Racen met een Mini Cooper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Racen met een Mini Cooper

30 okt 2013, 21:24

Ik ben van plan om te gaan racen met de Mini Cooper (R50)

Ik heb gelezen dat er een Mini Cooper race serie in Nederland komt en vraag me af of er hier op dit forum nog meer mensen zijn die ervaring hebben met racen met de mini of misschien ook zoiets overwegen.
oftewel zijn er gelijkgestemden?

Wie racet er al met de nieuw mini en in welk verband, wat zijn de valkuilen en wat zijn de positieve ervaringen?
spenki
Sponsor
Contacteer:

Re: Racen met een Mini Cooper

30 okt 2013, 21:47

Ik wil ook gaan racen met een Mini Cooper S en heb ook nog een One met JCW kop staan waarmee geraced kan worden. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 okt 2013, 21:51

Niet geheel onbelangrijk (stel je voor dat de rijksrecherche meeleest) met racen bedoel ik dan in competitieverband op het circuit met racelicentie.

Niet op de weg.

Racen op de openbare weg doen we natuurlijk geen van allen :() :() :()
spenki
Sponsor
Contacteer:

30 okt 2013, 21:57

Ik bedoel ook op het circuit maar eerst vrij rijden met laag budget om te kijken hoe en wat.
Heb ook geen racelicentie.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2013, 23:11

Ik zou persoonlijk met iets anders gaan racen. Een Cooper is te zwaar, heeft te weinig vermogen en je moet teveel investeren om het qua wegligging, remmen en veiligheid goed voor elkaar te krijgen.

Dan is zoiets veel leuker en goedkoper:

:rijden :rijden :rijden
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2013, 23:14

peter schreef:Ik zou persoonlijk met iets anders gaan racen. Een Cooper is te zwaar, heeft te weinig vermogen en je moet teveel investeren om het qua wegligging, remmen en veiligheid goed voor elkaar te krijgen.

Dan is zoiets veel leuker en goedkoper:

:rijden :rijden :rijden
Afbeelding
Gaat jou racebeest ook in de verhuur peter?? 8)
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2013, 16:41

Ik gebruik mijn S eigenlijk alleen maar voor het circuit, in 1 woord geweldig.
Weet niet met welke aanpassingen je R50 uitgevoerd is? Maar heb de Challenge Coopers zien rijden en dat rijd flink door. De beleving is iig fantastisch.

Afbeelding
R53 MCS HB / Pepper White
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 09:00

Een standaard cooper is al leuk op het cirquit :-)

Maar getuned is heerlijk
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 15:55

er worden in binnen- en buitenland regelmatig ex-MINI Challenge Coopers (R50's) aangeboden (zeker in de UK). Die kosten een fractie van eentje zelf bouwen, dus als je een racertje wilt zou ik 'm niet zelf bouwen maar een ex-cupracer kopen.

Cooper challenge auto's gaan echt wel hard!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 17:50

Staan er volgens mij nog 3 in NL te koop. €9000-. Ex btw
R53 MCS HB / Pepper White
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2013, 23:32

Denk dat de lol in het racen zit en als je daar lol in hebt is elke klasse leuk, helemaal als de verslagever uit ze dak gaat. :mrgreen: [BBvideo 650,395][/BBvideo]
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
TGrift
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 nov 2013, 09:25

Bedankt voor de reacties, nu ben ik nog steeds benieuwd, wie er wil deelnemen aan een echte cup met gelijke mini's dus met race licentie in club verband.

Er komt zo'n race serie naar Nederland, en ik overweeg om daaraan te gaan deelnemen. Dat betekent allemaal gelijke auto's (Cooper R50) met Rolkooi en complete race uitrusting. Allemaal dezelfde schroefset, velgen, banden etc etc.

Dus los van het trackday/ time attack etc. Wie zou er nog meer geïnteresseerd zijn in het laten ombouwen van je MINI en mee te doen met de cup???
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2013, 11:37

Nou, zou het wel willen maar ik heb er a: geen tijd voor en b: geen geld voor. Ik ga wel gewoon vrij rijden op Zandvoort en een paar keer per jaar naar de Ring.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 nov 2013, 16:20

TGrift schreef:(Cooper R50)
Dat gaat kapotte bakken regenen, letterlijk :)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2013, 17:35

TGrift schreef:Bedankt voor de reacties, nu ben ik nog steeds benieuwd, wie er wil deelnemen aan een echte cup met gelijke mini's dus met race licentie in club verband.

Er komt zo'n race serie naar Nederland, en ik overweeg om daaraan te gaan deelnemen. Dat betekent allemaal gelijke auto's (Cooper R50) met Rolkooi en complete race uitrusting. Allemaal dezelfde schroefset, velgen, banden etc etc.

Dus los van het trackday/ time attack etc. Wie zou er nog meer geïnteresseerd zijn in het laten ombouwen van je MINI en mee te doen met de cup???
Het is niet zo dat het naar nederland komt, maar ze proberen het te organiseren onder de vlag van de DNRT. Of alles dan helemaal hetzelfde zal worden zoals jij beschrijft denk ik niet. Wordt dan gewoon net als de E30 cup.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”