Net van de Dyno af gekomen...

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Dongen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2006, 15:24

Net van de Dyno af gekomen...

09 nov 2006, 22:36

Eindelijk is heden avond onze groene gif kikker op de dyno (rollerbank) geweest, we hadden een paar problemen met de injectoren gehad.
het blijkt dat de standaard Cooper injectoren niet sneller kunnen inspuiten dan met een interval van 16ms waardoor wij dus brandstof te kort kwamen en de injectoren uiteindelijk defect gingen.

Effe injectoren van de S gepakt, stekker aangepast en bammmmm
9ms was uiteindelijk het beste resultaat.

Gemeten vermogen.....123 KW (164,9 DIN PK) aan de wielen en dat voor een omgebouwde MINI ONE, max. koppel bij 5700 rpm en het loopt door to maar liefst 7000 rpm. niet genoeg ! was de opmerking, laten we dan het toerental maar een verhogen naar 9000 voor de grap.....de uitslag kunnen we om redenen voor ons wel bekend :p niet geven maar later zullen wij dit pas openbaar maken wel kunnen wij jullie zeggen ....> :mrgreen: 160KW is geen probleem en dat zonder turbo en compressor. toch maar even de begrenser op 7000 gezet om het ook nog leuk te houden voor die clio-yjes welke zaterdag in onze klasse meedoen.

Hoe hebben we dit gedaan:

Luchtfilter: K&N downtube en openfilter, Cooper-S injectoren
Sparks: Denso VK22 en Magnecor 8,5mm leads, zuiger koeling, carter schotten met schuimpan, berg olie en bak koelers, vliegwiel ultralicht met Tilton koppeling en een andere krukas pouly.
Spruitstuk compleet met tussendemper en einddemper van Supersprint
Compressie verhoogt, zuigers aangepast (inkeping tegen het staan van de kleppen) software = DTA en last but not least nokkeas van Campower in belgie, deze is overigens stanndaard voor de Cup

Doelstelling voor de auto: snelste non-S ter wereld opbasis van het standaard motorblok
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 nov 2006, 22:53

Heel erg mooi 8), nou weet ik ook waarom ik ingehaald werd op Zandvoort door jullie (buiten de slicks :) )

Hebben de Coopers trouwens een aftermarket Sper want ik zie dat Jochen Phantom invult in zijn profiel?

En je gaat hier natuurlijk de vraag krijgen wat dat kost bij jullie en waneer ze hem kunnen komen brengen :)
Gebruikersavatar
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Dongen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2006, 15:24

09 nov 2006, 23:01

Berthil schreef:Heel erg mooi 8), nou weet ik ook waarom ik ingehaald werd op Zandvoort door jullie (buiten de slicks :) )

Hebben de Coopers trouwens een aftermarket Sper want ik zie dat Jochen Phantom invult in zijn profiel?

En je gaat hier natuurlijk de vraag krijgen wat dat kost bij jullie en waneer ze hem kunnen komen brengen :)
>) laten we het de volgende keer een assen proberen of zolder !

Wij maken gebruik van de Gripper.......kosten ongeveer 500 pond.
http://www.racecar.co.uk/gripper/

Super ding, jammer alleen dat het veel werk is, bak er onderuit, uitelkaar halen etc....toch wel een dag mee zoet, op ons gemak dan he :mrgreen:
Gebruikersavatar
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Dongen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2006, 15:24

ga deze laten overkomen

09 nov 2006, 23:10

Afbeelding

Laat deze ook nog even overkomen, kunnen we namelijk lassen aan de torens........maar $ 65,00
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 nov 2006, 23:22

Mooie waardes 8) maar is dit ook mogelijk in een straat auto die dan nog aan alle eisen voldoet?
Gebruikersavatar
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Dongen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2006, 15:24

10 nov 2006, 08:23

Hans schreef:Mooie waardes 8) maar is dit ook mogelijk in een straat auto die dan nog aan alle eisen voldoet?
Dat zou kunnen maar op het ook aan je $$$$ voldoet ? :cry:
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

10 nov 2006, 10:26

gave waardes en mooie strutbrace!
kost die maar 65 usd?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”