Kleinere pulley = kortere riem?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Kleinere pulley = kortere riem?

25 jun 2010, 21:34

als je een 15% reductie pulley steekt , moet je dan ook een kortere riem steken ?
zo ja, welke maat neem je dan best ? iemand ervaring mee ? :D

btw is een jcw riem korter dan een gewone S riem ?

oja.. en hoe zit het dan met de bougies ? moet je dan ook best koudere bougies steken of is dat niet nodig ?
wat is het verschil dan met gewone en works bougies? want de works passen niet op een S las ik ooit ergens.. is dat juist?

alle ervaringen zijn welkom :mrgreen:

greetz

Gilles
"stealth is key" C&C
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jun 2010, 21:59

X2
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Kleinere pulley = kortere riem?

26 jun 2010, 13:21

gilles schreef:als je een 15% reductie pulley steekt , moet je dan ook een kortere riem steken ?
zo ja, welke maat neem je dan best ? iemand ervaring mee ? :D

btw is een jcw riem korter dan een gewone S riem ?

oja.. en hoe zit het dan met de bougies ? moet je dan ook best koudere bougies steken of is dat niet nodig ?
wat is het verschil dan met gewone en works bougies? want de works passen niet op een S las ik ooit ergens.. is dat juist?

alle ervaringen zijn welkom :mrgreen:

greetz

Gilles
Hey naamgenoot!

Als je een kleinere poelie wilt kun je bij beek het bij behorende riempje er bij bestellen zodatje altijd de goede hebt. Die bougies hebben volgens mij niet zo heel veel zin.

Groeten Gilles
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jun 2010, 15:12

Volgens beek hebben die idd niet veel zin(die mening hadden ze eerst), maar ik zou de koudere (bij serieuze tuning) toch voor de zekerheid nemen! want ze hadden wellicht bij shadow-breaker de schade nog ietwat kunnen beperken! (hoorde ik dan)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jun 2010, 20:12

thx voor de raad jongens ..

ik ga maandag bij beek samen met fredjen, beide voor een pulley 8)
dan ga ik ook voor de works riem en toch ook maar koudere bougies..beter wel dan niet zeker ..

als ik het zo begrijp zit er dan op een works al een kleinere polie ? is dat ook een 15 % ?

Gilles :mrgreen:
"stealth is key" C&C
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 jun 2010, 20:15

Works=11%
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2010, 22:54

Heey Gilles hoelaat ben je bij beek aan de beurt? Mijn autostaat om half twee op de planning voor een kleinere pully met works riem 
wellicht treffen we elkaar nog.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jun 2010, 23:10

Ik heb in beide Mini's een Gates 6PK1368 riem in de kofferbak liggen.

En de riem is op beide Mini's gemonteerd waarbij de Cabrio een 15% pulley heeft en de Blauwe een bijna 17% pulley (allebei standaard crank pulley).

De Works riem is dacht ik een 1372, die is voor een 17% pulley te lang.
15% zal wel gaan.
Shadow_Breaker
GPc-0001

01 jul 2010, 09:54

Adrenalin Junkie schreef:Volgens beek hebben die idd niet veel zin(die mening hadden ze eerst), maar ik zou de koudere (bij serieuze tuning) toch voor de zekerheid nemen! want ze hadden wellicht bij shadow-breaker de schade nog ietwat kunnen beperken! (hoorde ik dan)
Euhm, die zaten er bij ook in hoor.
Uit eindelijk was de schade niet rond te komen, mijn mini zijn cilinderkop was bij aankoop waarschijnlijk al beschadigd, want ik heb altijd een compressie probleem gehad op 1 cilinder.

Maar als je de pulley gaat vervangen kan je best toch de koudere bougies nemen, vergeet ook niet de GP intercooler, hij kost niet veel maar is wel een noodzaak als je een kleinere pulley gaat steken.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 12:03

Ik heb een 17% pulley met de oem workspulley. Volgens mij gaat dat prima.... Hoe kan ik merken of ie te lang is? Piepen ofzo?
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 12:05

Shadow_Breaker schreef:
Adrenalin Junkie schreef:Volgens beek hebben die idd niet veel zin(die mening hadden ze eerst), maar ik zou de koudere (bij serieuze tuning) toch voor de zekerheid nemen! want ze hadden wellicht bij shadow-breaker de schade nog ietwat kunnen beperken! (hoorde ik dan)
Uit eindelijk was de schade niet rond te komen, mijn mini zijn cilinderkop was bij aankoop waarschijnlijk al beschadigd, want ik heb altijd een compressie probleem gehad op 1 cilinder.

Maar als je de pulley gaat vervangen kan je best toch de koudere bougies nemen, vergeet ook niet de GP intercooler, hij kost niet veel maar is wel een noodzaak als je een kleinere pulley gaat steken.
oke, ik dacht Ghisbert hierover gesproken te hebben en die zei toen dat jouwe niet lekker liep met de koudere bougies... en dat er daarom de normale bougies inzaten...
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 15:35

Shadow_Breaker schreef:

Ik heb een 15% pully en catcams nokkenas zonder GP intercooler. Gaat ook prima hoor, zal alleen met warm weer wellicht iets minder vermogen hebben. Ik zou eerder investeren in een oliekoeler om de boelt heel te houden en daarna pas een andere intercooler om het vermogen op peil te houden. 8)
Laatst gewijzigd door Chill-es op 01 jul 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow_Breaker
GPc-0001

01 jul 2010, 17:19

kan je ook doen, maar de gp intercooler geeft echt al super veel verschil.
bij mijn mini (zoals enkele anderen) geven de koudere bougies niet het gewenste resultaat, pas na de nokkenas te veranderen kon ik de koudere bougies steken, en die zaten er ook in als het mis ging.

OT: een kleinere pulley = kleinere riem hoe dan ook. dit is het beste voor uw mini om hier toch niet op te besparen.
chill-es schreef:
Shadow_Breaker schreef:

Ik heb een 15% pully en cravenspeed nokkenas zonder GP intercooler. Gaat ook prima hoor, zal alleen met warm weer wellicht iets minder vermogen hebben. Ik zou eerder investeren in een oliekoeler om de boelt heel te houden en daarna pas een andere intercooler om het vermogen op peil te houden. 8)
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 jul 2010, 18:11

kwiebje ; wij zijn daar al om 8u30 .. (2.5uur rijden voor ons, dus dat word een vroeg uit de veren ;)) dus treffen we elkaar zeker wel :mrgreen:

de gp intercooler heb ik onlangs gekocht van tom ..

works riem zal dan wel prima zijn .. de bougies zien we de moment zelf dan maar...

ben heel benieuwd naar de resultaten
vorige keer zat ik op 194 pk en 230mn (beek soft - SS header - voltage cai - jcw uitlaat)
nu nog een gp cooler en een 15% pulley erbij

hopelijk gaan we dan toch de 200 grens overschrijden hoop ik zo een beetje

:mrgreen: 8)
"stealth is key" C&C

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”