Ik ben aan het denken om 'just a cooper' stiekem richting de 200pk te brengen. Dit 'sleeper' idee houdt dus in dat het uitwendig een cooper moet blijven, maar onderhuids los mag gaan.
Geen S-luchthappers of turbo gejank dus.
Geen dubbele centrale uitlaat.
etc.
een standaard cooper blok kan niet tegen overdruk.
dus om een Rotrex supercharger te plaatsen heb je dan ook een donor S-blok nodig. Deze configuratie kan heel veel pk's opleveren (300+)
In de overtreffende trap kun je natuurlijk nog kiezen voor de prijzige optie om een RMW 1800 of 2l blok te laten maken...
Een meer realistisch alternatief is denk ik om ITB's toe te passen. Natuurlijk ook even de huiselectronica remappen dan...
Als dit niet genoeg pk's levert dan denk ik eraan om nog methanol/water injectie toe te voegen.
Zijn er nog andere ideeen?
R50 tuning richting 200pk
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
oke, dit word voor mij een te technisch verhaal om te volgen
, maar klinkt opzich best vet! 
ben benieuwd

ben benieuwd

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
ben benieuwd...
ooit keer bezig geweest een mini one cabrio met kapotte motor te vinden en dan dubbele webers etc erop te zetten.. toen was 160-170pk beetje max...
met een SC erop is het anders... mja.. waarom dan niet een Cooper s met FMIC en cooper bumpers en motorkap...

ooit keer bezig geweest een mini one cabrio met kapotte motor te vinden en dan dubbele webers etc erop te zetten.. toen was 160-170pk beetje max...
met een SC erop is het anders... mja.. waarom dan niet een Cooper s met FMIC en cooper bumpers en motorkap...

- Beamer
- One wheel wonder
Bericht
Het is natuurlijk de fun om iets unieks te doen.
De makkelijke weg zou inderdaad zijn om een S uiterlijk terug te modificeren naar een cooper.
We hebben nu eenmaal een Cooper staan en ik ben gecharmeerd van het karretje. Het nodigt uit om aan te sleutelen.
Bovendien zijn er in de aftermarket betere componenten te verkrijgen dan datgene dat BMW erin heeft gesleuteld.
M.a.w. koop je een S moet je nog steeds upgraden. Getuige ook de levendige handel op de S-tak van dit forum.
De V-tec suggestie is wel cool. Dan moet er echter heel goed gekeken worden naar compatibiteit.
cooper s blok+aandrijving naar een cooper is plug en play.
Overigens waardeer ik dit sparren zeer, opdat de ideeen rijpen...
De makkelijke weg zou inderdaad zijn om een S uiterlijk terug te modificeren naar een cooper.
We hebben nu eenmaal een Cooper staan en ik ben gecharmeerd van het karretje. Het nodigt uit om aan te sleutelen.
Bovendien zijn er in de aftermarket betere componenten te verkrijgen dan datgene dat BMW erin heeft gesleuteld.
M.a.w. koop je een S moet je nog steeds upgraden. Getuige ook de levendige handel op de S-tak van dit forum.
De V-tec suggestie is wel cool. Dan moet er echter heel goed gekeken worden naar compatibiteit.
cooper s blok+aandrijving naar een cooper is plug en play.
Overigens waardeer ik dit sparren zeer, opdat de ideeen rijpen...
- master2516
- Nieuwsgierig
Bericht
gaaf idee
kwam dit tegen op internet http://www.mini2.com/forum/revolution-m ... p-gas.html
wel gaaf
kwam dit tegen op internet http://www.mini2.com/forum/revolution-m ... p-gas.html
wel gaaf

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je naar 210 pk gaat met een Cooper zou ik ook een S versnellingsbak en koppeling nemen als dat nog niet de bedoeling was.
De (oudere) Cooper versnellingsbak kan nog niet eens 120 pk aan.
Zoek maar eens op versnellingsbak en Midlands.
Misschien heb je al een gereviseerde of Getrag maar dan nog zou ik het risico niet nemen.
De (oudere) Cooper versnellingsbak kan nog niet eens 120 pk aan.
Zoek maar eens op versnellingsbak en Midlands.
Misschien heb je al een gereviseerde of Getrag maar dan nog zou ik het risico niet nemen.
- Beamer
- One wheel wonder
Bericht
R50 tuning richting 200pk
Ja, dat spul van de RMW jongens levert wel natte dromen op.
Lastig dat ze vanuit de US opereren. Je moet er altijd dus bijoptellen:
- core charge, want eerst jouw oude spul die kant opsturen loont niet,
- invoerrechten,
- douane kosten,
- verscheping.
Natuurlijk betreft het hier een gefaseerd project.
Alles in eeen keer aanpassen lukt me niet.
Momenteel ben ik met de versteviging van het chassis bezig.
Na de winter zal ik naar remmen en aandrijving kijken.
Pas als het wagentje er voor klaar is komt er met de tijd een getunede krachtbron in.
Lastig dat ze vanuit de US opereren. Je moet er altijd dus bijoptellen:
- core charge, want eerst jouw oude spul die kant opsturen loont niet,
- invoerrechten,
- douane kosten,
- verscheping.
Natuurlijk betreft het hier een gefaseerd project.
Alles in eeen keer aanpassen lukt me niet.
Momenteel ben ik met de versteviging van het chassis bezig.
Na de winter zal ik naar remmen en aandrijving kijken.
Pas als het wagentje er voor klaar is komt er met de tijd een getunede krachtbron in.
Onze sponsors