Alta CAI
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Re: Alta CAI
Maakt geen (meetbaar)verschil Qua performance, de compressor is wel beter hoorbaarNexus schreef:
Iemand ervaringen met de Alta CAI (V2)? Iemand het verschil gedyno'd?
Ik heb nu een K&N paneelfilter. Is dit dan qua performance toch een upgrade?
Verder, weet iemand of deze CAI gaat passen in combinatie met een OMP veerpootbrug?
Alvast bedankt!
- dangixxer
- Bijna verslaafd
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Staat altijd leuk en ook meteen wat gaten boren in het schutbord, en dan die compressor maar lekker laten janken
Kan zijn dat de OMP brug er net overheen gaat, kan ook zijn dat je zelf twee kleine uitsparingen moet maken zodat de brug er overheen kan en het geheel wel afsluit tegen de motorkap aan.
Kan zijn dat de OMP brug er net overheen gaat, kan ook zijn dat je zelf twee kleine uitsparingen moet maken zodat de brug er overheen kan en het geheel wel afsluit tegen de motorkap aan.
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ha nexus,
er zijn op het web heel veel tests terug te vinden over die alta, deze zijn eigenlijk altijd positief en er is inderdaad vermogen en koppel winst, MAAR:
als je voor de alta gaat dan:
1) zou ik niet voor de versie 2 gaan, deze is nl. zwart. En zwart absorbeert warmte, dus neem versie 1, deze is van zilver. Ik heb mijn zwarte Alta CAI uiteindelijk ingekapselt met radiotorfolie, dit voorkomt dat de linkerwand te warm wordt bij langzaam rijden. Zoals je weet zijn die Airboxen van Mini zelf volledig dicht, en dat is niet voor niets, want warme lucht heeft een absoluut negatief effect op je vermogen.
2) Zorg er voor dat je de BOX heeel goed afsluit. Er zitten gaten linksonder en rechtsboven, deze heb ik moeten vullen met sponsmateriaal. Zorg dat de schroeven aan het schutbord goed vastzitten, kieren laten weer warme lucht naar binnen toe.
3) Neem de TOP box erbij, anders gaat er nog steeds warme lucht in je airbox. Zorg er voor dat deze box goed is afgesloten.
4) Het schutbord achter moet je er volledig uithalen (zie instructies)
5) Neem de siliconen buis, maar ook hier, zorg dat deze goed en vast is aangesloten op je throttlebody en je filterhius, is dat niet het geval, dan trek je weer warme lucht!
Kortom: Ja, de alta is een echt goed ding, maar het kost wel wat moeite om hem helemaal goed te krijgen.
Maar er is nog een ander alternatief de airbox van Randy Webb, zou ik ook zeker in overweging nemen.
succes er mee!
groet, Ferdinand
er zijn op het web heel veel tests terug te vinden over die alta, deze zijn eigenlijk altijd positief en er is inderdaad vermogen en koppel winst, MAAR:
als je voor de alta gaat dan:
1) zou ik niet voor de versie 2 gaan, deze is nl. zwart. En zwart absorbeert warmte, dus neem versie 1, deze is van zilver. Ik heb mijn zwarte Alta CAI uiteindelijk ingekapselt met radiotorfolie, dit voorkomt dat de linkerwand te warm wordt bij langzaam rijden. Zoals je weet zijn die Airboxen van Mini zelf volledig dicht, en dat is niet voor niets, want warme lucht heeft een absoluut negatief effect op je vermogen.
2) Zorg er voor dat je de BOX heeel goed afsluit. Er zitten gaten linksonder en rechtsboven, deze heb ik moeten vullen met sponsmateriaal. Zorg dat de schroeven aan het schutbord goed vastzitten, kieren laten weer warme lucht naar binnen toe.
3) Neem de TOP box erbij, anders gaat er nog steeds warme lucht in je airbox. Zorg er voor dat deze box goed is afgesloten.
4) Het schutbord achter moet je er volledig uithalen (zie instructies)
5) Neem de siliconen buis, maar ook hier, zorg dat deze goed en vast is aangesloten op je throttlebody en je filterhius, is dat niet het geval, dan trek je weer warme lucht!
Kortom: Ja, de alta is een echt goed ding, maar het kost wel wat moeite om hem helemaal goed te krijgen.
Maar er is nog een ander alternatief de airbox van Randy Webb, zou ik ook zeker in overweging nemen.
succes er mee!
groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Onze sponsors