JCW strut brace (veerpootbrug) problemen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

JCW strut brace (veerpootbrug) problemen

18 dec 2005, 10:08

Op mini2forums sites stond een verontrustend bericht over de jcw strut brace. De moeren waarmee de brace wordt bevestigd breken spontaan doormidden. Het was onderbouwd met fotor's waar je niet vrolijk van wordt. Zelf heb ik ook een strut brace laten monteren maar heb deze problemen niet. Een van jullie misschien hiermee bekend? Wat mij wel opvalt is dat je de stand gewoon met je hand kan bewegen. Dat is wel voor het eerst dat ik zo iets mee maak met een veerpootbrug. Reacties van experts op de mini2 forums sites zijn dan ook dat het geen enkel efect heeft op de stijfheid van de auto.
Groet,
Rob
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

18 dec 2005, 10:17

Klopt,

dat bericht vond ik als JCW-strut-brace-bezitter ook nogal verontrustend :shock:

Heb me gisteren zelfs ingeschreven op het betreffende thread op mini2dotcom. De meningen zijn echter nogal verdeeld, en zelfs over het nut van de strut brace (van welk merk ook) wordt getwijfeld. Nu blijkt ook dat het probleem zich vooral voordoet bij de "doe het zelvers": tikkie te hard aangedraaid waardoor de bouten barsten?
Voor de liefhebbers/betrokkenen: hier staat de LINK

UPDEET: Ik heb ondertussen wel de indruk dat de discussie nu meer gaat over NUT><UITZICHT dan over de structurele stijfheid van die dingen.

Iemand hier slechte ervaringen met strut braces? :wink:

Grtz.

Jan
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

18 dec 2005, 11:01

Ik heb ze nu ruim een week, en merk het verschil wel degelijk!!!
Bij mij zijn de OMP's gemonteerd, zowel onder als boven...

rijden rijden rijden :wink: :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

18 dec 2005, 12:18

Bij mij werkt het ook perfect, wat een verschil, ook een beter rechtuitstabiliteit.. maar ga wel effe checken of er al scheurtjes in komen :?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 dec 2005, 13:13

Hans, wij hebben een andere strutbrace. Zo te zien wordt de JCW brace met bijbehorende moeren geleverd die dus scheuren. Bij onze OMP braces zitten die moeren niet. Zelf ik gewoon de originele moeren weer gebruikt met een beetje loctite ertussen om te voorkomen dat ze loslopen.

Niets om je druk over te maken.

groetjes,
Peter
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

18 dec 2005, 13:34

Idd.

Mijne is een JCW, zit rotsvast en geen scheurtje in de moeren te bespeuren. Hij werd in de garage gemonteerd (dan nog bij JCG in de UK), wat voor mij meteen een geruststelling is m.b.t. de garantie of eventuele vervanging.

No worries. :wink:

Jan
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

18 dec 2005, 14:41

Ik heb JCW voor de zekerheid even een mailtje gestuurd met link naar mini2.com. Kijken wat ze ervan zeggen.
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

18 dec 2005, 17:21

ben ook benieuwd... die strutbrace staat ook op mijn verlanglijstje

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”