Hi,
Ik heb sinds kort een Cooper gekocht en nu blijkt dat de kat lek is en reeds leeggehaald.
Weet iemand wat het voordeel is van een lege kat? En wat kan ik nou het beste doen, de kat laten lassen en leeg laten of een nieuwe kat kopen?
Katalysator leeg en lek
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik neem aan dat je het over de grote katalysator hebt en niet het kleine bobbeltje ervoor wat de pre-kat is.
Als wat je hebt in niets lijkt wat rechts op de foto staat heb je aftermarket spruitstuk en 'katalysator' en geen originele.
Met een lege katalysator kom je niet door de keuring.
Sommige komen hier met een 100 cel metaalkat wel door de keuring.
Met een 200 of 400 cel zeker door d ekeuring.
Een nieuwe katalysator is prijzig bij de dealer.

Als wat je hebt in niets lijkt wat rechts op de foto staat heb je aftermarket spruitstuk en 'katalysator' en geen originele.
Met een lege katalysator kom je niet door de keuring.
Sommige komen hier met een 100 cel metaalkat wel door de keuring.
Met een 200 of 400 cel zeker door d ekeuring.
Een nieuwe katalysator is prijzig bij de dealer.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Blijkbaar lukte het wel om goedgekeurd te worden bij de invoer (qua uitstoot, qua geluidsniveau en qua aanwezigheid van kat).
Formeel moet de kat erin zitten maar als de keurmeester dat niet kan controleren , no problem.
Waarom laat je de lekke kat niet lassen en dat je gewoon tot de volgende APK wacht?
Dan zie je vanzelf als je toch nog kosten moet gaan maken om zo'n andere 200/400 cel katalysator te kopen.
Formeel moet de kat erin zitten maar als de keurmeester dat niet kan controleren , no problem.
Waarom laat je de lekke kat niet lassen en dat je gewoon tot de volgende APK wacht?
Dan zie je vanzelf als je toch nog kosten moet gaan maken om zo'n andere 200/400 cel katalysator te kopen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors