Turbo of compressor

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
pelikaan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: epse
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2012, 20:20

Turbo of compressor

31 mei 2012, 10:50

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen ideeen?..

Ik heb in mijn zoektocht naar een mini gereden in een coopers van 2007 gereden(turbo)
en in de uiteindelijk gekozen cooper s van 2005 met compressor(170pk).

Ik weet op papier lijkt het allemaal nagenoeg gelijk behalve dat de turbo een stuk zuiniger zou zijn.

Toch vind ik zelf de compressor veel sneller aanvoelen

enig idee wat de verschillen zijn? tussen acceleratie etc etc?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 11:01

Ben ik wel erg benieuwd naar. Vorige week proefrit gemaakt in een GP van 2007, erg leuk maar niet erg praktisch denk ik. Morgen proefrit in een JCW van 2009 (turbo dus).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 mei 2012, 11:34

Een turbo moet eerst opspoelen en dan komt er een kick. Die kick komt van vanaf 4000toeren? Of miss wel meer..
Een supercharger gaat altijd. Dus maximaal koppel vanaf 2500toeren. Dus als jij het gas indrukt dan gaat die meteen, geen turbolag dus.

Daarbij.. het geluid van de supercharger is echt een genot! Tuurlijk is het afblaasgeluid van een turbo leuk.. maar daar moet je het gas voor loslaten.. niet intrappen :(
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 11:39

Bij mijn GTI spoelt de turbo onder de 2000 toeren al op. (chip) Wat ik mij vooral af vraag bij de compressor, hoe reageert een toekomstige baby hier bijvoorbeeld op :wink:

De rust van de turbo lijkt mij daarvoor iets prettiger, hoe gaaf ik een compressor ook vind.
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

31 mei 2012, 11:58

turbo bakken zijn er genoeg, een compressor past perfect bij het retro design van een Mini
Wilcoos schreef:Bij mijn GTI spoelt de turbo onder de 2000 toeren al op. (chip) Wat ik mij vooral af vraag bij de compressor, hoe reageert een toekomstige baby hier bijvoorbeeld op :wink:

De rust van de turbo lijkt mij daarvoor iets prettiger, hoe gaaf ik een compressor ook vind.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

31 mei 2012, 12:00

Wilcoos schreef:Bij mijn GTI spoelt de turbo onder de 2000 toeren al op. (chip) Wat ik mij vooral af vraag bij de compressor, hoe reageert een toekomstige baby hier bijvoorbeeld op :wink:

De rust van de turbo lijkt mij daarvoor iets prettiger, hoe gaaf ik een compressor ook vind.
Tegen de tijd dat de compressor zo aan het snerpen is dat de baby er last van zou krijgen ben je al door je vrouw/vriendin/partner aangesproken "of het niet wat rustiger kan" :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

31 mei 2012, 12:03

Groot verschillen tussen de R53 (compressor) en R56 (turbo) is niet alleen de motor maar de R53 is meer een hard geveerde sportieve auto en de R56 is wat comfortabeler gemaakt. Dit merk je ook bij de acceleraties etc de R53 is net ff wat agressiever en voelt hierdoor wellicht ook sneller terwijl het op papier weinig uitmaakt.
Afbeelding
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

31 mei 2012, 12:08

ik vind de JCW R53 GP de mooiste en leukste new Mini ooit gemaakt helaas is dit over
FastBunny schreef:Groot verschillen tussen de R53 (compressor) en R56 (turbo) is niet alleen de motor maar de R53 is meer een hard geveerde sportieve auto en de R56 is wat comfortabeler gemaakt. Dit merk je ook bij de acceleraties etc de R53 is net ff wat agressiever en voelt hierdoor wellicht ook sneller terwijl het op papier weinig uitmaakt.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 12:38

Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...

GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

31 mei 2012, 12:50

als het nog een R53 is zou ik geen moment twijfelen dit wordt een verzamelaars object bovendien is tie behoorlijk exclusief
maar goed wie ben ik(waarschijnlijke de ouste Mini rijder op dit forum)quote="Wilcoos"]Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...

GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...[/quot
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 mei 2012, 12:53

Wilcoos schreef:Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...

GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...
Je had het over kinderen in de toekomst.. een GP heeft iig geen achterbank :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

31 mei 2012, 13:08

Ach achterbank ? Wie gebruikt dat nou :D


Maar voor kinderen is een R53 toch niet bedoeld, het is meer een 2 zitter dan een familie Autoke !!

Ik zeg Gp,

Maar R56 is kind vriendelijker ! En met wat tuning heeft ie loei veel pk's en koppel ! :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 mei 2012, 13:12

Dr. Evil schreef: Maar R56 is kind vriendelijker ! En met wat tuning heeft ie loei veel pk's en koppel ! :D
Maar een R56 is neit zo verstandig om te tunen.. iets met warmte enzo ;) Om over de distributie niet te spreken!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 mei 2012, 13:16

Dr. Evil schreef:Ach achterbank ? Wie gebruikt dat nou :D


Maar voor kinderen is een R53 toch niet bedoeld, het is meer een 2 zitter dan een familie Autoke !!

Ik zeg Gp,

Maar R56 is kind vriendelijker ! En met wat tuning heeft ie loei veel pk's en koppel ! :D
Er staat nog een behoorlijke "familie auto" naast :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 mei 2012, 13:26

Dan moet je voor een GP gaan! Absoluut!

Janspeed, de-cat, mid-demper delete en een CAI (M7 of Alta) en ghaaaaan!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”