Frankie had al een forum aangemaakt met "beste luchtfilter voor een S".
Graag wil ik van jullie weten wat de beste luchtfilter is voor een Cooper (liefst met foto) en wat julie ervaringen zijn met een bepaalde luchtfilter.
Mijn doel is niet om meer vermogen winst te krijgen uit een (open)luchtfilter maar ook zeker niet minder door bijv. de warmte onder de motorkap! Voor mijn Cooper gaat het puur om de emotie van het geluid en je reactie op het gas in hoge toeren.
Beste luchtfilter voor een Cooper
- Colmena
- Mod virus alert!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Ik heb een aantal filters op mijn vorige Cooper getest:
- K&N Typhoon
- K&N 57i
- Pipercross Viper
- Pipercross pk222
- BMC
- JCW
Best performance is de Viper, maar wel een stuk minder geluid. Meest geluid is de BMC. De rest is vergelijkbaar in performance en sound.
- K&N Typhoon
- K&N 57i
- Pipercross Viper
- Pipercross pk222
- BMC
- JCW
Best performance is de Viper, maar wel een stuk minder geluid. Meest geluid is de BMC. De rest is vergelijkbaar in performance en sound.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
En wat was je favoriet?Maaij schreef:Ik heb een aantal filters op mijn vorige Cooper getest:
- K&N Typhoon
- K&N 57i
- Pipercross Viper
- Pipercross pk222
- BMC
- JCW

- Colmena
- Mod virus alert!
- Colmena
- Mod virus alert!
Bericht
Ter info.

Pipercross Viper kit.
De Pipercross Viper kit maakt gebruik van versnellende luchtgaten om de koude lucht sneller de motor in te voeren. Deze koude lucht wordt via een slang, versnellings luchtfilter, om vervolgens via de ram-pipe metrechtstreeks op de inlaat van de Pipercross Viper kit aangesloten en de aangezogen lucht wervelt door het unieke Pipercross verhoogde druk het motorinlaatsysteem in te stromen.
Het carbonfiber filterhuis fungeert als een hitteschild tegen de warmte onder de motorkap. Zodat de koude lucht compact blijft en daardoor meer zuurstofdeeltjes voor de verbranding meevoert, wat meer vermogen geeft. Het principe van de Pipercross Viper kit berust op het natuurkundig feit, dat luchtstromen die door een opening gaan langs randen meer stroomsnelheid ontwikkelen dan in het midden.
Dit moest de link zijn Pipercross ViperMenno schreef:Linkje is van de Pipercross pk222 maar heb de Viper ook gevonden daar. Binnenkort maar eens langs gaan
Ter info.

Pipercross Viper kit.
De Pipercross Viper kit maakt gebruik van versnellende luchtgaten om de koude lucht sneller de motor in te voeren. Deze koude lucht wordt via een slang, versnellings luchtfilter, om vervolgens via de ram-pipe metrechtstreeks op de inlaat van de Pipercross Viper kit aangesloten en de aangezogen lucht wervelt door het unieke Pipercross verhoogde druk het motorinlaatsysteem in te stromen.
Het carbonfiber filterhuis fungeert als een hitteschild tegen de warmte onder de motorkap. Zodat de koude lucht compact blijft en daardoor meer zuurstofdeeltjes voor de verbranding meevoert, wat meer vermogen geeft. Het principe van de Pipercross Viper kit berust op het natuurkundig feit, dat luchtstromen die door een opening gaan langs randen meer stroomsnelheid ontwikkelen dan in het midden.
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
en deze: Gruppe M http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm# (ff scrollen naar omlaag naar Mini cooper/one)
Veel rijplezier!
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat ie kost?
Dat is ook wel een interessante filterFerdinand schreef:en deze: Gruppe M http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm# (ff scrollen naar omlaag naar Mini cooper/one)

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
500+ euro denk ikMenno schreef:Dat is ook wel een interessante filterFerdinand schreef:en deze: Gruppe M http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm# (ff scrollen naar omlaag naar Mini cooper/one)![]()

Onze sponsors