Beek stage 1, merkbare verbetering?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
INIM
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Beek stage 1, merkbare verbetering?

03 mar 2012, 18:28

Mijn standaard Nederlandse MCS uit 4-2003 (pre-facelift???) is toe aan een paar extra peekaas.
Ik vind de auto niet erg snel, ook gaat de vermogensopbouw niet erg vloeiend.
Beek is blijkbaar de place to be, nu nog kiezen welke stage het moet worden.
Ik voel wel wat voor stage 1 maar ik vraag me af of dit nu echt een duidelijke koppel/vermogenstoename geeft.
De grafiekjes heb ik wel gezien maar die zeggen mij veel minder dan de ervaring van bestuurders die ook voor de stage 1 zijn gegaan.
Kortom, wie een standaard MCS heeft en voor de stage 1 heeft gekozen, laat maar horen of het top/flop was.

Thanks!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2012, 20:16

Rijdt je MINI wel zoals hij hoort te rijden? Persoonlijk zou ik een before en after run laten doen om ook te kunnen checken of hij nu wel goed loopt en doorsparen en een 15 of 17% pulley laten plaatsen.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Beek stage 1, merkbare verbetering?

04 mar 2012, 11:09

INIM schreef:Mijn standaard Nederlandse MCS uit 4-2003 (pre-facelift???) is toe aan een paar extra peekaas.
Ik vind de auto niet erg snel, ook gaat de vermogensopbouw niet erg vloeiend.
Beek is blijkbaar de place to be, nu nog kiezen welke stage het moet worden.
Ik voel wel wat voor stage 1 maar ik vraag me af of dit nu echt een duidelijke koppel/vermogenstoename geeft.
De grafiekjes heb ik wel gezien maar die zeggen mij veel minder dan de ervaring van bestuurders die ook voor de stage 1 zijn gegaan.
Kortom, wie een standaard MCS heeft en voor de stage 1 heeft gekozen, laat maar horen of het top/flop was.

Thanks!
Bij een goedlopende standaard S is er wel verbetering voelbaar.
Het is maar net wat je wil en wat je uit wil geven.
Met Stage 1 heb je +/- 10/15% winst :wink:
Als je later toch voor een hogere stage wil gaan hoef je bij beek niet meer voor de software extra te betalen dan is die aanpassing gratis.
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 mar 2012, 19:41

Top: + 30 pk
En makkelijk weer om te zetten naar originele staat.

Flop: het went snel >)
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2012, 19:49

Je kan ook iddeens laten checken of ie nog wel de standaard 163 paardjes heeft, wil wel eens voorkomen dat het er een stuk minder zijn. Maar merken doe je zeker en de software na je pully is daarna voor niets dus
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”