Voor onze MCS 2003-4 wil ik eens informeren naar een simpele vermogenswinst. Ik dacht zelf aan een kleinere pulley. Is het dan nodig om meer maatregelen te treffen?
Is zo'n pulley makkelijk zelf te vervangen. Hulpgereedschap kan ik evt zelf maken.
Alvast bedankt!!
Mario
Simpele vermogenswinst MCS
- Bsim67
- Be Mini
- Locatie: Tilburg
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Je punt is wel duidelijk.
Kost zo'n grapje nu?
Uhm, ik. Hoe kom ik anders in de stad voor (een) bierje(s)? Daarnaast gewoon handig..Robert schreef:Volgens de natuurkunde niet...
Stel je hebt een fiets....(Wie heeft er nu een fiets en een MINI?)

Je punt is wel duidelijk.

- erik-de-perik
- Mod virus alert!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
veel, gereedschap om de oude pulley te verwijderen is bijna even duur als een nieuwe (2 a 3 honderd eurootjes)Raymond schreef:Uhm, ik. Hoe kom ik anders in de stad voor (een) bierje(s)? Daarnaast gewoon handig..Robert schreef:Volgens de natuurkunde niet...
Stel je hebt een fiets....(Wie heeft er nu een fiets en een MINI?)
![]()
Je punt is wel duidelijk.Kost zo'n grapje nu?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Het makkelijkste is om een kit te nemen maar ook het prijzigst. Zelf heb ik al weer 1,5 jaar geleden de Digi-Tec kit genomen a 1200 euro. Dat is een 15% kleinere pulley, andere software en andere bougies (kouder).
Achteraf is dat een hele dure pulley geweest omdat ik achteraf veel andere dingen heb vervangen, maar was destijds wel de grootste stap in pk's, dat verschil merk je echt.
Je kan eens informeren bij M7 Racing of zij een pulleytrekker hebben en een goede pulley (M7 Tuning heeft ze wel). Ik heb gelezen dat je het beste een pulley uit één stuk kan nemen en ook nog van hetzelfde materiaal als de compressor behuizing i.v.m. uitzetten bij warmte, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke pulley Digi-Tec er op heeft gezet. Ik rij er al 40.000 km probleemloos mee. Als je een pulley hebt moet je je software aan laten passen. Dat kan op maat (b.v. bij Heinz Tuning in Aalst België, vrij prijzig maar wel het beste) of b.v. met MTH of Minipowerprog. MTH is hier veel gedonder over geweest omdat die veel te hoge vermogenswinst geeft en je via JS moet (of je rijd naar MTH in Paderborn Duitsland), maar het voelt zeker niet slecht. Minipowerprog geeft veel realistischer getallen en is achteraf ook makkelijk aan te laten passen omdat je zelf de interface en software er bij krijgt, maar er is hier nog geen ervaring mee.
Je kan ook een kit nemen bij Hartge of AC-Schnitzer, dan hou je zelfs je garantie als je die nog hebt (even overleggen met de dealer), maar dat zijn niet de goedkoopste jongens. Wel het veiligste omdat alles in één is.
Goedkoopste is inderdaad zelf een pulley kopen en iemand vinden die je die kan monteren, daarna zelf software aanpassen met MTH of Minipowerprog. Misschien kan je bij Britt Cars Waalwijk vragen wat zij voor je kunnen doen (coolneweurope sponsorlink op de homepage)?
Achteraf is dat een hele dure pulley geweest omdat ik achteraf veel andere dingen heb vervangen, maar was destijds wel de grootste stap in pk's, dat verschil merk je echt.
Je kan eens informeren bij M7 Racing of zij een pulleytrekker hebben en een goede pulley (M7 Tuning heeft ze wel). Ik heb gelezen dat je het beste een pulley uit één stuk kan nemen en ook nog van hetzelfde materiaal als de compressor behuizing i.v.m. uitzetten bij warmte, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke pulley Digi-Tec er op heeft gezet. Ik rij er al 40.000 km probleemloos mee. Als je een pulley hebt moet je je software aan laten passen. Dat kan op maat (b.v. bij Heinz Tuning in Aalst België, vrij prijzig maar wel het beste) of b.v. met MTH of Minipowerprog. MTH is hier veel gedonder over geweest omdat die veel te hoge vermogenswinst geeft en je via JS moet (of je rijd naar MTH in Paderborn Duitsland), maar het voelt zeker niet slecht. Minipowerprog geeft veel realistischer getallen en is achteraf ook makkelijk aan te laten passen omdat je zelf de interface en software er bij krijgt, maar er is hier nog geen ervaring mee.
Je kan ook een kit nemen bij Hartge of AC-Schnitzer, dan hou je zelfs je garantie als je die nog hebt (even overleggen met de dealer), maar dat zijn niet de goedkoopste jongens. Wel het veiligste omdat alles in één is.
Goedkoopste is inderdaad zelf een pulley kopen en iemand vinden die je die kan monteren, daarna zelf software aanpassen met MTH of Minipowerprog. Misschien kan je bij Britt Cars Waalwijk vragen wat zij voor je kunnen doen (coolneweurope sponsorlink op de homepage)?
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
- Locatie: Dublin
Bericht
Zie http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1491, ik denk dat hier uitvoerig gesproken wordt over verschillende mogelijkheden van verschillende "grote" tuners, let wel dat het allemaal prijzige ingrepen zijn.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Hij is bij mij ooit één keer een beetje verschoven op de pulley. De dealer drukt hem dan zo terug met een speciale hendel. Dat is waarschijnlijk gebeurd omdat er een steentje tussen heeft gezeten of zoiets, dat zou theoretisch iedereen kunnen gebeuren.
Dat kan maar moet niet. Ik heb met een 15% pulley de originele riem en spanner er op zitten en (bijna) nooit problemen gehad. Als hij aan vervanging toe is begint hij alleen wat eerder te piepen, maar dan weet je ook dat de riem vervangen moet worden. Die kost 15 euro bij de dealer dus dat valt mee.Robert schreef:Houdt er rekening mee dat als je een kleinere poelie neemt, dat je dan ook de riem moet aanpassen. Deze moet dan namelijk ook kleiner worden.
Hij is bij mij ooit één keer een beetje verschoven op de pulley. De dealer drukt hem dan zo terug met een speciale hendel. Dat is waarschijnlijk gebeurd omdat er een steentje tussen heeft gezeten of zoiets, dat zou theoretisch iedereen kunnen gebeuren.
- Corgilist
- Be Mini
- Locatie: Raamsdonksveer
Onze sponsors