Ik ben vanaf vrijdag de trotse eigenaar van een 3 jaar jonge Cooper S JCW.
Nu vroeg ik me af of men daar verplicht Super Plus in moet gooien, of dat verstandig is, of dat het zonde van het geld is..
Voor sommige auto's geld als ze tuning hebben ondergaan dat men adviseert om er benzine met een zo hoog mogelijk octaangehalte in te gebruiken. dus Super Plus in Nederland en schijnbaar zelfs iets als "oct100" wat er in duitsland verkocht wordt.
Nu is de vraag natuurlijk of het noodzakelijk is en of het nog gaat helpen als er al 3 jaar gewoon Euro95 in is gegaan..
Mijn dealer zegt dat het niet uitmaakt en dat hij het een tijdje heeft geprobeert maar geen verschil merkt (behalve de prijs).
Ik zit er over te denken om er tussenin te gaan zitten met een shell V-Power oid. Er zijn meerdere pompen die hun eigen merk speciale benzine hebben. Deze zijn qua prijs tussen de Euro95 en Super Plus in, maar qua prestaties weet ik het eigenlijk niet..
Meer mensen met een JCW die me op weg kunnen helpen ?
Welke brandstof voor Mini Cooper S JCW
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Rijen
- WoK
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Als ik t goed heb ik Vpower toch vergelijkbaar met 98?
De Vpower in Duitsland is volgens mij 100....
Wat ik zelf merkte met de vorige auto, is dat ie met vpower toch wat zuiniger was(na 2 jaar gewoon 95 getankt te hebben, een paar keer vol gegoten met vpower en helemaal leeg rijden)....maar we praten niet over 100 km op een tank....het zal iets van max 30 zijn....dus of t echt uitmaakt...denk t niet (al is dat eigenlijk wel 10% verschil....)
De Vpower in Duitsland is volgens mij 100....
Wat ik zelf merkte met de vorige auto, is dat ie met vpower toch wat zuiniger was(na 2 jaar gewoon 95 getankt te hebben, een paar keer vol gegoten met vpower en helemaal leeg rijden)....maar we praten niet over 100 km op een tank....het zal iets van max 30 zijn....dus of t echt uitmaakt...denk t niet (al is dat eigenlijk wel 10% verschil....)
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Rij jij maar 300km op een tank?WoK schreef:Als ik t goed heb ik Vpower toch vergelijkbaar met 98?
De Vpower in Duitsland is volgens mij 100....
Wat ik zelf merkte met de vorige auto, is dat ie met vpower toch wat zuiniger was(na 2 jaar gewoon 95 getankt te hebben, een paar keer vol gegoten met vpower en helemaal leeg rijden)....maar we praten niet over 100 km op een tank....het zal iets van max 30 zijn....dus of t echt uitmaakt...denk t niet (al is dat eigenlijk wel 10% verschil....)

- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ha pkrielen. Hier zijn al heel wat topics over volge...t. Maakt inderdaad eigenlijk geen barts uit. Maakt alleen wel wat uit wanneer je een mapping hebt van je blok dat specaal is afgestemd op RON 98 of hoger. Met een gewone Works kun je alles tanken, verschil merk je niet. Mijn schnitzer is afgestemd op 98 en hioger, dat merk je wel als is 95 tank. Dan voelt de auto vooral wat slapper, tammer.
Hans vertelde een verhaal over 'verse' benzine, dat dat wel wat uitmaakt. Dacht eerst, dat is broodje aap. Maar ik zal je vertellen: ik haalde na 1 jaar mijn motorfiets weer van stal. Ik lekker rondje rijden, niets mis mee. Lege tank, dus naar de pomp. Tanken. Gas erop: wooow, wat een verschil zeg. Veel pittiger (gewoon 95). Die ouwe prut van een jaar was inderdaad veel minder. Dus van die versheid van benzine, dat zou zo maar eens kunnen!
Hans vertelde een verhaal over 'verse' benzine, dat dat wel wat uitmaakt. Dacht eerst, dat is broodje aap. Maar ik zal je vertellen: ik haalde na 1 jaar mijn motorfiets weer van stal. Ik lekker rondje rijden, niets mis mee. Lege tank, dus naar de pomp. Tanken. Gas erop: wooow, wat een verschil zeg. Veel pittiger (gewoon 95). Die ouwe prut van een jaar was inderdaad veel minder. Dus van die versheid van benzine, dat zou zo maar eens kunnen!
Veel rijplezier!
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Rijen
Bericht
Zo te zien zijn de meningen verdeeld.. In mijn huidige Cooper ging altijd V-Power.. Beetje gevoelskwestie denk ik, dat ik toch voor mijn mooie coopertje toch het ''betere" spul wilde.
Nu deze JCW natuurlijk uit zichzelf al wat meer drinkt en Super Plus toch best een stukje duurder is dan Euro95 denk ik dat ik maar er tussenin ga zitten en door blijf tanken met V-Power..
Dan heb ik toch het idee mijn coopertje iets extra's te geven zonder de hoofdprijs te hoeven betalen.
Nu deze JCW natuurlijk uit zichzelf al wat meer drinkt en Super Plus toch best een stukje duurder is dan Euro95 denk ik dat ik maar er tussenin ga zitten en door blijf tanken met V-Power..
Dan heb ik toch het idee mijn coopertje iets extra's te geven zonder de hoofdprijs te hoeven betalen.
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
Ik tank sinds mijn Beek tuning altijd 98 en het liefst vd BP.
Reden is om zo de kans op pingelen nog kleiner te maken.
Reden is om zo de kans op pingelen nog kleiner te maken.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


Onze sponsors