Hi,
Onze (2004) Cooper is een Chili uitvoering. Deze hebben we gekocht omdat ie qua opties en uiterlijk helemaal perfect is.
Mijn vriendin rijdt er altijd in en is de 'sportieve' vering/demping helemaal zat.
Is het mogelijk om de Mini op dit vlak comfortabeler te maken? Kan dat bijvoorbeeld door eoa Koni set te kopen? (ik noem maar iets, ik ben in the dark eigenlijk)
Advies is heel erg welkom.
thx,
Johan
Cooper Chili uncomfortable
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
misschien dat van runflat banden naar non-runflat banden iets kan helpen?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- iDarkDesign
- Transformer
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
kan zeker op een mini.. denk dan wel op een custom set.
2000+ euro voor een custom airride system..
Je kan het ook af met een schroefset van bijv. koni sport tuning, Cobra evo1, KW Variant 1 of street variant... de KW's zijn speciaal voor comfort gemaakt en daarom wat " slapper"
Verlagings veren zou ik echter afraden omdat veren vaak korter of anders gewikkeld zijn waardoor ze alleen maar stugger uitvallen en de bumpstop komt dan vaak dicht in de buurt.
Cheers
Coen
ook wat iDD zegt... 16" met non runflat kan ook een groot verschil maken.
2000+ euro voor een custom airride system..

Je kan het ook af met een schroefset van bijv. koni sport tuning, Cobra evo1, KW Variant 1 of street variant... de KW's zijn speciaal voor comfort gemaakt en daarom wat " slapper"
Verlagings veren zou ik echter afraden omdat veren vaak korter of anders gewikkeld zijn waardoor ze alleen maar stugger uitvallen en de bumpstop komt dan vaak dicht in de buurt.
Cheers
Coen
ook wat iDD zegt... 16" met non runflat kan ook een groot verschil maken.
- MiniQuest
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt voor de tips zover!
Op dit moment zitten er 16" non-runflat wielen/banden onder.
Ik ben vooral erg blij met de tips betreffende de merken. Dan kan ik me daar op orienteren.
Misschien hoort het ook wel bij de Mini Chili, dat stugge gedrag, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Eigenlijk zou ik eens in een 'gewone' stock mini moeten rijden.
Op dit moment zitten er 16" non-runflat wielen/banden onder.
Ik ben vooral erg blij met de tips betreffende de merken. Dan kan ik me daar op orienteren.
Misschien hoort het ook wel bij de Mini Chili, dat stugge gedrag, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Eigenlijk zou ik eens in een 'gewone' stock mini moeten rijden.
- MiniQuest
- One wheel wonder
Bericht
Ik zat al te kijken naar een 993 4S. Altijd al een droom geweest. Zelfs al ooit 3 weken in gereden. Maar mijn vriendin wil DEZE Mini.
Dus ook geen andere, NEE, DEZE.
Ze heeft m zelf (2ehands) gevonden, na maanden zoeken en een band met de auto. Kan ik wel waarderen eigenlijk.
Precies de goede kleur, mooi dakkie, ze vindt m gewoon 'lief'. Ik ben bang dat ie NOOIT meer weg kan.
Grappig dat je dat zegt!Hans schreef:Tip van de dag! Andere auto kopen
Ik zat al te kijken naar een 993 4S. Altijd al een droom geweest. Zelfs al ooit 3 weken in gereden. Maar mijn vriendin wil DEZE Mini.
Dus ook geen andere, NEE, DEZE.
Ze heeft m zelf (2ehands) gevonden, na maanden zoeken en een band met de auto. Kan ik wel waarderen eigenlijk.
Precies de goede kleur, mooi dakkie, ze vindt m gewoon 'lief'. Ik ben bang dat ie NOOIT meer weg kan.

Onze sponsors