm koppel is wel mooi.
- snans
- Volledig MINI minded!
- Locatie: antwerpen
Bericht
van 115 naar 122 pk voor een cooper... enig idee wat die mth kost ?
ben zelf ook aan het zoeken voor tuning en heb contact gehad met heinz tuning hier in belgie. daar doen ze volledig zelf tunen, op maat en op de dyno. gaan van 115 naar 130 effectieve pk's voor een cooper. prijs is 450 euro's met dyno results
vraag me vaak af wat nu het best is. er moet toch een verschil zijn uiteindelijk h?. van boxen die je pluged, software kopen, of manueel tunen. prijs verschil zal er ook wel zijn.
daarnaast ben ik een beetje sceptisch tegenover al die advertenties en reclames die je ziet waar ze veel extra vermogen beloven, maar als je vraagt om een "niet goed-geld terug" garantie haken ze af.
het vermogen zou "fabriek-af" ook al licht verschillen heb ik al gehoord. iemand daar ervaring mee?
enig idee wat het maximum is wat er uit een cooper te halen valt ?
offtopic: is de jcw veerpootbrug in nederland al verkrijgbaar, en aan welke prijs ? kwestie dat de prijzen nogal zouden verschillen van land tot land
ben zelf ook aan het zoeken voor tuning en heb contact gehad met heinz tuning hier in belgie. daar doen ze volledig zelf tunen, op maat en op de dyno. gaan van 115 naar 130 effectieve pk's voor een cooper. prijs is 450 euro's met dyno results
vraag me vaak af wat nu het best is. er moet toch een verschil zijn uiteindelijk h?. van boxen die je pluged, software kopen, of manueel tunen. prijs verschil zal er ook wel zijn.
daarnaast ben ik een beetje sceptisch tegenover al die advertenties en reclames die je ziet waar ze veel extra vermogen beloven, maar als je vraagt om een "niet goed-geld terug" garantie haken ze af.
het vermogen zou "fabriek-af" ook al licht verschillen heb ik al gehoord. iemand daar ervaring mee?
enig idee wat het maximum is wat er uit een cooper te halen valt ?
offtopic: is de jcw veerpootbrug in nederland al verkrijgbaar, en aan welke prijs ? kwestie dat de prijzen nogal zouden verschillen van land tot land

- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Er staat op North American Motoring
een apart topic met info over MTH (sponsored by MTH)
een apart topic met info over MTH (sponsored by MTH)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Het is het eerste wat ik aan de MTH experts op het andere NL MINI forum vroeg... Een voor en na dyno uitdraai van een S-je met alleen de MTH sotware erop. Helaas hadden ze er alleen ??n met het spruitstuk erop.
De MCSC heeft nu 1 keer op de dyno gestaan. Hij kwam uit op 160pk op de wielen (? 180-185pk aan de krukas) zonder tuning.
Ik heb inderdaad begrepen dat er best wel wat verschil kan zitten tussen de ene en de andere motor. Dit torretje blijkt het dus wel aardig te doen in de standaard setup
!
Eigenlijk wilde ik um nog een keer op de bank hebben met alleen de Milltek catback eronder en daarna nog een keer met de Milltek+MTH software tuning.
Maar nu ik in een opwelling vorige maand niet alleen de MTH tuning maar ook het spruitstuk erbij heb besteld, laat ik de dynorun met alleen de Milltek maar vallen.
De waardes worden toch heel anders met het spruitstuk erbij...
Ben wel heel benieuwd hoeveel pk?s Berthil heeft met de pulley erbij!
groetjes,
Peter
PS. Die Italiaanse site ziet er inderdaad super uit!
De MCSC heeft nu 1 keer op de dyno gestaan. Hij kwam uit op 160pk op de wielen (? 180-185pk aan de krukas) zonder tuning.
Ik heb inderdaad begrepen dat er best wel wat verschil kan zitten tussen de ene en de andere motor. Dit torretje blijkt het dus wel aardig te doen in de standaard setup

Eigenlijk wilde ik um nog een keer op de bank hebben met alleen de Milltek catback eronder en daarna nog een keer met de Milltek+MTH software tuning.
Maar nu ik in een opwelling vorige maand niet alleen de MTH tuning maar ook het spruitstuk erbij heb besteld, laat ik de dynorun met alleen de Milltek maar vallen.
De waardes worden toch heel anders met het spruitstuk erbij...
Ben wel heel benieuwd hoeveel pk?s Berthil heeft met de pulley erbij!
groetjes,
Peter
PS. Die Italiaanse site ziet er inderdaad super uit!
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
Ik doe in elk geval niet mee met die Pk race. Heeft ook erg weinig zin met een Cooper: opblazen tot 130 ? 135 Pk?
De Cooper S is daar met zijn supercharger en intercooler veel meer voor geschikt
Denk dat je hier dus vooral voor soepelheid en koppel moet gaan.
Als je nog meer uit het Cooper blokje wil persen kun je wel best even je cilinderkop vervangen, en zelfs je nokkenas, en klepjes, ...
Valt echt wel op met al die Vlaamse toeristen in Sluis, Hulst, ...
Groets,
Jan
Hey Benny,snans schreef:van 115 naar 122 pk voor een cooper... enig idee wat die mth kost ?
ben zelf ook aan het zoeken voor tuning en heb contact gehad met heinz tuning hier in belgie. daar doen ze volledig zelf tunen, op maat en op de dyno. gaan van 115 naar 130 effectieve pk's voor een cooper. prijs is 450 euro's met dyno results
Ik doe in elk geval niet mee met die Pk race. Heeft ook erg weinig zin met een Cooper: opblazen tot 130 ? 135 Pk?
De Cooper S is daar met zijn supercharger en intercooler veel meer voor geschikt

Denk dat je hier dus vooral voor soepelheid en koppel moet gaan.
Als je nog meer uit het Cooper blokje wil persen kun je wel best even je cilinderkop vervangen, en zelfs je nokkenas, en klepjes, ...

je weet toch dat in Nederland alles duurder is dan bij ons (echt waar), behalve dan de Aspro, temesta en Viagra toestanden lachuhsnans schreef:offtopic: is de jcw veerpootbrug in nederland al verkrijgbaar, en aan welke prijs ? kwestie dat de prijzen nogal zouden verschillen van land tot land

Valt echt wel op met al die Vlaamse toeristen in Sluis, Hulst, ...

Groets,
Jan

- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Beetje off topic, maar voor Nederlandse begrippen is het hier best goedkoop.
En nog goed te rijden qua afstand ook (D?sseldorf)
Heb afgelopen mei daar die JCW-strutbrace wel bij de te verkopen artikelen zien liggen.
@SnanS: je bedoelt deze toch?

En nog goed te rijden qua afstand ook (D?sseldorf)
Heb afgelopen mei daar die JCW-strutbrace wel bij de te verkopen artikelen zien liggen.
@SnanS: je bedoelt deze toch?

Laatst gewijzigd door Arjan op 11 nov 2005, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Onze sponsors