Onlangs is bij mijn MINI de koppeling vervangen. Daarvoor is ook het subframe onder de auto verwijderd.
Na de reparatie trekt de auto naar rechts bij flink gasgeven, zoveel zelfs dat als ik op de linkerbaan rijdt en flink gas geef, ik rustig kan invoegen naar rechts zonder zelf te hoeven sturen.
Dient de auto nu opnieuw uitgelijnd te worden, of is er iets anders aan de hand ?
Uitlijnen na vervangen koppeling ?
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Uitlijnen na vervangen koppeling ?
Het subframe heeft vaste schroefpunten en zijn niet verstelbaar. Ik zou het vreemd vinden als hij hierdoor opnieuw moet worden uitgelijnd. Ik zou eerst even kijken of ze alles wel goed hebben vastgezet!Carl schreef:Onlangs is bij mijn MINI de koppeling vervangen. Daarvoor is ook het subframe onder de auto verwijderd.
Na de reparatie trekt de auto naar rechts bij flink gasgeven, zoveel zelfs dat als ik op de linkerbaan rijdt en flink gas geef, ik rustig kan invoegen naar rechts zonder zelf te hoeven sturen.
Dient de auto nu opnieuw uitgelijnd te worden, of is er iets anders aan de hand ?
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Bij mijn mini is ook de koppeling vervangen een paarweken geleden en toen is hij ook uitgelijnd..Een paar manden geleden was hij ook al uitgelijnd maar na het vervangen van de koppeling was het weer nodig volgens de dealer
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Bij het verwijderen of loshalen van de stuurstang moet altijd de zaak uitgelijnd worden, dus ook als de koppeling wordt vervangen. 
Bij het terug monteren is de oude afstelling niet meer hetzelfde. Gewoon even na laten kijken, tis toch een stukje veiliger als de boel goed spoort.
Het verbaast me wel dat ze dit niet standaard na het vervangen van je koppeling hebben gedaan, zou normaal wel moeten gebeuren.

Bij het terug monteren is de oude afstelling niet meer hetzelfde. Gewoon even na laten kijken, tis toch een stukje veiliger als de boel goed spoort.
Het verbaast me wel dat ze dit niet standaard na het vervangen van je koppeling hebben gedaan, zou normaal wel moeten gebeuren.

- Black_Devil
- Mod virus alert!
- Carl
- Mod virus alert!
Bericht
Gisteren de MINI laten uitlijnen, de afwijking was minimaal volgens de persoon die de auto heeft uitgelijnd.
Maar het was wel nodig om vroegtijdige bandenslijtage te voorkomen. Dat is gelukt dus.
Echter is het probleem niet opgelost, als ik dus flink accelereer trekt de auto naar rechts. De vraag is nu natuurlijk waar moet ik dan de oplossing zoeken ? (misschien was het al voordat ik de koppeling liet vervangen ? / Misschien trekken andere MINI's ook naar rechts als je flink het gas intrapt ?)
Tips zijn welkom...
De garage dacht misschien nog aan een slap draagarmrubber, wat bijv. aan de ene kant versleten zou kunen zijn, waardoor er bij accelereren meer druk op komt, dan kon de auto ook naar rechts trekken. (dit dien ik dus nog te laten onderzoeken).
Maar het was wel nodig om vroegtijdige bandenslijtage te voorkomen. Dat is gelukt dus.
Echter is het probleem niet opgelost, als ik dus flink accelereer trekt de auto naar rechts. De vraag is nu natuurlijk waar moet ik dan de oplossing zoeken ? (misschien was het al voordat ik de koppeling liet vervangen ? / Misschien trekken andere MINI's ook naar rechts als je flink het gas intrapt ?)
Tips zijn welkom...
De garage dacht misschien nog aan een slap draagarmrubber, wat bijv. aan de ene kant versleten zou kunen zijn, waardoor er bij accelereren meer druk op komt, dan kon de auto ook naar rechts trekken. (dit dien ik dus nog te laten onderzoeken).
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hebben ze dan het ophangrubber van de dwarsarm niet even gecontroleerd bij uitlijnen. Is makkelijk te controleren als de Mini op de brug staat met een flinke schroevendraaier. Zo moet het er niet uit zien.

Meestal zijn ze beide versleten maar misschien is er inderdaad één kapot.
Dat is jammer dat het niet eerder is gezien want nu moet weer het subframe naar beneden om de rubbers te wisselen. Meteen Powerflex nemen. Kost hetzelfde en is veel beter (gaat langer mee).

Meestal zijn ze beide versleten maar misschien is er inderdaad één kapot.
Dat is jammer dat het niet eerder is gezien want nu moet weer het subframe naar beneden om de rubbers te wisselen. Meteen Powerflex nemen. Kost hetzelfde en is veel beter (gaat langer mee).
- Carl
- Mod virus alert!
Bericht
Na onderzoek vandaag blijkt het rubber aan de rechterzijde doorgescheurd. Aan het linker rubber is op het oog niks te zien. In elk geval maar gelijk beide rubbers laten vervangen.
Is het logisch dat de auto naar rechts trekt bij acceleren als het rechterrubber gescheurd is ?
@ Berthil, waar bestel ik die Powerflex rubbers ? / Heb je daar een bestelnummer van ?
Is het logisch dat de auto naar rechts trekt bij acceleren als het rechterrubber gescheurd is ?
@ Berthil, waar bestel ik die Powerflex rubbers ? / Heb je daar een bestelnummer van ?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Dion!
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
Beste mensen met wat meer ervaring!
Dit topic leek me het meest gepast voor het probleem,
Het gaat over een Mini Cooper 1.6 uit 2000
De wieldraagarmrubbers zijn aan vervanging toe, net als bij een gemiddelde BMW zijn dit gevoellige rubbers.
die rubbers zitten in een klein huis geperst, welke met 3 bouten vast zit.
1 bout onderaan is uiteraard zo los, maar die 2 bovenste bouten kunnen pas los als het complete subframe gezakt is?
Wat moet er allemaal los om het subframe succesvol te laten zakken?
is hier een how-to van, of misschien wat heldere uitleg of foto's?
Alvast enorm bedankt!
Dit topic leek me het meest gepast voor het probleem,
Het gaat over een Mini Cooper 1.6 uit 2000
De wieldraagarmrubbers zijn aan vervanging toe, net als bij een gemiddelde BMW zijn dit gevoellige rubbers.
die rubbers zitten in een klein huis geperst, welke met 3 bouten vast zit.
1 bout onderaan is uiteraard zo los, maar die 2 bovenste bouten kunnen pas los als het complete subframe gezakt is?
Wat moet er allemaal los om het subframe succesvol te laten zakken?
is hier een how-to van, of misschien wat heldere uitleg of foto's?
Alvast enorm bedankt!
Onze sponsors