Hoeveel boost met een 17% pulley

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Jean-Paul
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 14:48

Hoeveel boost met een 17% pulley

30 mar 2014, 09:38

Mogge allen,

Wie weet hoeveel boost je kan halen met een 17% pulley (R53 2002)?

Groetjes,
JP
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

30 mar 2014, 10:53

Rond 16-17 psi
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Jean-Paul
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 14:48

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

30 mar 2014, 20:04

ok

dank je!
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

30 mar 2014, 23:50

Wat heb je standaard voor een boost?
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

31 mar 2014, 07:43

Ok! Dus ong 25% erop voor een 15% pulley? En richting de 200pk.

Mooie upgrade dus.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

31 mar 2014, 18:49

Ik heb volgens mij een 15% pulley en heb vanmiddag even torque eraan gehangen, vol gas kwam ik op een inlaatdruk van 26psi? Stationair draaide hij 6 psi. Zijn dit ook een beetje normale waarden?
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

31 mar 2014, 19:12

Nee, daar klopt de ballen van...
Stationair zou je onderdruk moeten draaien, de SC doet namelijk niets.
Bij vollast in 3e versnelling zou je een piek kunnen behalen van 18psi. Als dat gebeurd gaat de kerstboom aan en verlies je tijdelijk vermogen.

De waardes die je nu hebt zijn zekerweten van je inlaatdruk?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

31 mar 2014, 19:19

Volgens mij wel, zie onderstaande screenshot. Nu je het zegt is het inderdaad logisch dat hij onderdruk zou moeten hebben bij stationair.

Afbeelding
Afbeelding
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: utrecht
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 aug 2010, 11:19

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

02 apr 2014, 10:58

Nu we toch over boost drukken praten had ik ook nog een vraagje

Na de stage1 software update bij Beek

draait de JCW met 11% pulley 17 tot 20 inHG vacuüm, dat was eerst 10-14inHG klopt dit?
Nu zit er ook een JCW filter op wat ik eerst niet had maakt dit het verschil?
Ook bij plankgas gaat de boost naar 10-12PSI met een uitschieten naar 15-16 bij volle toeren, sinds ik altijd had begrepen dat een compressor elektronisch geregeld word. waarom gaat de boost niet gelijk naar 15-16 psi, dat is toch veel meer vormogen?


Grz Ramon
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

02 apr 2014, 11:10

Freakaziot schreef: draait de JCW met 11% pulley 17 tot 20 inHG vacuüm, dat was eerst 10-14inHG klopt dit?
Buitentemperatuur zegt alles. Het ligt ook aan de baromatrische druk buiten. De onderdruk hoef je je geen zorgen te maken.
Ook bij plankgas gaat de boost naar 10-12PSI met een uitschieten naar 15-16 bij volle toeren,
Je moet ook bij volgas in 3e versnelling of hoger in hoge toeren kijken/meten.
sinds ik altijd had begrepen dat een compressor elektronisch geregeld word.
Geen idee hoe je aan deze wijsheid komt, maar het klopt volledig niet.
waarom gaat de boost niet gelijk naar 15-16 psi, dat is toch veel meer vormogen?
Je supercharger zit gekoppeld aan je krukas. Het wordt aangedraven door je multiriem.
Hoe meer toeren de motor draait, hoe sneller de charger draait en dus druk kan opbouwen. Er komt geen electronica aan te pas. Zelfs de By pass valve wordt mechanisch geregeld.
Laatst gewijzigd door BMX op 02 apr 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

02 apr 2014, 11:14

Daarom is het ook zo betrouwbaar:)
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: utrecht
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 aug 2010, 11:19

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

02 apr 2014, 23:58

Bedankt BMX voor de info.

Ik vond het al gek, een auto verkoper hing dit verhaal op.

In de 3e versnelling vol toeren ga ik inderdaad naar de 15-16 psi

Thnx
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

03 apr 2014, 12:56

Ik heb een stock MCS met mechanische boost gauge, volgas 0.8-0.9 bar druk en met normaal gebruik/rijden komt ie niet hoger dan 0.5 bar
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hoeveel boost met een 17% pulley

03 apr 2014, 13:52

Manick schreef:Ik heb een stock MCS met mechanische boost gauge, volgas 0.8-0.9 bar druk en met normaal gebruik/rijden komt ie niet hoger dan 0.5 bar
Klopt dan toch?
0,8 - 0,9 bar = 11 - 13PSI
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”