Works-kitnummers kunnen achterhalen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Works-kitnummers kunnen achterhalen

06 jun 2011, 14:16

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er een plek is om works-kitnummers te achterhalen.
Ben momenteel een aankoop aan het overwegen. De persoon zegt dat het een 209 pk is. Daaraan twijfel ik aangezien het luchtfilter geen embleem heeft. Iets anders wat ik vreemd vind is het volgende. Bij het googlen van works met het kitnummer vond ik een engelse site (uit 2003) waarin dit kitnummer stond, maar daarachter stond Mini, Munich. D
De auto is echter een orginele Nederlandser. Ja en dan ben ik hem dus nu kwijt :shock: :shock:

Ik ben benieuwd of jullie wat licht in dezen kunnen brengen.

Thanks!
Dean
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2011, 14:22

Als het een originele works kit is zit er ook een certificaat bij met een stempel en/of handtekening van dealer waar hij gemonteerd is.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2011, 14:32

Als die er niet bij zit, zou je deze dan ook opnieuw kinnen opvragen bij de dealer die hem eerder heeft gemonteerd?
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2011, 14:38

Het certificaat heb ik nog niet gezien, maar kreeg het kitnummer doorgemaild.
Het vreemdste vind ik dat Munich verhaal. Zou het zo kunnen zijn dat kitnummers dubbel zijn. Lijkt me kolder. Zit de Rdw er dan naast qua import? Lijkt me niet. Vandaar mijn vraag of er ergens een centraal punt is waar deze kitnummers staan geregistreerd.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2011, 15:05

Post eens de foto van onder de motorkap als je die hebt?
Een Works kit nummer is uniek en het certificaat ook, deze kan (voor zover ik weet) ook niet worden bijbesteld bij de dealer.

Bij een echte 210PK Works moet er een op het luchtfilter een sticker zitten.
Een 200PK Works heeft de standaard luchtfilter maar de kap over de intercooler is zilver met Works erop en links achteraan de motor moet een plaatje staan met het Works nummer op, indien hier de tekst MINI staat dan zit er geen workskit op.

Tevens hoort er een speciale uitlaat bij de Works kit.
Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2011, 15:26

Hoi,
Om eerlijk te zijn ben ik nog niet zo capabel om zo maar even een foto te uploaden.
Het is volgens zoals je aangeeft. Er staat geen mini maar works, op de intercooler staat s-works en op het lichtfilter staat dus geen works o.i.d. De uitlaat is works.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2011, 15:36

Dan is het waarschijnlijk de 200PK Works versie en niet de 210PK versie.
Verschillen tussen de 200 en de 210PK versies zijn:

- Works luchtfilter
- andere benzine injectoren
- aangepaste software

En aangezien er op de luchtfilter Works hoort te staan heb je dan vermoedelijk de 200PK versie.
Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2011, 15:38

oke mee eens, maar dan dat Munich verhaal?? :shock:
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2011, 15:44

Hayward schreef:oke mee eens, maar dan dat Munich verhaal?? :shock:
Dat is een hele goede, ik heb geen idee :?. Wellicht dat die website bijhield waar deze kit te geleverd is? De Works kit was (tot 2005) alleen maar leverbaar als dealer optie en niet fabrieks-af. En dan zou dus een kit uit het magazijn in Duitsland best op een Nederlandse auto terecht komt. Overigens wordt na de installatie ervan niet de gegevens bij de RDW geupdate. Hier kan dus nog prima de orginele 163PK blijven staan.

Overigens op onze kit stond op de doos ook dat deze geleverd was aan een magazijn in Duitsland (kan eventueel wel even opzoeken wat er precies opstond). Deze heeft onze dealer vervolgens gemonteerd.
Afbeelding
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jun 2011, 15:54

oke! thanks!!
Dit geeft al iets van een verklaring.
Misschien dat ik wel een beetje paranoide ben geworden door mijn vorige auto. Deze was door de vorige eigenaar/eigenaren tot een soort knutseldoos omgetoverd.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2011, 22:23

Je int ook gewoon gaan rijden en dan vergelijken met een standaard S...
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jun 2011, 20:08

Tip!
Koop gewoon een S
Die Worksen draaien toch TOTAAL hun vermogen niet
Merendeel draait tussen 185 en 195 pk (zelfs de 210pk versies)
Duur stickertje op de koffer als je het mij vraagt
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jun 2011, 09:59

dangixxer schreef:Tip!
Koop gewoon een S
Op de testbank halen de 210PK versies inderdaad maar 200PK (bij Beek). Echter is het vermoeden dat dit ook deels door het testen op de testbank lager uitvalt dan 'normaal', de extra openingen van het luchtfilter zit namelijk aan de achterkant van het filter bij de openingen onder de voorruit. Hier wordt op de testbank niet direct lucht in geblazen zoals je met rijwind wel zou hebben.

Verder heb je wel gelijk het is niet de goedkoopste vorm van tuning, maar wel eentje die meer waarde heeft dan en waarbij je met trotst de naam John Cooper Works mag dragen ;)
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jun 2011, 20:06

FastBunny schreef:
Koop gewoon een S
Op de testbank halen de 210PK versies inderdaad maar 200PK (bij Beek). Echter is het vermoeden dat dit ook deels door het testen op de testbank lager uitvalt dan 'normaal', de extra openingen van het luchtfilter zit namelijk aan de achterkant van het filter bij de openingen onder de voorruit. Hier wordt op de testbank niet direct lucht in geblazen zoals je met rijwind wel zou hebben.

Verder heb je wel gelijk het is niet de goedkoopste vorm van tuning, maar wel eentje die meer waarde heeft dan en waarbij je met trotst de naam John Cooper Works mag dragen ;)
Onzin :p :wink:
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jun 2011, 14:31

werner schreef:
FastBunny schreef:
Koop gewoon een S

Onzin :p :wink:
Weet ook niet meer wie daarmee kwam, maar dat zei iemand bij één van de Beek dagen... klonk plausibel...Echter na een kleine software aanpassing geeft de 210PK Works wel ineens 218 echte PK's :D
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”