Een korte vraag vanuit mijn kant. De afgelopen weken heeft mijn MINI en die van een vriend van me een vreemd metaalachtig tikkend geluid onder de motorkap. Het komt zeer weinig voor en alleen als de auto echt heel erg koud is. (Na een koude nacht)
Het gebeurt alleen als ik de wagen start nadat ie enkele dagen stil heeft gestaan. Het geluid komt vanuit de bovenkant van het blok en klinkt alsof de distributie geen olie krijgt en niet gesmeerd wordt. Het duurt ongeveer vijf minuten en dan is het geluid weg. Het verdwijnt geleidelijk.
Het oliepeil is uitstekend en ik heb verder geen problemen met de auto. Hij heeft drie dagen bij de dealer gestaan, maar bij de doctor kwam het probleem natuurlijk niet voor.
Nu dat ik verhuisd ben is het probleem helemaal weg. Op de oude parkeerplek stond de auto met de neus ietsje naar beneden, waardoor het geluid hoorbaar werd denk ik. (Olie liep weg???)
Heeft iemand hier het idee wat het kan zijn? Ik denk zelfs een distributie die niet voldoende olie kreeg en waardoor het geluid ontstond. Volgende beurt is aanstond dus dan komt er nieuwe olie in en een nieuw oliefilter, maar ik wilde toch even voor de zekerheid checken wat het kan zijn

MR