S blok in een R50

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

S blok in een R50

16 apr 2012, 07:56

Heren,

Ik kan een complete motorblok en versnellingsbak met alle toeboren overneemen van iemand uit een cooper S uit 2002, de vraag kan dat ook in een R50 over gebouwd worden of is dat niet mogelijk, is het wel mogelijk is het dan een groot karwei om te doen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

16 apr 2012, 08:38

Kun je het best ff aan Sam'spimpmini vragen want die heeft ook een s blok in een r50 :wink: en die kan je er zelfs heel goed bij helpen.
Succes ermee!
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 apr 2012, 11:18

Bekabeling,ecu,... tis niet zomaar motor erin hangen..
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 apr 2012, 12:00

motor met bak met alle toebehoren wat onder de motorkap zit

draadboom compleet met computer en lichtmodule

versnellingspookhuis met kabels

aandrijfassen en fussee's want de assen zijn dikker dus de fusse is ook anders althans het lager waar de as inkomt

voorfront is anders dan dat van een r50

motorkap ivm de luchthapper en is boller omdat de intercooler erop ligt

en ga zo maar door dus je kan beter een cooper s aanschaffen ben je sneller klaar.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 12:14

wat hierboven al gezegd wordt, alleen de motor en bak is niet voldoende. Het hele front is anders inclusief motorkap. De intercooler past niet onder de gewone R50 motorkap.

Als je wel alle onderdelen tegen een matsprijsje kan krijgen en je kan het meeste werk zelf, dan loont het mss. Wellicht kan Sam je helpen, maar het is iig geen easy jobje om te doen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

16 apr 2012, 12:23

Bedankt voor jullie reactie's, ik zal wat helder zijn alles zit erbij wat erbij hoort behalve de motorkap maar dar lijkt mij geen probleem die kan ik wel bij een sloper rij halen.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 apr 2012, 12:27

hoop dat je geluk heb met een motorkap bij de sloperij.
deze zijn schaars en als ze er zijn zijn ze snel weg.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 12:42

Imitatie worden wel aangeboden op MP, weet alleen niet hoe die pasvorm is.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2012, 12:50

Direct voor carbon gaan, scheelt ook gewicht >)
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 apr 2012, 13:48

Vind het erg on-economisch. De auto wordt.bijna onverkoopbaar dus je haalt je hoge kosten er nooit uit. Qua centen is het goedkoper om gelijk een S te kopen

Als je het daarentegen ziet als een mooi project, en bijna alles zelf wel kan doen, dan vooral het project aangaan!

Anders gelijk maar een Sje kopen

Of alleen S logo op de kofferklep zoals ik toch ook nog wel eens tegenkom :mrgreen: En dan het geluid er zelf bij maken en het vermogen erbij denken. . >)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 apr 2012, 14:23

Boris, stofzuiger :mrgreen:

(ik stop nu met offtopic) :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2012, 16:17

Gewoon een slecht afgeschermd audio-installatie, hoor je de dynamo fluiten afhankelijk van het toerental ;)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

16 apr 2012, 18:25

Daveke schreef:Direct voor carbon gaan, scheelt ook gewicht >)
Ja daar zat ik laast naar te kijken maar best duur nog vind ik maar wel erg gaaf!
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

16 apr 2012, 18:30

Marcel Always Open schreef:Vind het erg on-economisch. De auto wordt.bijna onverkoopbaar dus je haalt je hoge kosten er nooit uit. Qua centen is het goedkoper om gelijk een S te kopen

Als je het daarentegen ziet als een mooi project, en bijna alles zelf wel kan doen, dan vooral het project aangaan!

Anders gelijk maar een Sje kopen

Of alleen S logo op de kofferklep zoals ik toch ook nog wel eens tegenkom :mrgreen: En dan het geluid er zelf bij maken en het vermogen erbij denken. . >)
Het lijkt mij wel leuk om zo iets uit te voeren of laten voeren, maar goed er is al vaker gezegt dat je dan een S moet kopen maar dan ben je ook gelijk klaar dat weet ik maar wil iets aparts hebben :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”