Hallo,
wat kan wie ons aanraden hierover ?
Wat is een goed systeem.
Het moet niet goedkoop zijn maar wel een degelijke tuning / systeem.
Hoe zit het met de MTH ?
Enige alternatieve aub.
Alvast bedankt
Kingair
Beste verhouding pk/euro
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lees maar eens rustig door het forum. De discussie over diverse tuning aanbieders is vaker gehouden.
Welkom op het forum van de newMINIclub trouwens.
Welkom op het forum van de newMINIclub trouwens.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Keuze zat aan tuning. Braspenning, JCW, AC Schnitzer, Digitec, MTH, JS, Hartge....
noem maar op, eerst maar eens duidelijk aangeven wat je wil bereiken en waar je heen wilt. En natuurlijk een budget samenstellen.
iDD
noem maar op, eerst maar eens duidelijk aangeven wat je wil bereiken en waar je heen wilt. En natuurlijk een budget samenstellen.
iDD
- Kingair
- 4 op een rij!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
JCW S works €3.600,- gemonteerd bij Timmermanns in Duitsland. Of een set kopen bij jonkers €2.600,- en dat dan laten monteren bij een dealer voor tussen de €820,- en €1.200,-. Of dezelfde set bij een dealer kopen en er tussen de €5.000,- en €6.000,- aan kwijt zijn. (hangt af van de dealer) Dan zit je op 200pk geloof ik.
Ik geloof dat je kan chiptunen bij JS voor vanaf de €250,- (moet je wel lid worden van hun club a €25,-). Volledig tunen door AC Schnitzer €8.400,- door Hartge €8.842,- of door Digi-tec €8.725,- (prijzen uit 2003)
Prijzen van spruitstukken en dergelijken kan ik je allemaal niet geven, maar zijn ook allemaal niet goedkoop.
Ik ben zelf nu bij Braspenning bezig en kreeg een mailtje van Berry van Elk dat hij er erg tevreden over is. Prijs is nog niet overeen gekomen.
iDD........ het is niet goedkoop al dat motortuning
Ik geloof dat je kan chiptunen bij JS voor vanaf de €250,- (moet je wel lid worden van hun club a €25,-). Volledig tunen door AC Schnitzer €8.400,- door Hartge €8.842,- of door Digi-tec €8.725,- (prijzen uit 2003)
Prijzen van spruitstukken en dergelijken kan ik je allemaal niet geven, maar zijn ook allemaal niet goedkoop.
Ik ben zelf nu bij Braspenning bezig en kreeg een mailtje van Berry van Elk dat hij er erg tevreden over is. Prijs is nog niet overeen gekomen.
iDD........ het is niet goedkoop al dat motortuning
- Kingair
- 4 op een rij!
Bericht
JCW kit
HAllo,
Dit is nu eens een uitleg !
Moet eigenlijk eens goed overwegen wat ik ga doen.
Wil eigenlijk een JCW kit maar kreeg net een mail van Braspenning dat zij de volledige garantie van de motor overnemen na plaatsing van hun kit.
Kost een 1500.00 € en leverd ook een 200 pk.
Iemand ervaring ermee ?
Groetjes
Dit is nu eens een uitleg !
Moet eigenlijk eens goed overwegen wat ik ga doen.
Wil eigenlijk een JCW kit maar kreeg net een mail van Braspenning dat zij de volledige garantie van de motor overnemen na plaatsing van hun kit.
Kost een 1500.00 € en leverd ook een 200 pk.
Iemand ervaring ermee ?
Groetjes
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
De enige die daar hier in NL ervaring mee heeft is Berry van Elk. Binnenkort ik waarschijnlijk ook. Ik heb vandaag bij Chris een aanvraag ingedient met een aantal specificaties en ben nu afwachtend op zijn reactie (komt vanzelf) al zou mijn aanvraag iets hoger uitkomen dan de genoemde €1.500,-
iDD......... maar dan ben je er nog niet hoor
iDD......... maar dan ben je er nog niet hoor
- Kingair
- 4 op een rij!
Bericht
Braspenning
Dit was de vraag :
Hallo,
Wat heeft U voor de Mini Cooper S 2003.
Zag iets van een 1500.00 € getuned tot 210 pk.
Laat U iets weten aub.
Mvg,
En dit het antwoord :
Goedemorgen Marc,
Deze tuning kost 1500 euro exclusief BTW.
De kilometer stand is totaal geen probleem. De compressor wordt hoe dan ook open gemaakt en nagekeken.
Mochten wij onverhoopt toch iets tegenkomen dan laten wij dat natuurlijk direct weten, maar dat zou dan een eerste zijn.
In de loop de tijd hebben wij al MINI gehad uit de lease met bijna het dubbele aan kilometers.
Hoe dan ook, ondanks de kilometrage geven wij een volledige garantie op de motor en motoronderdelen na upgrade.
Met vriendelijke groet,
Chris van Lawick
Braspenning Racing
Klaprozenweg 69
1032 KK Amsterdam
+31206343434
www.braspenning.nl
En wat vinden jullie ervan ?
Groetjes
Hallo,
Wat heeft U voor de Mini Cooper S 2003.
Zag iets van een 1500.00 € getuned tot 210 pk.
Laat U iets weten aub.
Mvg,
En dit het antwoord :
Goedemorgen Marc,
Deze tuning kost 1500 euro exclusief BTW.
De kilometer stand is totaal geen probleem. De compressor wordt hoe dan ook open gemaakt en nagekeken.
Mochten wij onverhoopt toch iets tegenkomen dan laten wij dat natuurlijk direct weten, maar dat zou dan een eerste zijn.
In de loop de tijd hebben wij al MINI gehad uit de lease met bijna het dubbele aan kilometers.
Hoe dan ook, ondanks de kilometrage geven wij een volledige garantie op de motor en motoronderdelen na upgrade.
Met vriendelijke groet,
Chris van Lawick
Braspenning Racing
Klaprozenweg 69
1032 KK Amsterdam
+31206343434
www.braspenning.nl
En wat vinden jullie ervan ?
Groetjes
- Kingair
- 4 op een rij!
Bericht
Braspenning of MTH
Het probleem zit natuurlijk bij de MTH software.
Met voor en nadelen (zoals alles in het leven . . . )
Zoals duidelijk te lezen is gaat het om +/- 200 pk.
Eerder 190 a 195 pk.
Nu dat is ook meer als genoeg maar op verschillende sites bv. deze en de mini2.com site klaagt iedereen over de leveringstijd van de updates.
Hoe zit het hiernu mee ?
Ik kan wel via MTH rechtstreeks gaan want er is geen leverancier in Belgie van (denk ik)
Wie helpt me ?
Wat zouden jullie als experts doen ?
Groetjes
Met voor en nadelen (zoals alles in het leven . . . )
Zoals duidelijk te lezen is gaat het om +/- 200 pk.
Eerder 190 a 195 pk.
Nu dat is ook meer als genoeg maar op verschillende sites bv. deze en de mini2.com site klaagt iedereen over de leveringstijd van de updates.
Hoe zit het hiernu mee ?
Ik kan wel via MTH rechtstreeks gaan want er is geen leverancier in Belgie van (denk ik)
Wie helpt me ?
Wat zouden jullie als experts doen ?
Groetjes