Beste medemini liefhebbers,
Leuk om te vertellen: Mijn Mini Cooper S Works (april 2005) is afgelopen week door Dahler in Zwitserland gemodificeerd.
- kompressor aanpassing
- pulley (andere dan de works)
- spruitstuk
- sportfilter
- dahler watergekoelde intercooler
- DME software aanpassing
- vliegwiel licht
(- Works uitlaat gehouden)
(- Works cilinderkop gehouden)
(- Works injectoren gehouden)
(- Works filterhuis gehouden; zit wel ander filter in en klep staat altijd open)
coole cijfers: 243 pk en 280 Nwmeter. Ik zal de dyno plaatsen die ze gemaakt hebben.
allemaal indrukwekkend maar (moet eerlijk zijn) dat het wel een beetje veel van het goede is. De auto zoekt, zonder resultaat, naar iets van grip in de eerste 3 versnellingen. Plankgas is er niet meer bij. Maar accelereren in iedere versnelling is een giller.
ik ga natuurlijk ook even bij beek meten, want dan kunnen we wat vergelijken.
tot snel!
groet, Ferdinand
Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
stank
vreemdgenoeg maak ik me wel wat zorgen, omdat de auto een beetje een 'schroeilucht' heeft als ik echt hard gereden heb. dat zou natuurlijk bandenrubber kunnen zijn? nou ja, mocht de mini binnenort in de brand vliegen, heb ik maand lol gehad.. wel een dure maand, maar toch.
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Indrukwekkende cijfers, welcome to the powerminis 
Weet je wat er precies is gebeurd aan je compressor en met welke pulleys je nu rijdt? Heb je een idee van je huidige compressordruk?
Weet je welk vliegwiel er in zit en is hij wat nerveuzer geworden met gas geven en zijn er meer trillingen?
Linkje naar wat meer info over Dahler? Fotografeer eens de intercooler en zet hem in de gallery.
Die brandende lucht kan je koppeling zijn, of hebben ze die meteen mee vervangen voor een wat zwaardere met het vliegwiel? Kan echter ook je nieuwe spruitstuk zijn wat ingebrand wordt.
Zowiezo geen slechte actie om bij Beek even te controleren of je software nog goed is en er nergens iets te arm loopt.
Als je hoger zit gaat er versneld de nieuwe compressor op

Weet je wat er precies is gebeurd aan je compressor en met welke pulleys je nu rijdt? Heb je een idee van je huidige compressordruk?
Weet je welk vliegwiel er in zit en is hij wat nerveuzer geworden met gas geven en zijn er meer trillingen?
Linkje naar wat meer info over Dahler? Fotografeer eens de intercooler en zet hem in de gallery.
Die brandende lucht kan je koppeling zijn, of hebben ze die meteen mee vervangen voor een wat zwaardere met het vliegwiel? Kan echter ook je nieuwe spruitstuk zijn wat ingebrand wordt.
Zowiezo geen slechte actie om bij Beek even te controleren of je software nog goed is en er nergens iets te arm loopt.
Als je hoger zit gaat er versneld de nieuwe compressor op

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Zo, een beetje info gevonden op www.daehler.com
Ze doen voornamelijk BMW en bouwen o.a. de Hartge spullen in.
Er staat wel een foto van de intercooler op de website maar verder helaas erg weinig informatie, wel deze PDF waar op blz 3 de configuratie van Ferdinand staat denk ik.
Ze doen voornamelijk BMW en bouwen o.a. de Hartge spullen in.
Er staat wel een foto van de intercooler op de website maar verder helaas erg weinig informatie, wel deze PDF waar op blz 3 de configuratie van Ferdinand staat denk ik.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
iDD
Re: stank
ruik ik ook wel eens!Ferdinand schreef:vreemdgenoeg maak ik me wel wat zorgen, omdat de auto een beetje een 'schroeilucht' heeft als ik echt hard gereden heb. dat zou natuurlijk bandenrubber kunnen zijn? nou ja, mocht de mini binnenort in de brand vliegen, heb ik maand lol gehad.. wel een dure maand, maar toch.
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
iDD
Vanaf hoeveel pk behoor je trouwens toe aan de powerminis?Berthil schreef:Indrukwekkende cijfers, welcome to the powerminis

iDD