Zijn hier mensen die gebruik maken van winterbanden?
Zo ja, welke merk en type gebruik je?
Welke maatvoering?
Hoe regel je de opslag?
Zijn winterbanden een aanrader of een afrader?
Ik plan om de mijne er volgende week op te gooienArjan schreef:Aangezien de temperatuur beneden de 7?C is gekomen is het volgens mij officieel winterbanden-tijd![]()
Zijn hier mensen die gebruik maken van winterbanden?
De originele alu mini 7-hole design. Mijn 17" S-spokes met Dunlop DSST heb ik nadien bijgekocht voor een prikjeArjan schreef:Zo ja, welke merk en type gebruik je?
15" met 175 pirelli P3000Arjan schreef:Welke maatvoering?
In het magazijn bij mijn schoonpapa (eerst netjes poetsen die velgen)Arjan schreef:Hoe regel je de opslag?
Bij mijn 205/45/R17 Dunlop's wel: is een echte "performance" zomerband, die echt niet geschikt is voor gladde of besneewde wegen. Er bestaan wel Pirelli en Goodyears die je het ganse jaar kan laten liggen, maar dan kunnen je velgen ook stuk gaan door het strooizoutArjan schreef:Zijn winterbanden een aanrader of een afrader?
Nee hoor, kan geen kwaad, maar moet je wel even de gegevens van de band opzoeken op de site van de fabrikant of bij de consumentenverenigingen. Zo zijn bvb. de Dunlop SP 9000 helemaal niet geschikt in sneeuw en ijs, maar dan weer prima in de regenMaaij schreef:Is het noodzakelijk om winterbanden onder de MINI te zetten?
Kan het kwaad om de gewone velgen/banden erop te laten?
Voor de echte tuningfreak is dit meestal wel de enige reden hoor: het conserveren van de peperdure velgen tegen zout, zand, ijs, ... .Maaij schreef:Mijn ouders hebben al veel verschillende auto's gehad en nog nooit verschillende velgen/banden gebruikt in de winter.
Is het meer voor de veiligheid of toch om de gewone velgen zo min mogelijk te beschadigen?
Onze sponsors