Mogge allen,
Wie weet hoeveel boost je kan halen met een 17% pulley (R53 2002)?
Groetjes,
JP
Hoeveel boost met een 17% pulley
- Brightness
- NMC Legend
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- Locatie: Heerhugowaard
- Mini-Gijs
- Be Mini
- Locatie: Zutphen
- Mini-Gijs
- Be Mini
- Locatie: Zutphen
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Ok! Dus ong 25% erop voor een 15% pulley? En richting de 200pk.
Mooie upgrade dus.
Mooie upgrade dus.
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Ik heb volgens mij een 15% pulley en heb vanmiddag even torque eraan gehangen, vol gas kwam ik op een inlaatdruk van 26psi? Stationair draaide hij 6 psi. Zijn dit ook een beetje normale waarden?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Nee, daar klopt de ballen van...
Stationair zou je onderdruk moeten draaien, de SC doet namelijk niets.
Bij vollast in 3e versnelling zou je een piek kunnen behalen van 18psi. Als dat gebeurd gaat de kerstboom aan en verlies je tijdelijk vermogen.
De waardes die je nu hebt zijn zekerweten van je inlaatdruk?
Stationair zou je onderdruk moeten draaien, de SC doet namelijk niets.
Bij vollast in 3e versnelling zou je een piek kunnen behalen van 18psi. Als dat gebeurd gaat de kerstboom aan en verlies je tijdelijk vermogen.
De waardes die je nu hebt zijn zekerweten van je inlaatdruk?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Remonvdh
- Be Mini
- Locatie: Soest
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Volgens mij wel, zie onderstaande screenshot. Nu je het zegt is het inderdaad logisch dat hij onderdruk zou moeten hebben bij stationair.


- Freakaziot
- Nieuwsgierig
- Locatie: utrecht
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Nu we toch over boost drukken praten had ik ook nog een vraagje
Na de stage1 software update bij Beek
draait de JCW met 11% pulley 17 tot 20 inHG vacuüm, dat was eerst 10-14inHG klopt dit?
Nu zit er ook een JCW filter op wat ik eerst niet had maakt dit het verschil?
Ook bij plankgas gaat de boost naar 10-12PSI met een uitschieten naar 15-16 bij volle toeren, sinds ik altijd had begrepen dat een compressor elektronisch geregeld word. waarom gaat de boost niet gelijk naar 15-16 psi, dat is toch veel meer vormogen?
Grz Ramon
Na de stage1 software update bij Beek
draait de JCW met 11% pulley 17 tot 20 inHG vacuüm, dat was eerst 10-14inHG klopt dit?
Nu zit er ook een JCW filter op wat ik eerst niet had maakt dit het verschil?
Ook bij plankgas gaat de boost naar 10-12PSI met een uitschieten naar 15-16 bij volle toeren, sinds ik altijd had begrepen dat een compressor elektronisch geregeld word. waarom gaat de boost niet gelijk naar 15-16 psi, dat is toch veel meer vormogen?
Grz Ramon
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Hoe meer toeren de motor draait, hoe sneller de charger draait en dus druk kan opbouwen. Er komt geen electronica aan te pas. Zelfs de By pass valve wordt mechanisch geregeld.
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Buitentemperatuur zegt alles. Het ligt ook aan de baromatrische druk buiten. De onderdruk hoef je je geen zorgen te maken.Freakaziot schreef: draait de JCW met 11% pulley 17 tot 20 inHG vacuüm, dat was eerst 10-14inHG klopt dit?
Je moet ook bij volgas in 3e versnelling of hoger in hoge toeren kijken/meten.Ook bij plankgas gaat de boost naar 10-12PSI met een uitschieten naar 15-16 bij volle toeren,
Geen idee hoe je aan deze wijsheid komt, maar het klopt volledig niet.sinds ik altijd had begrepen dat een compressor elektronisch geregeld word.
Je supercharger zit gekoppeld aan je krukas. Het wordt aangedraven door je multiriem.waarom gaat de boost niet gelijk naar 15-16 psi, dat is toch veel meer vormogen?
Hoe meer toeren de motor draait, hoe sneller de charger draait en dus druk kan opbouwen. Er komt geen electronica aan te pas. Zelfs de By pass valve wordt mechanisch geregeld.
Laatst gewijzigd door BMX op 02 apr 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Mini-Gijs
- Be Mini
- Locatie: Zutphen
- Freakaziot
- Nieuwsgierig
- Locatie: utrecht
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Bedankt BMX voor de info.
Ik vond het al gek, een auto verkoper hing dit verhaal op.
In de 3e versnelling vol toeren ga ik inderdaad naar de 15-16 psi
Thnx
Ik vond het al gek, een auto verkoper hing dit verhaal op.
In de 3e versnelling vol toeren ga ik inderdaad naar de 15-16 psi
Thnx
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Ik heb een stock MCS met mechanische boost gauge, volgas 0.8-0.9 bar druk en met normaal gebruik/rijden komt ie niet hoger dan 0.5 bar
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
0,8 - 0,9 bar = 11 - 13PSI
Re: Hoeveel boost met een 17% pulley
Klopt dan toch?Manick schreef:Ik heb een stock MCS met mechanische boost gauge, volgas 0.8-0.9 bar druk en met normaal gebruik/rijden komt ie niet hoger dan 0.5 bar
0,8 - 0,9 bar = 11 - 13PSI
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors