Uitlaat aanpassen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
hardtailracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Schilde
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 jan 2012, 18:51

Uitlaat aanpassen

25 okt 2012, 10:12

hoi,

ik kwam online dit tegen:
http://www.gpmini.net/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

zou dit eventueel ook willen doen en in later stadium
een 4-2-1 header bijplaatsen.

Echter had ik hierbij nog enkele vraagjes:
blijft de co waarde gelijk? of binnen tolerantie voor de keuring? denk het wel vermits de cat blijft steken,
hoewel ik geen cat zie op de foto's..
gaat er nog voldoende tegendruk zijn?
zijn er nog dingen waar men op moet letten? bv bevestigingsplaatsen voor de lambdasondes?

alle info welkom!

mvg




Greg
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: DenBommel
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 sep 2008, 23:18

28 okt 2012, 18:37

Ik zie geen groot voordeel met het aanpassen van de achterdemper.
Wat beter werkt is een ander spruitstuk en een racekat.
Een betere flo en uitlaat temp gaat minder worden omdat de kat minder tegen houd.
Ben nu zelf bezig met een supersprint en een racekat ipv een katvervanger(scheelt €1000.- )
Gr Ben
hardtailracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Schilde
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 jan 2012, 18:51

28 okt 2012, 19:23

gaat niet om achterdemper(s) maar middendemper denk ik

wat ik in gedachten heb:
middendemper vervangen door rechte buis
orginele cat (sportcat kan gevaar vormen voor belgische keuring)
dat dichtgeknepen stuk vd uitlaat vervangen door een rond stuk

de onderdelen waar aan gelast is moeten bewerkt worden met:
zinkspray/kachelverf/<800c° verf of een soort uitlaat coating

in later stadium liefst een 4-2-1 spruitstuk, mss 4-1,
beide eventueel voorzien van heat wrap

gr
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: DenBommel
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 sep 2008, 23:18

28 okt 2012, 21:14

Dat platte stukje is er in gemaakt zodat hij ook onder een cabrio past.
Het platte stuk komt onder de versteviging van de carrosserie.
Gr Ben
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 aug 2012, 12:27
België

28 okt 2012, 21:22

Bij de Belgische keuring moet t aantal dempers gelijk blijven als origineel (als ze moeilijk willen doen)
Beter een rechte buis lassen in de demper ;) , met de las aan bovenzijde, zien ze niet dat hij opengeslepen is
hardtailracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Schilde
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 jan 2012, 18:51

28 okt 2012, 21:24

inderdaad! vermits ik met een hatch zit heb ik deze restrictie niet nodig...

gr

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”