Rode icoon Accu diplay R56

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Plaats reactie
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13
Locatie: Den Haag

21 mei 2018, 13:45

Hallo Mini Vrienden

Vandaag kreeg ik een rode icoon van mijn accu op mijn display van mijn R56. Meestal is het geel. Weten jullie wat het kan zijn voordat ik mijn accu ga vernieuwen.

Gr. Erwin
Respect 2 All :-))
Gebruikersavatar
DennisHart
Site Admin
Site Admin
Berichten: 870
Lid geworden op: 02 nov 2015, 23:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21 mei 2018, 20:36

Vuile accu kabels? Defecte dynamo of riem?(zeker als die eerst geel was en nu rood). Rij je te veel kleine stukkies? En anders even accu laten testen.
________________________________________________________________
It takes 8,460 bolts to assemble an automobile, and one nut to scatter it all over the road.
Afbeelding
SYR
Gebruikersavatar
Schroefie
Wingman
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 jan 2014, 19:12
Locatie: Veghel

21 mei 2018, 22:40

Ik ben een keer vanuit Veghel naar een IKEA meet gereden in Son en Breugel/Eindhoven. Net voordat ik aan kwam hoorde ik een raar geluid maar kon het nog niet lokaliseren. Na een "burgertje" zouden we naar het dak van de IKEA garage rijden maar toch nog een keer onder de motorkap gekeken en gestart, toen had ik het snel gelokaliseerd, multiriem gebroken.
Twee keuzes, daar laten staan of de gok wagen dat ik thuis kon komen, besloten voor het laatste. Ik reed weg bij de IKEA meteen een dynamo fout en zodra ik de snelweg opdraaide een geel accu teken. Logisch, omdat de dynamo niet meer aangedreven werd door de multiriem en met gevolg dat de accu niet meer opgeladen werd maar leeg getrokken. Net voordat ik thuis was kreeg ik het rode accu teken en nog net thuis gekomen, vond het toch een prettiger idee dat ie voor het huis stond dan daar op een industrie terrein voor een Burger King.

Je rode accu icon kan, wat Dennis aangeeft dus een kapotte dynamo zijn die geen (ongeveer) 14,4 V meer afgeeft, even makkelijk te meten met een voltmeter bij draaiende motor op je accu klemmen, moet dan ongeveer 14,4 Volt aangeven. Mocht dat het geval zijn dan even op de accu polen meten wat de accu aangeeft als de motor niet draait/uit is, dan moet de accu ~12Volt aangeven. Is die veel lager dan even een capaciteit test uit laten voeren cq inwendige weerstand van je accu laten na meten bij een garage.

Succes
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13
Locatie: Den Haag

22 mei 2018, 07:43

Gisteren is de ANWB geweest en het is mijn Multi riem die is afgebroken :shock:
Respect 2 All :-))
Gebruikersavatar
Schroefie
Wingman
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 jan 2014, 19:12
Locatie: Veghel

22 mei 2018, 12:39

Oke, dan klopt het weer, ik had hetzelfde, moest toen ook goed kijken om het te zien maar toen ik een gerafelde riem zag zitten wist ik genoeg. Ik weet dat ze naast de riem meteen nog iets mee vervangen hebben, als je wil weten wat dan kan ik vanavond even de factuur/bon er bij pakken om te kijken wat.

Succes met de afhandeling

Gr. Milco
Erwin CS
Be Mini
Be Mini
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:13
Locatie: Den Haag

22 mei 2018, 15:16

Ja graag en ik denk poelie :icon_top:
Respect 2 All :-))
Gebruikersavatar
Schroefie
Wingman
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 jan 2014, 19:12
Locatie: Veghel

22 mei 2018, 19:19

Erwin,

de Poly-riem, riemspanner mechanisch en het wrijvingswiel. Zie EKRIS:

https://minishop.ekris.nl/58564-mini-co ... id=11_3917

items 1, 2 en 3.

Ik heb een R56 Cooper van eind 2006 en toen had ik de MINI nog bij Nobracars in onderhoud zijnde dealer, arbeidsloon en onderdelen 380€ excl BTW, zo'n 460€ incl BTW. Voor mij kwam daar ook nog de uitrukservice bij (zoals ze het zelf noemen) uit eindelijk 575€ kwijt. Dat was voor mij de druppel om op zoek te gaan naar een MINI specialist garage, vond het nog al veel geld voor een multiriem vervangen en dan ook nog voor de 5km rijden, je MINI ophalen omgerekend 115€ voor vragen. Dan weet je in ieder geval wat het bij de dealer kost vwb arbeidsloon/onderdelen.

Succes
Plaats reactie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”