Emissie lampje blijft branden
- msimon
- Leerling Mini lid
Bericht
Emissie lampje blijft branden
Hallo beste mensen,ben net in bezit van een mini cooper van 2003.Heb een vraagje aan een van jullie,mijn emissie lampje blijft constant branden,kan dit kwaad??.Heb hem al twee keer laten uitlezen,maar na een dag brand het lampje weer,kan ik hier mee doorrijden???.Hoor graag van jullie.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Emissie lampje blijft branden
als je hem hebt laten uitlezen dan hebben ze ook een oorzaak geconstateerd ??? lambdasonde stuk ofzo ?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het kan op zich geen kwaad maar als het emissielampje brand wordt de motor in open loop aangestuurd. D.w.z. dat de lamda sensoren het mengsel niet meer regelen maar alleen de computer. Dat gebeurd trouwens sowieso bij 50% of meer motorbelasting dus op zich kan het geen kwaad. Theoretisch is het mogelijk dat je echter bij een keuring de emissie-waarden niet haalt.
Als het lampje is uitgezet is toch ook de storingscode gelezen?
Met de storingscode is misschien het defect te achterhalen.
Anders kan nieuwe software helpen die minder kritisch is maar dan moet er natuurlijk geen defect zijn aan de auto.
Welkom trouwens.
Als het lampje is uitgezet is toch ook de storingscode gelezen?
Met de storingscode is misschien het defect te achterhalen.
Anders kan nieuwe software helpen die minder kritisch is maar dan moet er natuurlijk geen defect zijn aan de auto.
Welkom trouwens.
- msimon
- Leerling Mini lid
Bericht
Hallo beste mensen,heb zojuist de code laten uitlezen,om het verhaal kort te houden,vanuit de benziene tank loopt een slangetje met op het uiteinde een soort klepje"ontluchting"dit klepje zou niet goed werken en of stuk.Fout is tevens gewist en is tot heden niet meer terug gekomen.
MVG Martijn
MVG Martijn
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij mij ging het lampje steeds vaker aan. Bij Beek hebben ze de lambdasensor doorgemeten en de waarden uitgelezen. Deze bleek zo goed als kapot en gaf zeer onregelmatige waarden aan. De voorste lambda sensor vervangen en lampje nooit meer gezien
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Sim
- Leerling Mini lid
Bericht
Lampje motor (emissiewaarde) brandt! Wat nu?
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje...Sinds vandaag brandt mijn motorlampje die gekoppeld is aan de emissiewaarde.
Volgens het handboek moet ik de auto z.s.m. laten controleren.
Wat kan het probleem zijn?
Is er mogelijk een motormanagement storing?
Moeten wij deze laten resetten of is er iets anders aan de hand?
Het betreft een Mini One uit 8-2002
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Simone
Ik heb een vraagje...Sinds vandaag brandt mijn motorlampje die gekoppeld is aan de emissiewaarde.
Volgens het handboek moet ik de auto z.s.m. laten controleren.
Wat kan het probleem zijn?
Is er mogelijk een motormanagement storing?
Moeten wij deze laten resetten of is er iets anders aan de hand?
Het betreft een Mini One uit 8-2002
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Simone
Laatst gewijzigd door Sim op 18 mei 2010, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Driving a mini is my way of life
- iDarkDesign
- Transformer