hallo
ik ben van plan om een Quaife differentieel te monteren ,weet iemand een goed adresje om dit tegen een scherpe prijs te bestellen?
groetjes jens
Quaife differentieel
- wildeke
- Mod virus alert!
- Locatie: Moorsele
Bericht
ik heb hier op het forum juist wat meer info gevonden ...
verkoper in nederland (http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=38)
prijs valt op zich nog mee ,ALS je hem zelf kan monteren natuurlijk ...
ik denk dat dit toch wel een belangrijke aanpassing is als je echt alles uit je pk'tjes wilt halen .
verkoper in nederland (http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=38)
prijs valt op zich nog mee ,ALS je hem zelf kan monteren natuurlijk ...
ik denk dat dit toch wel een belangrijke aanpassing is als je echt alles uit je pk'tjes wilt halen .
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
er bestaan ook nog andere merken zoals OS Giken. Geen idee hoe dit verschilt van Quaife. Wat ik ook niet weet is of dat op een Gen1 past.
De "trackridders" op enkele amerikaanse fora zijn er al jaren van overtuigd dat het OEM sperdiff niet heel veel doet en dat Quaife beter is.jean schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb het sperdiff. origineel af fabriek van MINI maar denk dat het nog beter kan met een ander diff.
er bestaan ook nog andere merken zoals OS Giken. Geen idee hoe dit verschilt van Quaife. Wat ik ook niet weet is of dat op een Gen1 past.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Net ook even bij de Torque steer fix neergezet maar hier ook nog maar even.
Wat ik er van begrijp wordt het wiel zonder grip d.m.v. de rem afgeremd bij de elektronische sper. De kracht van de motor wordt zo naar het wiel geleidt met de meeste grip want het kan de kracht niet kwijt op het afgeremde wiel. Als je bij een differentieel een wiel vast houdt gaat het andere wiel twee keer zo hard draaien als die vrij kan draaien en motortoerental gelijk blijft.
De eerste grote klacht van de elektronische sper is dat het stuurgevoel verminderd wordt.
De tweede grote klacht is dat de remmen op trackday Mini's veel te heet worden en de remslijtage erg hoog ligt. De facelift R56 heeft niet voor niets standaard remkoeling aan de voorkant.
Het voordeel is voor de fabrikant want er komt weinig hardware aan te pas.
Het voordeel voor de klant is dat er minder slijtage is zoals bij een mechanische LSD want dat zijn slippende koppelingsplaten en die slijten net als een gewone koppeling. De mechanische LSD van Mini staat ook wel bekend als de brommerkoppeling want die kan niet veel hebben. Een jaarkaart Ring en de LSD is ook versleten.
De 1ste generatie heeft alleen de mechanische LSD.
De 2e generatie heeft in het begin de mechanische LSD gehad maar is vervangen door een elektronische sper in September 2009.
De Quaife sper is een volledig mechanische sper via wormwielen.
Dus geen slippende koppelingsplaten zoals bij de mechanische LSD. Daarom een levenslange garantie van Quaife.
Bovendien werkt de Quaife nog t/m 80% krachtverschil terwijl de mechanische LSD van Mini maar tot 35% krachtsverschil werkt. Ik heb zo goed als geen torque steer met de Quaife sper. Nadeel van de Quaife sper is dat deze wel een bepaald minimum aan grip op het binnenste wiel nodig heeft anders werkt de sper niet goed. Dat heb ik ook zelf ondervonden na de camber op de voorwielen op 3 graden te hebben gezet om het eens uit te proberen.
Een sper inbouwen kan qua arbeidsuren net zo duur zijn als de aanschaf van de sper. Of de motor moet er uit of het gehele subframe moet zakken.
Ik zou de sper alleen aanraden als je zeer regelmatig trackdays of regelmatig de Ring doet en dan ook meteen een lichter vliegwiel nemen. Koppeling upgraden hoeft niet, de Mini koppeling is uitstekend. Vernieuwen kan geen kwaad afhankelijk van het aantal gereden kilometers.

Wat ik er van begrijp wordt het wiel zonder grip d.m.v. de rem afgeremd bij de elektronische sper. De kracht van de motor wordt zo naar het wiel geleidt met de meeste grip want het kan de kracht niet kwijt op het afgeremde wiel. Als je bij een differentieel een wiel vast houdt gaat het andere wiel twee keer zo hard draaien als die vrij kan draaien en motortoerental gelijk blijft.
De eerste grote klacht van de elektronische sper is dat het stuurgevoel verminderd wordt.
De tweede grote klacht is dat de remmen op trackday Mini's veel te heet worden en de remslijtage erg hoog ligt. De facelift R56 heeft niet voor niets standaard remkoeling aan de voorkant.
Het voordeel is voor de fabrikant want er komt weinig hardware aan te pas.
Het voordeel voor de klant is dat er minder slijtage is zoals bij een mechanische LSD want dat zijn slippende koppelingsplaten en die slijten net als een gewone koppeling. De mechanische LSD van Mini staat ook wel bekend als de brommerkoppeling want die kan niet veel hebben. Een jaarkaart Ring en de LSD is ook versleten.
De 1ste generatie heeft alleen de mechanische LSD.
De 2e generatie heeft in het begin de mechanische LSD gehad maar is vervangen door een elektronische sper in September 2009.
De Quaife sper is een volledig mechanische sper via wormwielen.
Dus geen slippende koppelingsplaten zoals bij de mechanische LSD. Daarom een levenslange garantie van Quaife.
Bovendien werkt de Quaife nog t/m 80% krachtverschil terwijl de mechanische LSD van Mini maar tot 35% krachtsverschil werkt. Ik heb zo goed als geen torque steer met de Quaife sper. Nadeel van de Quaife sper is dat deze wel een bepaald minimum aan grip op het binnenste wiel nodig heeft anders werkt de sper niet goed. Dat heb ik ook zelf ondervonden na de camber op de voorwielen op 3 graden te hebben gezet om het eens uit te proberen.
Een sper inbouwen kan qua arbeidsuren net zo duur zijn als de aanschaf van de sper. Of de motor moet er uit of het gehele subframe moet zakken.
Ik zou de sper alleen aanraden als je zeer regelmatig trackdays of regelmatig de Ring doet en dan ook meteen een lichter vliegwiel nemen. Koppeling upgraden hoeft niet, de Mini koppeling is uitstekend. Vernieuwen kan geen kwaad afhankelijk van het aantal gereden kilometers.

Onze sponsors