Motorkap kan niet dicht door OMP veerpootbrug

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:29

Motorkap kan niet dicht door OMP veerpootbrug

26 jun 2006, 10:47

Ik heb vandaag mijn OMP veerpootbrug binnengekregen en heb deze zojuist proberen te plaatsen, maar tot mijn grote verbazing kan de motorkap nu niet meer dicht :( Ook na het verwijderen van het isolatiemateriaal kan de motorkap nog steeds niet dicht. Door middel van een kauwgompje heb ik de plaats waar ie hem raakt gevonden.

Zie de foto hieronder. De foto is van een Cooper S, maar ik heb zelf een Cooper.
Afbeelding

Heeft toevallig iemand dit probleem eerder gehad en een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

26 jun 2006, 10:54

Heb eens iemand bij een meeting horen zeggen dat die dan te strak zit. Misschien eens proberen hem (met de bout in het midden van de stang) losser te draaien ?
Afbeelding
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

26 jun 2006, 10:56

Oplossing kan gevonden worden in het strakker of juist losser draaien van de bout tussen de 2 delen.
Op mijn S ging ie ook niet goed, vervolgens bij Sleefje gemonteerd (deed ze lekker zelf) toen pastte hij ook niet goed. vervolgens beetje afstellen en hup! kap kon weer netjes dicht.

Pas op met geforceerd dichtduwen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

26 jun 2006, 11:07

Bij ging 'ie ook gewoon goed dicht, alleen zag je dat motorkap aan een kant ietsje hoger lag. Nu heb ik vanwege ongeluk een nieuwe motorkap gekregen en deze hebben ze zo afgesteld dat 'ie mooi gelijk ligt.

Maar het moet gewoon kunnen....
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

26 jun 2006, 11:33

Mini7benno schreef:vervolgens bij Sleefje gemonteerd (deed ze lekker zelf)
Picca's please :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:29

26 jun 2006, 11:39

Dank voor de tips! Het is gelukt :)
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

03 jul 2006, 17:21

Even een vraagje, ik wil binnenkort een omp veerpootbrug voor boven aanschaffen. Dus hetzelfde als dit plaatje hierboven. Maar ik zag laatst ook een omp veerpootbrug voor onder de auto. Moet ik ze nu beide aanschaffen of merk ik al verschil wanneer ik alleen de bovenste doe?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 jul 2006, 17:44

Ten eerste; wat denk je zelf? Denk er eens over na... ga nogmaal uit van het idee van die deksel op een schoenendoos.

Ten tweede; als je alleen boven neemt zul je zeker verschil merken mits je genoeg (maar zeker niet teveel!) spanning op de strut hebt gezet. Let op: bij aanspannen dien je zo aan te draaien dat de strut korter wordt, dus dat de wielen overdreven gezegd zo / \ staan.
Zou je ook de onderste plaatsen, dan merk je nog meer verschil. De auto wordt nog een stapje stijver. Ook zou je nog achter kunnen doen, maar dat is niet handig als je de bank dan een keer plat legt heb je nog zo'n horizontale stang dwars door je auto lopen.

Ter info: ik heb ze allebei...
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

03 jul 2006, 18:28

Mini Poeper schreef:Ten eerste; wat denk je zelf? Denk er eens over na... ga nogmaal uit van het idee van die deksel op een schoenendoos.

Ten tweede; als je alleen boven neemt zul je zeker verschil merken mits je genoeg (maar zeker niet teveel!) spanning op de strut hebt gezet. Let op: bij aanspannen dien je zo aan te draaien dat de strut korter wordt, dus dat de wielen overdreven gezegd zo / \ staan.
Zou je ook de onderste plaatsen, dan merk je nog meer verschil. De auto wordt nog een stapje stijver. Ook zou je nog achter kunnen doen, maar dat is niet handig als je de bank dan een keer plat legt heb je nog zo'n horizontale stang dwars door je auto lopen.

Ter info: ik heb ze allebei...
Misschien een dome vraag, maar is het dan niet slecht voor je auto?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 jul 2006, 19:03

Uhm, denk het niet...
Miss krijg je nu zelfs wel minder haarscheurtjes in je carrosserie omdat 'ie nu minder "heen en weer geslingerd wordt".
Gebruikersavatar
Rooien
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: zelzate
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 dec 2006, 19:11

12 dec 2006, 19:53

ik heb ook dit probleem mini one (90pk) ook omp veerpoot in essen gekocht moterkap sluit ook ni goed.. wat is de oplossing hier nu voor?
iemand nog een onderste brug die hij verkoopt?? grtzz
Mini 4-life..
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

12 dec 2006, 21:17

Enkel bij een aanrijding kan het kwaad, heb ik me laten zeggen ... De veerpootbrug trekt je chassis scheef ...
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

12 dec 2006, 21:42

denk eerder dattie hem juist recht houdt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rooien
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: zelzate
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 dec 2006, 19:11

12 dec 2006, 21:45

Sid schreef:denk eerder dattie hem juist recht houdt :mrgreen:
bij zijdelings inrijding plooit ie langs andere kant ook mee na buiten dus chasis scheef !!! 8)
Mini 4-life..
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

12 dec 2006, 22:29

Uhm ik heb mijn OMP veerpootbruggen er net een maand op zitten....

Nu weet ik dat het bij nat weer niet handig is om ze er op te hebben en vandaar het volgende....

de OMP boven moet je best strak draaien wil je geen last meer hebben van de niet sluitende motorkap (jaja ook ik kreeg em niet dicht).

Nu heb ik het gevoel dat als ik een klaverblad op rij ik geen feeling meer heb met de voorbanden (krijg geen signaal meer, of later maar dit weet ik niet) het lijkt wel als of ik de auto minder goed kan "lezen". je voelt duidelijk dat hij strakker is.... dat wel.

Hoe kan dit gevoel komen... en kennen jullie dit? of ben ik gewoon de nieuwe grenzen aan het verkennen.....

Voor de OMP gaf ik gas in de bocht totdat ik rubber hoorde glijen of piepen, dan wist ik ho ho rustig beetje gas los achterkant laten bijtrekken en weer rustig gas er op. Het lijkt er nu dus op dat ik dat signaal moment niet meer kan vinden.

En bij een nat wegdek voelt het helemaal alsof de mini in een keer kan gaan glijden zonder iets te melden vooraf....

Verbeeld ik mij dit?.....

Verder top materiaal hoor! maar ik kan de omp dus niet losser zetten.... dan gaat mijn kap niet meer dicht. (de JCW brace staat daar ook trek kracht op?) thanx
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”