Viper kit

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

Viper kit

20 mei 2007, 14:20

Heb het ff aangekeken met de filter van Green, maar dat universele was het toch niet.

Ik heb nu een viperkit van Pipercross erop zitten, het is wel wat duurder maar je hebt een goede pasvorm omdat het speciaal voor de mini is, iets meer en mooier geluid en betere reactie op het gas.

Afbeelding

P.S. mocht er interesse zijn in de Green filter, kun je een pm sturen.
Laatst gewijzigd door dinky-toy op 27 mei 2007, 17:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 mei 2007, 14:43

Ziet er goed uit.

Ik had voorheen een Pipercross Viper. Die is ook erg goed :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 mei 2007, 21:52

Ziet er mooi uit 8)

Merk je er ook wat van?

Met een gesloten filter dus niet wat meer geluid zoals met de open filters?
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

20 mei 2007, 22:20

@ berthil

ik merk idd wel dat de auto wat soepeler loopt, je hebt wel minder geluid als bij een openlucht filter maar wel meer vermogen omdat de filter echt alleen koude lucht krijgt.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2007, 22:26

en toch vraag ik me een beetje af of het echt zo heel veel verschil uit maakt op een cooper omdat het filter heel er voorin het motor compartiment is geplaatst. dus zal het dan echt zoveel warme lucht aanzuigen? omdat er ook vrijwel continu rijwind naar binnen komt, of niet? :roll:
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mei 2007, 22:34

ja klopt...maar die rijwind gaat eerst door je "warme" radiator... :cry:
dus 90% van de lucht die een open systeem binnenkrijgt is redelijk warm en dan hoeft het nog niet eens zomer te zijn :lol:
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2007, 22:40

daar heb je inderdaad een sterk punt! daar had ik nog niet aan gedacht.
hmm ziet er ook wel mooi uit. straks maar is kijken hoe luid de auto van moeders word met het nieuwe brulpijpje! :mrgreen: >)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2007, 10:18

Bij wat hogere snelheden (>70) is er zoveel luchtverplaatsing dat de lucht echt niet veel wordt opgewarmd door de radiateur hoor. Dit kan eigenlijk alleen bij stadsverkeer/filerijden, en dan zijn de verschillen nog steeds bijna niet voelbaar.
Je huidige systeem heeft trouwens wel erg veel (scherpe) bochten dinky-toy, als je echt het maximale eruit wil halen is dit niet echt handig.
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 mei 2007, 10:37

Dinky-Toy, hoeveel MM is de aansluiting voor de carteronluchting ?
Wil nl hetzelfde doen als jij... 8)
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

21 mei 2007, 10:50

@ knuckles Ik heb een breathing filter van 12 mm, het buisje waar die op zit is het buisje wat je overhoudt van die rubberen slang (het stukje wat je af moet dichten)
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

21 mei 2007, 13:45

wat doet dat carter filtertje eigenlijk precies ?

bij mijn pipercross viper zit dat buisje nog steeds op de originele rubberen luchtinlaat buis.

of is het eigenlijk alleen maar optisch mooier ?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2007, 17:46

het zorgt dat overtollig vocht uit je motor kan. zodat je geen condens vorming krijgt.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 mei 2007, 18:08

Ralph-cooper schreef:Bij wat hogere snelheden (>70) is er zoveel luchtverplaatsing dat de lucht echt niet veel wordt opgewarmd door de radiateur hoor. Dit kan eigenlijk alleen bij stadsverkeer/filerijden, en dan zijn de verschillen nog steeds bijna niet voelbaar.
hoeveel graden is de radiator dan bij hogere snelheden volgens jou...??
het verschil merk je zeker !!
doe maar eens een testbank"ritje" bij 5 graden of 25 graden buitentemperatuur... :lol:
zo heb je meteen het verschil in harde cijfers...
bij mij was het zelfs zo dat ik met beide runs tussen de 5à10 graden buitentemp. zat...
één run open systeem en tweede run afgesloten van de radiatorflow...resultaat 8 paardjes verschil 8)
de set-up was voor de rest totaal hetzelfde...... :wink:
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2007, 19:46

De airflow is gewoon hoger bij hogere snelheden, hierdoor zal de lucht ook minder opwarmen het gaat er sneller door en er komt steeds sneller nieuwe koude lucht. Met als gevolg dat de lucht die je open filter dan bereikt koeler is dan bij lagere snelheden. Bij een testbankrun is dit effect inderdaad minder van toepassing (het verschil in paardjes is dan inderdaad groter), of je zou het in een windtunnel moeten doen :D die dus echt rijwind kan simuleren.
In het stadsverkeer zullen de verschillen tussen open/gesloten systeem inderdaad wat groter zijn, maar hier merk je het minder (vind ik) omdat je 'm niet vol gaat boeken in de stad :mrgreen:

Inderdaad bij lagere buiten temperaturen heb je meer paardjes, maar dit geldt natuurlijk voor zowel open als gesloten filter systemen. Waar het mij om ging is dat je bij hogere snelheden met een open filter niet heel veel last hebt van extra warme lucht t.o.v. een gesloten systeem.
Wat een lap tekst is het geworden :P
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2007, 22:57

@ralph cooper bij een open systeem heb je bij de mini niet zoveel last van opwarming.

bij andere auto's waar het filter op een andere plek zit kan dit wel heel veel verschil maken :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”