Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Mini Cooper van 11-2001 met 137.000km op de teller.
Zoals ik begrepen heb zit hier dus een Midland versnellingsbak onder.
Van alle verhalen ben ik dan ook wel heel huiverig geworden en hoop maar dat mij dit niet overkomt.
Omdat ik uit Deventer kom ben ik aan het informeren geweest in de buurt voor chiptuning.
Volgens hun geen probleem met deze kmstand maar ze gaan de auto eerst aan de computer zetten en alles testen.
Na goedkeuring kunnen ze hem tunen en krijg je 2 jaar garantie.
De kosten liggen iets goedkoper als bij Beek, omdat bij Beek nog eens 60 euro bij voor een banktest.
Mijn voorkeur zou ook zeker bij Beek liggen omdat dit volgens mij wel de huistuner is van dit forum.
Denk iemand dat een snellere tuning nadeling kan zijn voor de Midland versnellingsbak?
Zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik lekker van 115Pk naar 125-130Pk ga en vervolgens binnen afzienbare tijd de versnellingsbak het gaat begeven.
Waar het mij omgaat is dat de auto soepelaar gaat lopen dus vlotter aanpakt in lager toerengebied,
heeft iemand ervaring met het tunen van een Cooper R50?
Gr.Tonnie
Wel of niet doen, Cooper R50 met midland bak tunen
- inton
- One wheel wonder
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik dacht dat 'MartijnGizmo' zijn cooper R50 had laten tunen bij Beek
Weet wel niet welke bak hij heeft.

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
'Floor-is' bedoelde dat 'MartijnGizmo' een Midlandsbak heeft. En tot nu toe gaat het goed.inton schreef:Beste Mensen,
Als we ergens op reageren laten we dan een quote plaatsen dan weten we tenminste tegen wie we een antwoord geven.
Gr.Tonnie
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: Wel of niet doen, Cooper R50 met midland bak tunen
Absoluut!inton schreef:Denk iemand dat een snellere tuning nadeling kan zijn voor de Midland versnellingsbak?
zo'n vroege serie zou wel eens niet ondersteund kunnen worden door tuners. Even apart navragen vooraf.cooper uit 2001
Die genoemde 2 jaar garantie zijn goed ivm motorschades agv foute afstellingen. Echter als je het over de versnellingsbak hebt, is de garantie niks waard in mijn optiek, omdat natuurlijk niet gedekt wordt. Dat moet je jezelf realiseren bij het maken van de keuze.inton schreef:... Omdat ik uit Deventer kom ben ik aan het informeren geweest in de buurt voor chiptuning.
Volgens hun geen probleem met deze kmstand maar ze gaan de auto eerst aan de computer zetten en alles testen.
Na goedkeuring kunnen ze hem tunen en krijg je 2 jaar garantie.
Voor uitgebreide tuning absoluut Beek. Voor simpele tuning heb je niet eens een rollenbank test nodig IMO en dat kunnen andere tuners ook prima. Persoonlijk vind ik de beeldvorming op dit forum erg eenzijdig, aangezien de meeste mensen "alleen" maar een chiptuning doen.inton schreef:De kosten liggen iets goedkoper als bij Beek, omdat bij Beek nog eens 60 euro bij voor een banktest. Mijn voorkeur zou ook zeker bij Beek liggen omdat dit volgens mij wel de huistuner is van dit forum.
ga er maar van uit dat je na tuning 125 pk hebt, met een betere drivability. Niet meer pk dan dat. Heb je geen rollenbanktest voor nodig.[/quote]inton schreef:Zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik lekker van 115Pk naar 125-130Pk ga en vervolgens binnen afzienbare tijd de versnellingsbak het gaat begeven.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- inton
- One wheel wonder
Bericht
Hallo,
zoals ik begrepen heb zit er in een S een gerland of zoiets bak in die niet past in een cooper of one.
Gr.Tonnie
jmq schreef:Ik zal als ik jou was gewoon eerst een S bak in hangen als je meer dan 125 pk wil halen.
Ik ga binnenkort ook een S bak in mijn R50 zetten dan laat ik de motor met een externe chip chipen kijken of dat gaat werken.
Hallo,
zoals ik begrepen heb zit er in een S een gerland of zoiets bak in die niet past in een cooper of one.
Gr.Tonnie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
De bak heeft er (nog) geen moeite mee, maar ik moet daar wel bij vermelden dat ik zo'n 90-95% snelwegkilometers en altijd met beleid probeer te schakelen (niet te snel, geen clutchdump, rev-matchen bij terugschakelen).
Als deze bak ooit de geest geeft komt er meteen een Getrag 6-bak van een Cooper S op. Dat is idd vrij omslachtig (andere aandrijfassen etc), maar dat hoef je maar 1 keer te doen!
125-130pk ga je hier niet mee halen, dat redt je met een andere nokkenas nog niet eens. De voelt echter wel een stuk krachtiger aan in het middengebied, en is er ook nog eens iets zuiniger van geworden.
Klopt, ik heb een 2002 R50 met Midlands-bak en zo'n 132.000km nu. Overigens geen idee of dat de originele bak is, ik heb de auto een jaar geleden gekocht, geen idee wat er daarvoor mee gebeurd is. Inmiddels voorzien van een aFe-inlaat, Playmini-catback-uitlaat en Beek-chip. Samen levert dat volgens mij maar marginaal meer op qua pk's, maar het rijdt en klinkt allemaal een stuk leuker...MiniOneD schreef:Ik dacht dat 'MartijnGizmo' zijn cooper R50 had laten tunen bij BeekWeet wel niet welke bak hij heeft.
De bak heeft er (nog) geen moeite mee, maar ik moet daar wel bij vermelden dat ik zo'n 90-95% snelwegkilometers en altijd met beleid probeer te schakelen (niet te snel, geen clutchdump, rev-matchen bij terugschakelen).

125-130pk ga je hier niet mee halen, dat redt je met een andere nokkenas nog niet eens. De voelt echter wel een stuk krachtiger aan in het middengebied, en is er ook nog eens iets zuiniger van geworden.
Onze sponsors