Best veel info terug te vinden op dit forum, maar iedereen is natuurlijk blij met zijn eigen uitlaat. Ik wil graag een andere uitlaat dan de standaard cooper s uitlaat, en Milltek, Supersprint en Playmini komen vaak voorbij in dit forum.
Wat ik wil is een mooie look, een mooi iets of wat donkerder geluid, wat meer "roffel" mag, maar wil geen herrie uitlaat. Welke uitlaat kan ik het beste nemen (en waarom). Ik heb geen Aero bumper achter, en wil die ook niet, dus moet de uitlaat mooi staan onder deze bumper. Ik heb wat fot's gezien op het forum, maar wanneer iemand nog wat extra foto's wil plaatsten..GRAAG!
Alvast bedankt
SCUD
Raad gevraagd over uitlaat.
- SCUD
- Mod virus alert!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Je kan voor Eisenmann kiezen. Dit is een hele mooie exclusieve uitlaat om te zien en maakt niet echt kabaal, maar klinkt mooi donker en roffelt als een trom. Juist stationair is ie een stuk stiller, maar als je wat hoger in de toeren komt dan begint ie te brullen. Alleen voor dat stukje exclusief betaal je wel. €560,- en dan heb je alleen het laatste stuk.

iDD

iDD
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
De mijne geeft een mooie roffel bij 2500 toeren als je het gas los laat. En het mooie van de uitlaat is dat je hem alleen goed hoort als je ook sportief gaat rijden. Als je normaal rijdt hoor je hem vele malen minder. Mijn uitlaat is van het merk quicksilver en is de supersport versie. Alleen lange levertijd maar het geluid mag er wezen. Je kunt er ook 3 verschillende eindstukken bij uitzoeken. In mijn gallery kun je mijn eindstuk staan, maar ze hebben ook een dubbele en een ovale dubbele.
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
had op de foto enkel de demper geinstaleerd maar heb sinds kort een hele uitlaatlijn.... OBX spruit, originele CATALYSATOR (denk aan het milieu Al Gore) en Supersprint demper...
het geluid was zonder het spruitstuk heel erg mooi, niet overdreven bij lage toeren , racy bij hoge toeren... zelf zit ik natuurlijk altijd achter het stuurwiel en ik weet zelf niet hoe het geluid klinkt in een flyby ??? best wel benieuwd...
met spruitstuk is het geluid bij lage toeren , hetzelfde als hierboven... niemand weet dat je er iets op hebt zitten...maar als je doortrekt krijg je eigenlijk meer dan hierboven.... en hij trekt sneller door in hogere toeren... denk ik....
alleszins zal dit nog een ietsje veranderen na de geplande chiptuning bij Beek op 5 april....
ik zit er aan te denken is een soundclip op te nemen, maar ja heb eigenlijk veel te drukke wkends hiervoor ???
hope this helps
thread hijack.... maar ik zal er maar op antwoorden zekers....biermagnaat schreef:@miniracer wat voor uitlaat heb je alleen de achterste demper of een volledige lijn?
had op de foto enkel de demper geinstaleerd maar heb sinds kort een hele uitlaatlijn.... OBX spruit, originele CATALYSATOR (denk aan het milieu Al Gore) en Supersprint demper...
het geluid was zonder het spruitstuk heel erg mooi, niet overdreven bij lage toeren , racy bij hoge toeren... zelf zit ik natuurlijk altijd achter het stuurwiel en ik weet zelf niet hoe het geluid klinkt in een flyby ??? best wel benieuwd...
met spruitstuk is het geluid bij lage toeren , hetzelfde als hierboven... niemand weet dat je er iets op hebt zitten...maar als je doortrekt krijg je eigenlijk meer dan hierboven.... en hij trekt sneller door in hogere toeren... denk ik....
alleszins zal dit nog een ietsje veranderen na de geplande chiptuning bij Beek op 5 april....
ik zit er aan te denken is een soundclip op te nemen, maar ja heb eigenlijk veel te drukke wkends hiervoor ???
hope this helps

- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
eerst een enerverend geratel als de motor koud was, maar nu ging het geratel weg als de uilaat heet begon te worden
snappen wie snappen kan....
maar ik ben dan teruggegaan naar de garage , en ze hebben de uitlaat een beetje verschoven , ik was sceptisch, maar tot op heden een weekje later heb ik GEEN ENKEL geratel meer en schaam ik me niet meer om mijn vriendin mee te nemen in men wagen,....
hou er dus rekening mee dat je na de instalatie een ritje gaat doen ...
start de wagen... loop naar achter... hoor je iets.... neen.... dan rij je weg, en trek goed door.... zodanig dat hij heel heet staat.... als je niets hoort dan mag je blijven rijden want dan is de instalatie goed gebeurd.... als dit niet het geval is moet je gewoon terug gaan en vragen dat ze hem ietsje verplaatsen...
hope this helps 2
mijn uitlaat , je bedoeld de demper, paste er eerst niet goed onder... dwz... ik had een heel erg geratel vanaf het moment dat de uitlaat echt heet begon te worden.... nu na de instalatie van me spruit was dit net het omgekeerde verhaal,woody schreef:miniracer : past de uitlaat er goed onder ?
of moeten er nog aanpassingen gebeuren zoals onder aan de bumper ?
ik krijg de supersprint demper deze week moet ik nog ergens rekening mee houden ?
heeft die een mooi vol geluid?
geen herrie hoop ik........
gr,woody
eerst een enerverend geratel als de motor koud was, maar nu ging het geratel weg als de uilaat heet begon te worden

maar ik ben dan teruggegaan naar de garage , en ze hebben de uitlaat een beetje verschoven , ik was sceptisch, maar tot op heden een weekje later heb ik GEEN ENKEL geratel meer en schaam ik me niet meer om mijn vriendin mee te nemen in men wagen,....

hou er dus rekening mee dat je na de instalatie een ritje gaat doen ...
start de wagen... loop naar achter... hoor je iets.... neen.... dan rij je weg, en trek goed door.... zodanig dat hij heel heet staat.... als je niets hoort dan mag je blijven rijden want dan is de instalatie goed gebeurd.... als dit niet het geval is moet je gewoon terug gaan en vragen dat ze hem ietsje verplaatsen...
hope this helps 2
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn Milltekje.
Heel erg mooi geluid, past meteen, goede prijs (via tuningparts.nl).
Alleen te horen als je het gas intrapt, boven de 4000 erg mooi.
Alleen daarna niet ook een andere Kat nemen want dan wordt het geluid behoorlijk harder.
Heel erg mooi geluid, past meteen, goede prijs (via tuningparts.nl).
Alleen te horen als je het gas intrapt, boven de 4000 erg mooi.
Alleen daarna niet ook een andere Kat nemen want dan wordt het geluid behoorlijk harder.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Heerlijk die soundclips! De laatste was dus met ander spruitstuk, wordt me iets te heftig (wel heel mooi).
iDD, zou super zijn als je ook een soundclip zou kunnen maken van wat jij eronder hebt hangen, ben zeer benieuwd!! Ziet er opties iniedergeval goed uit!!
THNX alvast mensen.
iDD, zou super zijn als je ook een soundclip zou kunnen maken van wat jij eronder hebt hangen, ben zeer benieuwd!! Ziet er opties iniedergeval goed uit!!
THNX alvast mensen.
Surreality Just Got Funky!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik zal vandeweek eens even kijken wat ik voor je kan doen. Je kan het ook even aan Kaj, Arjan en Sleefje vragen die hebben hem afgelopen dinsdag nog even live mee gemaakt.
iDD
iDD
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben wat op de site geweest van die Eisenmann, mooi spul iDD. Het enige wat ik me afvraag is of je niet een duidelijk verschil achter (onder) de auto ziet omdat 1 demper dus anders is dan de ander. Links en rechts komt verschil in (als je alleen het laatste stuk pakt). Waar is dit spul eventueel te kopen, en hoeveel kost het om het compleet tot aan de spruit te krijgen?
Surreality Just Got Funky!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb de mijne bij Braspenning Racing in Amsterdam (noord) gekocht en laten monteren. Zij kunnen ook vast wel aan de rest komen. Geen idee wat die andere onderdelen kosten.
Het klopt dat er verschil is tussen de dempers. Het heeft mij nog nooit gestoord omdat je het niet echt ziet hangen. En ik denk dat als ik de Aerobumper er straks overheen heb je het helemaal niet meer ziet.
iDD
Het klopt dat er verschil is tussen de dempers. Het heeft mij nog nooit gestoord omdat je het niet echt ziet hangen. En ik denk dat als ik de Aerobumper er straks overheen heb je het helemaal niet meer ziet.
iDD
Onze sponsors