Vraagje over de Belgische Mini Cooper S rijders-autokeuring

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Anthony1978
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Noorderwijk
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2009, 14:43

Vraagje over de Belgische Mini Cooper S rijders-autokeuring

14 sep 2009, 09:50

Graag had ik jullie reacties gehad van jullie tuning en de ervaringen achteraf met de jaarlijks :( verplichte autokeuring in Belgie.

Ik heb sinds kort een originele mini cooper S en ben van plan die te voorzien van enkele extra pk's.
Ik dacht hierbij aan stage 2 (Beek), eventueel in combinatie met een Beek rvs spruitstuk.

1) kan de autokeuring de chiptuning detecteren ?
2) kan de autokeuring de compressorpulley detecteren ?
3) wat met de zware emissienormen ? Kom ik met mijn extra pk's in de problemen tijdens de uitlaattest ?
4) wat met het Beek spruitstuk.... is dit detecteerbaar.... en indien ze het kunnen...wat is hun reactie ?

En nog een laatste vraagje...

Als de officiele mini dealer achteraf tijdens een onderhoud een upgrade van de, volgens hen, originele software uitvoerd. (bv in het kader van een officiele dealerupgrade) ben ik dan mijn getunede Beek software kwijt ?

Ik weet het.... een pak vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn vooraleer te starten met de tuning.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gert,
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

Re: Vraagje over de Belgische Mini Cooper S rijders-autokeur

14 sep 2009, 13:33

Anthony1978 schreef:Graag had ik jullie reacties gehad van jullie tuning en de ervaringen achteraf met de jaarlijks :( verplichte autokeuring in Belgie.

Ik heb sinds kort een originele mini cooper S en ben van plan die te voorzien van enkele extra pk's.
Ik dacht hierbij aan stage 2 (Beek), eventueel in combinatie met een Beek rvs spruitstuk.

1) kan de autokeuring de chiptuning detecteren ?
2) kan de autokeuring de compressorpulley detecteren ?
3) wat met de zware emissienormen ? Kom ik met mijn extra pk's in de problemen tijdens de uitlaattest ?
4) wat met het Beek spruitstuk.... is dit detecteerbaar.... en indien ze het kunnen...wat is hun reactie ?

En nog een laatste vraagje...

Als de officiele mini dealer achteraf tijdens een onderhoud een upgrade van de, volgens hen, originele software uitvoerd. (bv in het kader van een officiele dealerupgrade) ben ik dan mijn getunede Beek software kwijt ?

Ik weet het.... een pak vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn vooraleer te starten met de tuning.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gert,
reeds 1 maal zelf mogen gaan en hier mijn ervaring

1) Nee
2) Ja want hij is fysiek kleiner, maar aangezien ze die amper zien zitten en er geen bal van kennen gaat dat nooit een probleem geven
3) geen probleem (ik heb soft, pull uitlaat,...)
4) daar gaat ge volgens mij tegen de lamp lopen! Uitlaten ed worden heel sterk gecontroleerd. Zonder E keuring...noppes!

Laatste vraag weet ik ni direct.
Of ze de software in stukken updaten of alles ineens vernieuwen indien dit gedaan wordt...
Ik heb ze bij mijn garage dan ook gevraagd NOOIT updates te doen
Anthony1978
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Noorderwijk
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2009, 14:43

14 sep 2009, 15:46

Hey.... bedankt voor je reactie !

Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.

Spruitstuk is bij deze geschrapt.

Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.

Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

14 sep 2009, 17:27

218 pk en 275 NM
voor de details moet je maar eens kijken in mijn S&S

ik ben er persoonlijk zeer over te spreken
Dat ding gaat nu al eens speer
en nerveus rijden.....nooit iets van gemerkt
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 sep 2009, 17:52

Anthony1978 schreef:Hey.... bedankt voor je reactie !

Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.

Spruitstuk is bij deze geschrapt.

Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.

Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
nokkenas moet je doen en ipv het spruitstuk kan je beter de grotere injectoren erinzetten ;)
dit geeft veel verschil ;)
kom maar eens mee een ritje doen met mij en je zou niet meer terug willen ;)
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

14 sep 2009, 19:45

Shadow_Breaker schreef:
Anthony1978 schreef:Hey.... bedankt voor je reactie !

Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.

Spruitstuk is bij deze geschrapt.

Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.

Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
nokkenas moet je doen en ipv het spruitstuk kan je beter de grotere injectoren erinzetten ;)
dit geeft veel verschil ;)
kom maar eens mee een ritje doen met mij en je zou niet meer terug willen ;)

steken die injectoren er bij jou al op?
moet de software dan weer niet aangepast worden?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”