Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen ideeen?..
Ik heb in mijn zoektocht naar een mini gereden in een coopers van 2007 gereden(turbo)
en in de uiteindelijk gekozen cooper s van 2005 met compressor(170pk).
Ik weet op papier lijkt het allemaal nagenoeg gelijk behalve dat de turbo een stuk zuiniger zou zijn.
Toch vind ik zelf de compressor veel sneller aanvoelen
enig idee wat de verschillen zijn? tussen acceleratie etc etc?
Turbo of compressor
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een turbo moet eerst opspoelen en dan komt er een kick. Die kick komt van vanaf 4000toeren? Of miss wel meer..
Een supercharger gaat altijd. Dus maximaal koppel vanaf 2500toeren. Dus als jij het gas indrukt dan gaat die meteen, geen turbolag dus.
Daarbij.. het geluid van de supercharger is echt een genot! Tuurlijk is het afblaasgeluid van een turbo leuk.. maar daar moet je het gas voor loslaten.. niet intrappen
Een supercharger gaat altijd. Dus maximaal koppel vanaf 2500toeren. Dus als jij het gas indrukt dan gaat die meteen, geen turbolag dus.
Daarbij.. het geluid van de supercharger is echt een genot! Tuurlijk is het afblaasgeluid van een turbo leuk.. maar daar moet je het gas voor loslaten.. niet intrappen

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
turbo bakken zijn er genoeg, een compressor past perfect bij het retro design van een Mini
Wilcoos schreef:Bij mijn GTI spoelt de turbo onder de 2000 toeren al op. (chip) Wat ik mij vooral af vraag bij de compressor, hoe reageert een toekomstige baby hier bijvoorbeeld op![]()
De rust van de turbo lijkt mij daarvoor iets prettiger, hoe gaaf ik een compressor ook vind.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tegen de tijd dat de compressor zo aan het snerpen is dat de baby er last van zou krijgen ben je al door je vrouw/vriendin/partner aangesproken "of het niet wat rustiger kan"Wilcoos schreef:Bij mijn GTI spoelt de turbo onder de 2000 toeren al op. (chip) Wat ik mij vooral af vraag bij de compressor, hoe reageert een toekomstige baby hier bijvoorbeeld op![]()
De rust van de turbo lijkt mij daarvoor iets prettiger, hoe gaaf ik een compressor ook vind.

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Groot verschillen tussen de R53 (compressor) en R56 (turbo) is niet alleen de motor maar de R53 is meer een hard geveerde sportieve auto en de R56 is wat comfortabeler gemaakt. Dit merk je ook bij de acceleraties etc de R53 is net ff wat agressiever en voelt hierdoor wellicht ook sneller terwijl het op papier weinig uitmaakt.

- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
ik vind de JCW R53 GP de mooiste en leukste new Mini ooit gemaakt helaas is dit over
FastBunny schreef:Groot verschillen tussen de R53 (compressor) en R56 (turbo) is niet alleen de motor maar de R53 is meer een hard geveerde sportieve auto en de R56 is wat comfortabeler gemaakt. Dit merk je ook bij de acceleraties etc de R53 is net ff wat agressiever en voelt hierdoor wellicht ook sneller terwijl het op papier weinig uitmaakt.
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
als het nog een R53 is zou ik geen moment twijfelen dit wordt een verzamelaars object bovendien is tie behoorlijk exclusief
maar goed wie ben ik(waarschijnlijke de ouste Mini rijder op dit forum)quote="Wilcoos"]Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...
GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...[/quot
maar goed wie ben ik(waarschijnlijke de ouste Mini rijder op dit forum)quote="Wilcoos"]Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...
GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...[/quot
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je had het over kinderen in de toekomst.. een GP heeft iig geen achterbankWilcoos schreef:Het brengt mij wel weer aan het twijfelen of ik niet toch voor de GP moet gaan...
GP van 2007 of JCW van 2009. Hmm...

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Om over de distributie niet te spreken!
Maar een R56 is neit zo verstandig om te tunen.. iets met warmte enzoDr. Evil schreef: Maar R56 is kind vriendelijker ! En met wat tuning heeft ie loei veel pk's en koppel !

) | bar-end mirrors

- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er staat nog een behoorlijke "familie auto" naastDr. Evil schreef:Ach achterbank ? Wie gebruikt dat nou![]()
Maar voor kinderen is een R53 toch niet bedoeld, het is meer een 2 zitter dan een familie Autoke !!
Ik zeg Gp,
Maar R56 is kind vriendelijker ! En met wat tuning heeft ie loei veel pk's en koppel !

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan moet je voor een GP gaan! Absoluut!
Janspeed, de-cat, mid-demper delete en een CAI (M7 of Alta) en ghaaaaan!
Janspeed, de-cat, mid-demper delete en een CAI (M7 of Alta) en ghaaaaan!
) | bar-end mirrors

Onze sponsors