Hoi,
heb sinds 2 maanden een pipercross filter erin zitten, maar nu is mijn vraag hoe vaak moet deze gereiningd worden? heb bij de filter ook een spuitbusje gekregen is dit dan voor de reiniging??
Pipercross
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
1x per jaar schijnt voldoende te zijn voor het filter. Tenzij je in een nieuwbouwwijk woont met veel stof/zand.
Je kunt het spuitbusje hier idd voor gebruiken.
Welke type pipercross heb je?
Je kunt het spuitbusje hier idd voor gebruiken.
Welke type pipercross heb je?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
oh oh allemaal!
Normaal gsproken zit er bij het Pipercross filter een spuitbusje, dit is om de structuur in de filter nog iets dichter te maken met een vettige substantie en zo h??le fijne deeltjes er ook uit te filteren. Hier is maar een HEEL KLEIN BEETJE van nodig omdat het een foamfilter is. K&N-filters gebruiken meer olie. De filter losjes inspuiten hiermee.
Vervolgens zul je het filter een keer goed schoon moeten maken:
- Koop eerst de schoonmaakset van Pipercross
- Demonteren
- De filter in een emmer met schoon water soppen tot ergste vuil eraf is
- Een emmer met schoon water met dat schoonmaakspul erin, wederom goed soppen met het filter en goed laten drogen
- Dan de filter weer losjes inspuiten. HEEL WEINIG
- Filter weer monteren
@Berthil, het Pipercross open-air-filer is inderdaad een droge filter

Normaal gsproken zit er bij het Pipercross filter een spuitbusje, dit is om de structuur in de filter nog iets dichter te maken met een vettige substantie en zo h??le fijne deeltjes er ook uit te filteren. Hier is maar een HEEL KLEIN BEETJE van nodig omdat het een foamfilter is. K&N-filters gebruiken meer olie. De filter losjes inspuiten hiermee.
Vervolgens zul je het filter een keer goed schoon moeten maken:
- Koop eerst de schoonmaakset van Pipercross
- Demonteren
- De filter in een emmer met schoon water soppen tot ergste vuil eraf is
- Een emmer met schoon water met dat schoonmaakspul erin, wederom goed soppen met het filter en goed laten drogen
- Dan de filter weer losjes inspuiten. HEEL WEINIG
- Filter weer monteren
@Berthil, het Pipercross open-air-filer is inderdaad een droge filter
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor iemand die nog wat informatie wil over luchtfilters zijn deze posts net gedaan op mini2.com.
Standaard vs. JCW vs GTT luchtfilter
Installeren GTT filter vs JCW
Zo te lezen zit ik goed met mijn katoenen paneelfilter daar papieren luchtfilters zoals de JCW behoorlijk minder lucht door. Papieren laten wel weer minder stof door maar hier in Limburg stuift het toch niet zo
Standaard vs. JCW vs GTT luchtfilter
Installeren GTT filter vs JCW
Zo te lezen zit ik goed met mijn katoenen paneelfilter daar papieren luchtfilters zoals de JCW behoorlijk minder lucht door. Papieren laten wel weer minder stof door maar hier in Limburg stuift het toch niet zo

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je dit niet doet dan laat het filter te veel vuil door en motorschade als gevolg!!! (ps een nieuw setje kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen van K&N)
Gr.werner
Dit is zeker noodzakelijk de olie zorgt voor een goede filterwerking.Sleefje schreef:Goed....dat busje heb ik dus niet meer![]()
![]()
Is het noodzakelijk om je filter na reiniging er mee in te spuiten?
Als je dit niet doet dan laat het filter te veel vuil door en motorschade als gevolg!!! (ps een nieuw setje kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen van K&N)
Gr.werner
- dinky-toy
- 4 op een rij!
Bericht
@ arjan, het is een pipercross induction kit (foam filter)
iig tnx voor de reacties
maar weet er iemand of je in de regio tilburg ook schoonmaaksetjes te koop zijn? ben nl. de filter gaan halen in nieuwendijk, maar dat is een aardig eindje rijden voor mij....
alvast bedankt
iig tnx voor de reacties

maar weet er iemand of je in de regio tilburg ook schoonmaaksetjes te koop zijn? ben nl. de filter gaan halen in nieuwendijk, maar dat is een aardig eindje rijden voor mij....
alvast bedankt
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik was vandaag nog bij CoolNewEurope (van de Broek in Waalwijk) en zag daar een Pipercross setje in de vitrine staan, je zou daar eens kunnen informeren naar een schoonmaaksetje? Anders bij een wat grotere automaterialen zaak, in het Zuiden hebben we Heutz die ook nogal wat spullen heeft maar dan meestal wel zonder advies.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Berthil,
We waren nog op zoek naar je mobiele telefoonnummer vanmiddag want onze "missie" voor het pipercross schoonmaak/inspuitsetje (cleaningkit) wilde niet vlotten bij de automaterialenzaken en wij hadden de indruk dat Cool New Europe het wel zou hebben (en dat bevestig je nu ook) ;-)
Binnenkort maar eens naar Cool New Europe in Waalwijk.
@Dinky-toy:
wij hebben deze:

Dit is de cleaningkit die voor de filter nodig is

We waren nog op zoek naar je mobiele telefoonnummer vanmiddag want onze "missie" voor het pipercross schoonmaak/inspuitsetje (cleaningkit) wilde niet vlotten bij de automaterialenzaken en wij hadden de indruk dat Cool New Europe het wel zou hebben (en dat bevestig je nu ook) ;-)
Binnenkort maar eens naar Cool New Europe in Waalwijk.
@Dinky-toy:
wij hebben deze:

Dit is de cleaningkit die voor de filter nodig is

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Denk erom dat je niet te veel olie op het filter spuit, niet alleen vanwege mindere wrking van filter maar ook dat dit olie de lambasonde kan aantasten.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
De cleaningkits voor de pipercross zijn trouwens in bestelling gezet door CoolNewEurope dus ze zijn ook te verkrijgen in Waalwijk.
Goede tip! Kreeg het zondag ook van Ton van CoolNewEurope te horen dat je inderdaad minimaal moet sprayen.Mini Poeper schreef:Denk erom dat je niet te veel olie op het filter spuit, niet alleen vanwege mindere wrking van filter maar ook dat dit olie de lambasonde kan aantasten.
De cleaningkits voor de pipercross zijn trouwens in bestelling gezet door CoolNewEurope dus ze zijn ook te verkrijgen in Waalwijk.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Ik heb me destijds erg verdiept in de open-luchtfilters.
Pipercross gaf voor mij de doorslag omdat zij h?t merk zijn in de rallysport, terwijl K&N en Green meer bekend zijn in de racesport. Nu komt er bij rallysport meer zand en stof voor. Dus leek mij voor het dagelijks vervoer dit een betere oplossing voor mijn openbare-weg-kart.

Ik heb me destijds erg verdiept in de open-luchtfilters.
Pipercross gaf voor mij de doorslag omdat zij h?t merk zijn in de rallysport, terwijl K&N en Green meer bekend zijn in de racesport. Nu komt er bij rallysport meer zand en stof voor. Dus leek mij voor het dagelijks vervoer dit een betere oplossing voor mijn openbare-weg-kart.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb gehoord dat CoolNewEurope in Waalwijk de pipercross cleaningkits binnen heeft.
Ze worden aangeboden voor 13,82 Euro excl. BTW.
Ton van CoolNewEurope heeft aangegeven dat NewMINIclub-leden
10% korting ontvangen.
Ik heb wel een setje nodig
Ze worden aangeboden voor 13,82 Euro excl. BTW.
Ton van CoolNewEurope heeft aangegeven dat NewMINIclub-leden
10% korting ontvangen.
Ik heb wel een setje nodig

Onze sponsors