Heeft iemand ervaring met deze struts?
klikkerdeklik
klikkerdeklak
van de 2e weet ik ook niet hoeveel nut hij heeft...
Iemand ervaring met deze struts?
- Marcel84
- Enthousiast
- Locatie: Wijchen
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Bericht
Ja Blue Chaser heeft deze! Alleen heeft hij hem een andere kleur gespoten.
Ik heb er sinds deze week ook 1 (van outmotoring) en ik kan nu echt knallen door de bochten!
Ik heb er sinds deze week ook 1 (van outmotoring) en ik kan nu echt knallen door de bochten!

Marcel84 schreef:iemand ervaring met dit merk?
de prijs is iig netjes

- red_devil
- Bijna verslaafd
- Locatie: Overal en nergens
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Adriaan een achter strut of voor? En wat vraagt outmotoring incl. verzending ervoor?Adriaan schreef:Ja Blue Chaser heeft deze! Alleen heeft hij hem een andere kleur gespoten.
Ik heb er sinds deze week ook 1 (van outmotoring) en ik kan nu echt knallen door de bochten!![]()
Marcel84 schreef:iemand ervaring met dit merk?
de prijs is iig netjes

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- Beamer
- One wheel wonder
- Locatie: Best
Bericht
Ik heb bij Showoff een UltraRacing strut voor onder het blok zitten. Het is goed spul en net afgewerkt.
Mini Cooper S UltraRacing 4-Point Front Lower Brace - #211326
Bovendien kun je er eenvoudig een alu plaat onder bevestigen tot aan de skirt van de voorbumper. Hiermee bescherm je de vitale delen vrij aardig tegen akeligheden als stenen, zout, etc.
Tesamen met een M7 rear chassis brace (achter de achterbank hoog en laag) en een Wiechers front strut brace
is de Mini rete stijf geworden.
Mini Cooper S UltraRacing 4-Point Front Lower Brace - #211326
Bovendien kun je er eenvoudig een alu plaat onder bevestigen tot aan de skirt van de voorbumper. Hiermee bescherm je de vitale delen vrij aardig tegen akeligheden als stenen, zout, etc.
Tesamen met een M7 rear chassis brace (achter de achterbank hoog en laag) en een Wiechers front strut brace
is de Mini rete stijf geworden.
- red_devil
- Bijna verslaafd
- Locatie: Overal en nergens
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Waar zou ik zo'n alu plaat kunnen kopen of laten maken? En zou het eenvoudig te bevestigen zijn? Soms hoor ik mijn onderkant schrapen en ben ik bang voor mijn carter etc.Beamer schreef:Ik heb bij Showoff een UltraRacing strut voor onder het blok zitten. Het is goed spul en net afgewerkt.
Mini Cooper S UltraRacing 4-Point Front Lower Brace - #211326
Bovendien kun je er eenvoudig een alu plaat onder bevestigen tot aan de skirt van de voorbumper. Hiermee bescherm je de vitale delen vrij aardig tegen akeligheden als stenen, zout, etc.
Tesamen met een M7 rear chassis brace (achter de achterbank hoog en laag) en een Wiechers front strut brace
is de Mini rete stijf geworden.

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- Beamer
- One wheel wonder
- Locatie: Best
Bericht
Ik heb van karton een mockup gemaakt. Vervolgens heb ik bij de ijzerhandel een mooie alu plaat gevonden.
Alu platen zijn ook verkrijgbaar bij de kluswinkels, maar daar liggen de prijzen wel veel hoger.
Al naar believen kun je kiezen voor een 'volle' of geperforeerde plaat.
een volle plaat biedt meer bescherming, maar belemmerd de olie koeling via het carter.
de cooper S'en hebben in ieder geval nog een separate oliekoeler.
vervolgens teken je de outline van de mockup over op de alu plaat.
met een haakse slijper of een plaatschaar kun je de plaat in de gewenste vorm krijgen.
daarna heb ik dubbelzijdige outdoor kwaliteit tape tegen de onderzijde van de Ultraracing brace geplakt.
Vervolgens heb ik de aluplaat wat gebogen om de contour van de brace te volgen.
En dan de folie van de tape verwijderen en de alu plaat vastplakken. Dit helpt om vibratie-geluid te voorkomen.
Uiteindelijk, heb ik nog zo'n dozijn tyraps door de plaat en om de brace gestoken. Hiertoe moet je als de plaat aan de tape hangt de posities van de tyraps aftekenen.
na verwijdering van de plaat heb ik U-vormige inslijpingen gemaakt met een dremel.
de lippen kun je dan omvouwen om de tyrap over de brace te lijden. Dit voorkomt scherpe snijkanten die de tyrap kunnen beschadigen.
Nu kun je de plaat definitief vastplakken en tyrappen.
Overigens heb ik de alu plaat helemaal tot in de vouw van de voorbumper laten lopen. de bouten aan de onderkant van de bumper gaan nu ook door de alu plaat heen.
in mijn geval betrof het een vrij dikke alu plaat van zo'n 2 mm. Dit geeft aardig wat stijfheid. Hetgeen ik wel kan waarderen omdat ik afgelopen winter nog het front panel heb moeten vervangen.
de onderkant van de voorbumper is bevestigd aan dit front panel. In dit front panel hangt de radiator en koelwaaier.
Doordat de onderkant een blok ijs schepte, scheurde de bumper uit het front panel.
als er nu wat schraapt dan is het de alu plaat. mechanisch neemt de brace dan de krachten op. Dit heb ik liever dan dat het carter schraapt en de krachten op de motor komen.
succes
Alu platen zijn ook verkrijgbaar bij de kluswinkels, maar daar liggen de prijzen wel veel hoger.
Al naar believen kun je kiezen voor een 'volle' of geperforeerde plaat.
een volle plaat biedt meer bescherming, maar belemmerd de olie koeling via het carter.
de cooper S'en hebben in ieder geval nog een separate oliekoeler.
vervolgens teken je de outline van de mockup over op de alu plaat.
met een haakse slijper of een plaatschaar kun je de plaat in de gewenste vorm krijgen.
daarna heb ik dubbelzijdige outdoor kwaliteit tape tegen de onderzijde van de Ultraracing brace geplakt.
Vervolgens heb ik de aluplaat wat gebogen om de contour van de brace te volgen.
En dan de folie van de tape verwijderen en de alu plaat vastplakken. Dit helpt om vibratie-geluid te voorkomen.
Uiteindelijk, heb ik nog zo'n dozijn tyraps door de plaat en om de brace gestoken. Hiertoe moet je als de plaat aan de tape hangt de posities van de tyraps aftekenen.
na verwijdering van de plaat heb ik U-vormige inslijpingen gemaakt met een dremel.
de lippen kun je dan omvouwen om de tyrap over de brace te lijden. Dit voorkomt scherpe snijkanten die de tyrap kunnen beschadigen.
Nu kun je de plaat definitief vastplakken en tyrappen.
Overigens heb ik de alu plaat helemaal tot in de vouw van de voorbumper laten lopen. de bouten aan de onderkant van de bumper gaan nu ook door de alu plaat heen.
in mijn geval betrof het een vrij dikke alu plaat van zo'n 2 mm. Dit geeft aardig wat stijfheid. Hetgeen ik wel kan waarderen omdat ik afgelopen winter nog het front panel heb moeten vervangen.
de onderkant van de voorbumper is bevestigd aan dit front panel. In dit front panel hangt de radiator en koelwaaier.
Doordat de onderkant een blok ijs schepte, scheurde de bumper uit het front panel.
als er nu wat schraapt dan is het de alu plaat. mechanisch neemt de brace dan de krachten op. Dit heb ik liever dan dat het carter schraapt en de krachten op de motor komen.
succes
Onze sponsors